ES90 skriver:
Ja. Synes virkelig det er groft.
Til TS: Jeg havde ikke ladet mit barn komme i et hjem, hvor der er SÅ beskidt som du beskriver.
Jeg lever ikke selv sådan, og vil heller ikke have at mit barn kommer i det.
Men hun beskriver jo lige netop ikke, hvor beskidt der er - sammenligner det med "Ekstreme samlere", men så slemt er det så alligevel ikke, og der er absolut ikke grundlag for en indberetning. Hun skriver, der er beskidt - at dømme efter hvad hun har set igennem vinduet. Det er muligt, det giver dig en sikker opfattelse af, hvordan der ser ud, men jeg har ingen anelse om det - og aner ikke, om hun potentielt kunne være ekstremt sart og bakterieforskrækket. Jeg har ingen anelse - og intet grundlag at dømme hverken familiens hjem eller hendes standarder ud fra.
Men at hun så også beretter om bedstevennens forældre, som lige har været så dygtige at få styr på deres rod, er da absolut medvirkende til, at jeg får tanken, at det KUNNE være hende, der havde en lav tærskel. Jeg ved det - stadig - ikke.
Jeg kan virkelig ikke se, hvor nogen er lede - og det virker lidt som at skyde med spredehagl at skrive det som en kollektiv besked. Der er også indlæg, som bakker TS op - er det så ikke ledt over for en familie, hvis hjem vi ikke har set?
Rod og "beskidthed" er nu engang subjektive begreber indtil et vist niveau - ligesom det er meget individuelt, hvornår vi mener, nogen har rengøringsvanvid og bakterieforskrækkelse. Du kender mig ikke - hvis jeg nu siger om en bekendt, at hun er næsten lige så slem med orden og pertentlighed som Hyacinth fra "Fint skal det være", men alligevel ikke helt, vil du så vide ud fra det, hvordan der ser ud i konens hjem - eller kunne det være, jeg selv var et rodehoved, der overdrev en smule?
Anmeld