lineog4 skriver:
Jeg har svært ved at se det er groft. Jeg personligt reagerer på når der står:
Indtil videre har vi været til to legeaftaler med hans bedste ven, de boede lidt rodet men ikke noget jeg sådan ville kimse det store af (var lige forbi den anden dag og der havde de haft tid til at sortere/smide ud etc. så der var helt ryddeligt) Der ville jeg være helt rolig med at Elias var selv uden mig.
Måske er jeg nærtagende, men heldigvis har min dreng ikke en ven der hedder Elias, for jeg kunne pludselig læse en pernittengrynet perfekt mor der havde været hjemme hos os og ikke kunne vare sig for lige at give en kommentar om de bunker der har fundet vej og ingen rigtig ved hvad de skal gøre ved, eller papiret på gulvet fordi jeg havde klippet klistret et nyt undervisningsmaterialer, eller strygejernet der bare aldrig fandt sin plads efter sidste omgang, eller legetøjet som de hyggede sig med og vi kom til at strække tiden som nu i aften hvor de tegner og hygger men burde være i gang med at rydde op osv.
Jeg kunne jo også vende den om og fortælle om den gang min datter havde en veninde med hjem, de fik en is på vejen hjem og hun ville ikke gå ind hos os for reglen hos hende var man aldrig måtte spise en is inden for. Der var helt klinisk i deres hjem, men det er nu ikke noget jeg kimser det store af for jeg kunne da se en enkelt plet på gulvet.
Men ja måske falder jeg hårdt ned på det fordi det rammer et eller andet, mit uordensgen, det ustrukturerede efter en dag på arbejde hvor jeg er mere end 100% struktureret. Og jeg da godt kan se vi roder, er maksimalistiske og lever efter devisen: rod giver lykke til gæster for så ser de der er mere ordentligt hos dem selv og behøver ikke rydde op når vi kommer besøg. Men at det lige frem skulle indgå i en vurdering om jeg er egnet til at have deres poder på besøg en eftermiddag - det er lidt et chok

Uhh de hjem hvor man ikke kan/må se at der bor børn...
Hvorfor skal der være skinende rent i hjemmet? Hvorfor må man ikke se at der bor børn i huset?
Der må godt ligge legetøj, der må godt komme en plet på gulvet..
Jeg er et kæmpe rodehoved og jeg ved det(blev kommenteret af min søster, fordi at der var helt rent sidst hun var her

) Men jeg håber da ikke at jeg bliver dømt som klam og at børn ikke må være her, fordi at jeg har rod eller en masse samleting, der fylder meget..
Jeg kender en der ryddede op mens jeg .lavede mad, med de ting jeg brugte

skide irriterende.
Man må godt se at der faktisk bor mennesker, og jeg bliver sku gal hvis folk dømmer mig for det, fordi de står og stirrer ind af MINE vinduer. Det er sku lige før jeg faktisk ikke vil have dem på besøg, hvis de skal stå og små kommentere eller rynke på næsen af mit hjem