Ekstreme samlere eller grænsende dertil...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ES90 skriver:

Ja. Synes virkelig det er groft.

Til TS: Jeg havde ikke ladet mit barn komme i et hjem, hvor der er SÅ beskidt som du beskriver.
Jeg lever ikke selv sådan, og vil heller ikke have at mit barn kommer i det.

Men hun beskriver jo lige netop ikke, hvor beskidt der er - sammenligner det med "Ekstreme samlere", men så slemt er det så alligevel ikke, og der er absolut ikke grundlag for en indberetning. Hun skriver, der er beskidt - at dømme efter hvad hun har set igennem vinduet. Det er muligt, det giver dig en sikker opfattelse af, hvordan der ser ud, men jeg har ingen anelse om det - og aner ikke, om hun potentielt kunne være ekstremt sart og bakterieforskrækket. Jeg har ingen anelse - og intet grundlag at dømme hverken familiens hjem eller hendes standarder ud fra. 

Men at hun så også beretter om bedstevennens forældre, som lige har været så dygtige at få styr på deres rod, er da absolut medvirkende til, at jeg får tanken, at det KUNNE være hende, der havde en lav tærskel. Jeg ved det - stadig - ikke. 

Jeg kan virkelig ikke se, hvor nogen er lede - og det virker lidt som at skyde med spredehagl at skrive det som en kollektiv besked. Der er også indlæg, som bakker TS op - er det så ikke ledt over for en familie, hvis hjem vi ikke har set? 

Rod og "beskidthed" er nu engang subjektive begreber indtil et vist niveau - ligesom det er meget individuelt, hvornår vi mener, nogen har rengøringsvanvid og bakterieforskrækkelse. Du kender mig ikke - hvis jeg nu siger om en bekendt, at hun er næsten lige så slem med orden og pertentlighed som Hyacinth fra "Fint skal det være", men alligevel ikke helt, vil du så vide ud fra det, hvordan der ser ud i konens hjem - eller kunne det være, jeg selv var et rodehoved, der overdrev en smule? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ES90 skriver:

Du beskriver rod. Jeg taler om et decideret beskidt og uhygiejnisk hjem.

Og TS skrev præcis om sine observationer i bedstevennens rodede hjem, hvilket var det, Line4 reagerede på. 

Anmeld

23. januar 2014

lineog4

ES90 skriver:

Du beskriver rod. Jeg taler om et decideret beskidt og uhygiejnisk hjem.

Ja jeg skriver "kun" om rod og har hele tiden også skrevet jeg reagerer på beskrivelsen af den første familie og ikke så meget på den sidste, hvor jeg nu heller ikke læser hverken uhumsk eller ulækkert, men læser enormt rod...

Jeg kan sagtens forestille mig jeg træder ind i er hjem (har gjort det da jeg får mange år siden kørte som hjemmehjælper), hvor jeg ikke ville slappe af ved at placere mine børn - men er der sådan bør man jo egentlig underrette.

Anmeld

23. januar 2014

modesty

lineog4 skriver:

Nu skal jeg prøve at skrive det konstruktivt, men bliver faktisk lidt provokeret af du allerede ved den første kammerat din søn er hjemme og lege med registrerer og skriver at der var rod, men de da næste gang havde ryddet op.... Lige når jeg læser det, tænker jeg: det er da godt hendes barn ikke skal hjem og lege med mit. 

Det skræmmer mig lidt og får mig til at tænke en ekstra gang før jeg skal have en legeaftale hvor forældre er med, for hvis mit hjem vejes vejes og føles for let (her er nemlig også rodet i nogens øjne - andre vil kalde maksimalistisk. Og der er dage hvor jeg har været væk hver aften og det sejler.).

Nå det er skrevet - så jo der findes ekstremer, men så er de også der hvor man bør indberette. Så længe det ikke er sundhedsskadeligt eller farligt for børn at være der så fint for mig. Heller rod end skæld ud fordi de roder....

Helt enig.

Anmeld

23. januar 2014

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk nu at holde den gode tone i debatten. Gå efter bolden og ikke efter spilleren. Hilsen staff

Anmeld

23. januar 2014

Fru Hansen

Sjovt så forskellige man kan være. Jeg har det lidt lige sådan med et barn fra børnehaven.  Der er sagen bare omvendt. Der er så pænt i hjemmet og barnet er altid så ren og pæn og stylet at jeg kan spekulere på om man må andet end at sidde stille i det hjem.

Jeg er dagplejer og har set min del af familier der lever anderledes end størstedelen. Min erfaring er at man ikke skal vurdere udelukkende efter overfladen. I et ekstremt rodet hjem kunne jeg være bekymret for  manglende struktur, overblik og hygiejne. Men i et ekstremt ryddeligt hjem kunne jeg være bekymret for manglende nærvær, spontanitet og kreativ udfoldelse.

Jeg er selv som barn kommet hos en veninde i et særdeles rodet hjem. Det dejlige var at der ALTID var tid og plads til os børn. At forældrene altid var glad når man kom og altid kunne finde hjerterum til en til. Jeg oplevede ikke konflikter ved selv at bo i et hjem med struktur og høj grad af renlighed og så det at komme i et hjem der var markant anderledes.

Anmeld

23. januar 2014

Frk. Himmelblå

Er enig med Lineog4, men vil dog tilføje, at jeg nok også ville være noget tilbageholdende med at sende mit børnehavebarn et sted hen, som jeg ikke var helt glad for ( også selvom det mest drejede sig om min sarthed) . De små børn kan ikke rigtigt selv sige fra og til på samme måde som de større... Også derfor har jeg selv valgt at det er ok, jeg er lidt emsigomkring legeaftaler, så længe min datter er lille. Fx har det den konsekvens, at min bh-pige ikke skal hjem at lege med en pige fra hendes stue, da hendes forældre mini optik er noget ressourcesvage ( i mangel af bedre   begreb, - svært med "gode begreber, når handler om at sætte folk i kasser jo...)Når min datter er blevet et par år ældre, må hun meget gerne lege med hende, - bare ikke endnu. Heldigvis har hverken børn eller forældre endnu udtrykt ønske om lejeaftale i pigens hjem.

Så vil sige, at jeg til dels forstår TS, og så alligevel måske ikke... Ville det være ok at lege hos tvillingetårne, hvis dit barn var fx 8 år? 

Anmeld

23. januar 2014

Frk. Himmelblå

(Lorte-autokorrektur! Jf. mit tidl. indlæg. Nu forstår jeg det med iPads og stavning!)

Anmeld

23. januar 2014

o1Mutte

Frk. Himmelblå skriver:

Lorte-autokorrektur! Jf. mit tidl. indlæg. Nu forstår jeg det med iPads og stavning!)

Hæhæ ''tvillingetårne'' 

Anmeld

23. januar 2014

Frk. Himmelblå

o1Mutte skriver:

Hæhæ ''tvillingetårne'' 

Ja - og leJeaftaler! Osv.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.