Da jeg blev gravid første gang fik jeg heller ikke er tillykke fra min mor og jeg kunne mærke hun tog total afstand fra min graviditet (ikke fra mig) igennem hele forløbet. Min holdning var: og hvad så, hun er min mor og jeg elsker hende... Der var ikke nogen grund, det var bare hendes reaktion - hun selv siger det var fordi hun troede det ikke sagde hende noget, men jeg tænker hun også mærkede at en graviditet ville ændre hendes og mit forhold, at det så blev endnu mere skønt fordi vi så havde en lille baby at nyde sammen er en anden historie....
Men det kan jo være din søster lige skal synke I nu bevæger jer hver jeres vej.
Må også sige, jeg har stadig svært ved at folk bliver gravide. Jeg under dem det, jeg siger spagt tillykke. Men den store overvældende glæde på deres vegne den har jeg ikke. Og jeg håber da, at hvis det skuffer så vil folk sige det til mig, spørge mig og ikke bare lægge mig på is. Der er jo en grund som jeg gerne fortæller, men som jeg ikke blabrer op med lige der i deres lykke situation.
Mit råd er, at du da tager en snak med din søster og accepterer hun måske ikke lige nu kan være glad over du er gravid, derfor kan I jo godt have en skøn tid. I kan jo bare lade være med et have fokus på graviditet.
Anmeld