Jeg har et problem ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2014

Anonym trådstarter

Tak for svar.

Jeg er såmænd ikke "bange for" han bliver påvirket eller ikke kan skelne mellem virkelighed og fantasi, og jeg ved også godt det altid har været en del af "naturlig" leg, og at de ikke ligger det samme i det som vi gør

Det ændre dog ikke på at jeg hader våben og hele den "monster" krigs, ondskabsfulde verden af grimme figurer.

Jeg køber ikke selv tingene til ham, men folk kommer med dem i gaver, og så går han en del på loppemarkeder med farmor, og får lokket en masse ud af hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

Mother-love

Anonym skriver:

Jeg mener nu ikke jeg "overreagerer", da jeg jo netop ikke reagerer i mine handlinger. Mine drenge får lov at lege med det de vil og jeg foragter ikke/taler nedsættende om legen. Det kan ikke ændre på, at jeg hader våben og grimme "monstre" 

Hov nej du har ret. Har da vidst fået skrevet det forkert. Sorry

Anmeld

19. januar 2014

Annette A

Ciss skriver:

Jeg synes, du skriver meget fornuftigt her. Jeg reagerer ikke, hvis ungerne leger politi og røver osv.

Der, hvor jeg reagerer, er mængden af krigslegetøj, som om det er noget af det vigtiste legetøj. De kan jo fint legeslås osv uden at have huset fuldt af skydevåben. Der går der en grænse for mig. I mit hoved bliver det til en opfordring om voldelig leg, hvis jeg går og Køber den slags legetøj. Det bliver som at sige "Det er dette, jeg ønsker, du skal koncentrere dig om."

Ja det er klart, der skal jo være en sund og naturlig balance i barnets legemønster og en variation ellers er der ligesom også noget galt. Det er jeg helt enig med dig i. Så bør man nok opfordre sit barn eller motivere det til at få andre lege ind i sit liv som omhandler andre sider af livet. Det skal man selvfølgelig reagere på.

Anmeld

19. januar 2014

SjeBets

jeg ser det som en ganske naturlig det af deres leg, alle mine unger har haft en periode med "våben" og sværleg, den mindste stadig, men resten er videre i deres "legeliv" jeg vil aldrig drage paralleller mellem det at lege med et plastiksvær eller plastik pistol og så desideret vold.

Alle mine unger ved godt at "vold" i mod andre og dyr er et no go, og det kan de sagtens finde ud af selv om jeg har givet dem et våben til at lege med.

min to drenge gider det ikke, mens mine pige synes det var det fedeste , og den mindste dreng synes også det er sjovt.

Jeg tror ikke på at det gør dem til ringere mennesker at have leget med legetøjs våben, det er der så meget andet der kan gøre.

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

jeg ser det som en ganske naturlig det af deres leg, alle mine unger har haft en periode med "våben" og sværleg, den mindste stadig, men resten er videre i deres "legeliv" jeg vil aldrig drage paralleller mellem det at lege med et plastiksvær eller plastik pistol og så desideret vold.

Alle mine unger ved godt at "vold" i mod andre og dyr er et no go, og det kan de sagtens finde ud af selv om jeg har givet dem et våben til at lege med.

min to drenge gider det ikke, mens mine pige synes det var det fedeste , og den mindste dreng synes også det er sjovt.

Jeg tror ikke på at det gør dem til ringere mennesker at have leget med legetøjs våben, det er der så meget andet der kan gøre.

Det står der heller ikke nogen steder de bliver ikke ringere mennesker - det ændrer ikke ved at jeg synes det er afskyeligt grimt og at jeg hader våben

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Nu hvor jeg kan se folk er begyndt at trække tegnefilm osv ind i det, så husk lige på at Anders And jagter/pisker Rip,Rap og Rup med en pind, hver gang de er uartige..

Samtlige Disney og Pixars storfilm er heller ikke ligefrem jordens mest blide film, hvis i tænker tilbage på dem og hvad der egentlig sker i dem.

Anyway, nej jeg ser ikke noget problem med at ungerne render rundt og leger røver og soldater, indianer og cowboys og hvad det nu ellers hedder, men jeg trækker alligevel grænsen ved karate indtil de bliver store nok og kan skelne mellem sportsgrenen og bare decideret at slå og sparke..

Hvis vi snakker computer-spil.. Så skal jeg ikke sidde og pudse glorien for meget, fordi jeg startede med Grand Theft Auto og Diablo da jeg var 10 år, men det var inden det der pegi var så meget på banen, men i dag nu hvor jeg har min søn, så kan jeg egentlig godt se det ikke var så smart med Diablo og GTA, men mine forældre vidste ikke hvad det var. (Jeg vidste det godt ...)
Men i dag springer jeg da ikke rundt og river folk ud af bilerne og nakker bander på fortovet med bilen eller hopper i en rustning med sværd og skjold og hakker folk ned..

Nej af en eller anden årsag, så har de voldelige spil ikke formået at gøre mig til en samfundsfjende 

men bla bla Nej jeg ser ikke noget problem i at ungerne render rundt med våben, de skal dog bare lære rigtig og forkert brug med våben

Jeg ser heller ikke noget problem - synes bare det er grimt, frastødende og primitivt men det ved de ikke jeg synes, så mon ikke bare de kommer over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.