Ekstreme samlere eller grænsende dertil...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
Gud, hvor er I lede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

Maja88

ES90 skriver:

Gud, hvor er I lede.

Overfor ts??

Anmeld

23. januar 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
Maja88 skriver:

Overfor ts??

Ja. Synes virkelig det er groft.

Til TS: Jeg havde ikke ladet mit barn komme i et hjem, hvor der er SÅ beskidt som du beskriver.
Jeg lever ikke selv sådan, og vil heller ikke have at mit barn kommer i det.

Anmeld

23. januar 2014

TNBC

ES90 skriver:

Til TS: Jeg havde ikke ladet mit barn komme i et hjem, hvor der er SÅ beskidt som du beskriver.

og du synes ikke det er groft at dømme folk ud fra hvad du har set gennem vinduet? du aner intet om grunden eller hvordan resten af huset ser ud. Og så går man i det hele taget ikke og kigger ind igennem folks vinduer..

Så dine børn må komme steder der ligner dit eller er pletfrit?

Jeg synes ingen er grove, men fortæller ts at man ikke kan bedømme en bog på dens omslag... hvilket I begge gør.

Anmeld

23. januar 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
Yurie skriver:

og du synes ikke det er groft at dømme folk ud fra hvad du har set gennem vinduet? du aner intet om grunden eller hvordan resten af huset ser ud. Og så går man i det hele taget ikke og kigger ind igennem folks vinduer..

Så dine børn må komme steder der ligner dit eller er pletfrit?

Jeg synes ingen er grove, men fortæller ts at man ikke kan bedømme en bog på dens omslag... hvilket I begge gør.

Det har jeg ikke skrevet.. Jeg skrev, at jeg ikke vil lade mit barn komme i et hjem der er så beskidt som beskrevet af TS.
Det har da intet at gøre med at dømme folk.. Jeg vil bare ikke færdes i et hjem der er direkte beskidt og ulækkert, fordi jeg ikke selv lever sådan.

Lad være med at læg ord i munden på mig, tak

Anmeld

23. januar 2014

TNBC

ES90 skriver:

Det har jeg ikke skrevet.. Jeg skrev, at jeg ikke vil lade mit barn komme i et hjem der er så beskidt som beskrevet af TS.
Det har da intet at gøre med at dømme folk.. Jeg vil bare ikke færdes i et hjem der er direkte beskidt og ulækkert, fordi jeg ikke selv lever sådan.

Lad være med at læg ord i munden på mig, tak

Men du dømmer jo alligevel, fordi bare ud fra en beskrivelse, ved du med det samme at dit barn ikke skal der hen. De har måske ikke boet der længe og stadigvæk i gang med en masse ting(tvillinger har ikke været der længe)

Måske er det voldsommere end det lyder.
Men jeg ville aldrig sige aldrig, før jeg havde set det indenfor og ikke igennem et vindue? Hvad hvis det bare lige var der hvor man kunne se.. og resten var fint.

Der er jo forskel på lidt rod og som fra det program hun nævner, men det lyder ikke som om det er så meget.
Og rod er der ingen børn der tager skade af, så længe der ikke ligger døde dyr/rådne ting, så kan jeg ikke se problemet.

Anmeld

23. januar 2014

Chris86

Synes også det er svært at bedømme udfra det du skriver!
Og DERFOR har jeg ikke tænkt mig at "dømme" dig eller hva pokker vi skal kalde det (dog ville keg ALDRIG lure ind af folks vinduer)...
Måske det rent faktisk er SÅ slemt, at mange af os andre helst heller ikke så vores børn derhjemme?! Det jo overhovedet ikke til at vurdere...
Og når der sammenlignes med det program i fjernsynet, ja så synes jeg faktisk, at det lyder så slemt, at jeg ville holde legeaftalen hos os...

Anmeld

23. januar 2014

lineog4

Jeg har svært ved at se det er groft. Jeg personligt reagerer på når der står:

Indtil videre har vi været til to legeaftaler med hans bedste ven, de boede lidt rodet men ikke noget jeg sådan ville kimse det store af (var lige forbi den anden dag og der havde de haft tid til at sortere/smide ud etc. så der var helt ryddeligt) Der ville jeg være helt rolig med at Elias var selv uden mig. 

Måske er jeg nærtagende, men heldigvis har min dreng ikke en ven der hedder Elias, for jeg kunne pludselig læse en pernittengrynet perfekt mor der havde været hjemme hos os og ikke kunne vare sig for lige at give en kommentar om de bunker der har fundet vej og ingen rigtig ved hvad de skal gøre ved, eller papiret på gulvet fordi jeg havde klippet klistret et nyt undervisningsmaterialer, eller strygejernet der bare aldrig fandt sin plads efter sidste omgang, eller legetøjet som de hyggede sig med og vi kom til at strække tiden som nu i aften hvor de tegner og hygger men burde være i gang med at rydde op osv.

Jeg kunne jo også vende den om og fortælle om den gang min datter havde en veninde med hjem, de fik en is på vejen hjem og hun ville ikke gå ind hos os for reglen hos hende var man aldrig måtte spise en is inden for. Der var helt klinisk i deres hjem, men det er nu ikke noget jeg kimser det store af for jeg kunne da se en enkelt plet på gulvet. 

Men ja måske falder jeg hårdt ned på det fordi det rammer et eller andet, mit uordensgen, det ustrukturerede efter en dag på arbejde hvor jeg er mere end 100% struktureret. Og jeg da godt kan se vi roder, er maksimalistiske og lever efter devisen: rod giver lykke til gæster for så ser de der er mere ordentligt hos dem selv og behøver ikke rydde op når vi kommer besøg. Men at det lige frem skulle indgå i en vurdering om jeg er egnet til at have deres poder på besøg en eftermiddag - det er lidt et chok

Anmeld

23. januar 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
lineog4 skriver:

Indtil videre har vi været til to legeaftaler med hans bedste ven, de boede lidt rodet men ikke noget jeg sådan ville kimse det store af (var lige forbi den anden dag og der havde de haft tid til at sortere/smide ud etc. så der var helt ryddeligt) Der ville jeg være helt rolig med at Elias var selv uden mig. 

Måske er jeg nærtagende, men heldigvis har min dreng ikke en ven der hedder Elias, for jeg kunne pludselig læse en pernittengrynet perfekt mor der havde været hjemme hos os og ikke kunne vare sig for lige at give en kommentar om de bunker der har fundet vej og ingen rigtig ved hvad de skal gøre ved, eller papiret på gulvet fordi jeg havde klippet klistret et nyt undervisningsmaterialer, eller strygejernet der bare aldrig fandt sin plads efter sidste omgang, eller legetøjet som de hyggede sig med og vi kom til at strække tiden som nu i aften hvor de tegner og hygger men burde være i gang med at rydde op osv.

Jeg kunne jo også vende den om og fortælle om den gang min datter havde en veninde med hjem, de fik en is på vejen hjem og hun ville ikke gå ind hos os for reglen hos hende var man aldrig måtte spise en is inden for. Der var helt klinisk i deres hjem, men det er nu ikke noget jeg kimser det store af for jeg kunne da se en enkelt plet på gulvet. 

Men ja måske falder jeg hårdt ned på det fordi det rammer et eller andet, mit uordensgen, det ustrukturerede efter en dag på arbejde hvor jeg er mere end 100% struktureret. Og jeg da godt kan se vi roder, er maksimalistiske og lever efter devisen: rod giver lykke til gæster for så ser de der er mere ordentligt hos dem selv og behøver ikke rydde op når vi kommer besøg. Men at det lige frem skulle indgå i en vurdering om jeg er egnet til at have deres poder på besøg en eftermiddag - det er lidt et chok

Du beskriver rod. Jeg taler om et decideret beskidt og uhygiejnisk hjem.

Anmeld

23. januar 2014

TNBC

lineog4 skriver:

Uhh de hjem hvor man ikke kan/må se at der bor børn...
Hvorfor skal der være skinende rent i hjemmet? Hvorfor må man ikke se at der bor børn i huset?

Der må godt ligge legetøj, der må godt komme en plet på gulvet..

Jeg er et kæmpe rodehoved og jeg ved det(blev kommenteret af min søster, fordi at der var helt rent sidst hun var her) Men jeg håber da ikke at jeg bliver dømt som klam og at børn ikke må være her, fordi at jeg har rod eller en masse samleting, der fylder meget..

Jeg kender en der ryddede op mens jeg .lavede mad, med de ting jeg brugte skide irriterende.

Man må godt se at der faktisk bor mennesker, og jeg bliver sku gal hvis folk dømmer mig for det, fordi de står og stirrer ind af MINE vinduer. Det er sku lige før jeg faktisk ikke vil have dem på besøg, hvis de skal stå og små kommentere eller rynke på næsen af mit hjem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.