Klat gæld og afdragning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Der er mulighed for en alm borger kan kontakte deres kreditor om de løsninger - Ja 

Men det er HELT op til Kreditor's valg/lyst om han/hun vil gå med til rentestop eller nedsættelse af gælden. 

Så i kan godt prøve at kontakte jeres kreditor.. I kan kun få et ja eller nej 

Om ikke andet så er det da prøvet.

har så et lille problem. To eller tre af stederne står i min mands navn og han bryder sig ikke om at ringe til dem. Sidste jeg ringede for at høre om beløbet ville de ikke oplyse mig det da det står i min mands navn. Så jeg kan vel ikke snakke på min mands vegne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Du skal nok have fa ti en gældsrådgiver for at det kan lade sig gøre.. men det kan bestemt også være det værd...

Koster de ikke penge

Anmeld

18. januar 2014

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg har siddet med inkassosager, da jeg var sekretær, og jeg har aldrig oplevet, at der er nogle der har fået afskrevet gæld eller fået fjernet renter. Men det kan jo aldrig skade at kontakte kreditor og lægge kortne på bordet!

Det bliver meget dyrere for jer, hvis l bare lader være med at betale. Og det kan jeg også læse, at l ikke har lyst til.

Har l undersøgt, om l kan samle lånene i banken, så l ikke skal betale meget høje renter alle mulige steder og sørge for afdragsordningen, med mange forskellige? Det kunne måske gøre det billigere

Nej vi vil absolut betale. jeg synes bare det  er frusterende i denne situation vi står i, at se vi på noget af det stadig mangler 3 år. Og det bliver nærmest ædt op i renter. Vi har aldrig misset en betaling og de har altid fået pengene ril tiden.

banken vil ikke hjælpe os. Vores eget problem og vi må selv løse det. Deres ord. 

Anmeld

19. januar 2014

Bshizzle

Anonym skriver:

Om ikke andet så er det da prøvet.

har så et lille problem. To eller tre af stederne står i min mands navn og han bryder sig ikke om at ringe til dem. Sidste jeg ringede for at høre om beløbet ville de ikke oplyse mig det da det står i min mands navn. Så jeg kan vel ikke snakke på min mands vegne?

Man kan altid henvende sig på sin mands vegne, men mange steder vil de ikke udlever personlige oplysninger. 

Det er derfor en rigtig god ide at få din mand til at lave en fuldmagt til dig, som du kan sende til dem via mail. 

På den måde burde de kunne hjælpe dig. 

Anmeld

19. januar 2014

Bshizzle

tarkoflen skriver:

Jeg har siddet med inkassosager, da jeg var sekretær, og jeg har aldrig oplevet, at der er nogle der har fået afskrevet gæld eller fået fjernet renter. Men det kan jo aldrig skade at kontakte kreditor og lægge kortne på bordet!

Det bliver meget dyrere for jer, hvis l bare lader være med at betale. Og det kan jeg også læse, at l ikke har lyst til.

Har l undersøgt, om l kan samle lånene i banken, så l ikke skal betale meget høje renter alle mulige steder og sørge for afdragsordningen, med mange forskellige? Det kunne måske gøre det billigere

Jeg kan ikke læse nogen steder at hun skriver de ikke vil betale deres gæld.. Tværtimod! 

Min mand arbejder osse med inkasso sager til dagligt, og han behandler tit sager hvor der både bliver forhandlet afslag i gældsposterne samt rente stop. 

Det er meget normalt i forbindelse med sager hvor personers samlede gæld er så stor at man er låst på hænder og fødder.

Anmeld

19. januar 2014

bvk

forbrugerrådet har en ordning med gratis gældsrådgivning, de kan f.eks. hjælpe med at synliggøre jeres budget for kreditorerne for derved at kunne indgå en aftale f eks. om at nedsætte rente eller gæld.. De er i de fleste større byer.

Anmeld

19. januar 2014

Mum33

Anonym skriver:

Vi har desværre noget klat gæld, som helt og holdent er vores egen skyld. Vi har hver evig eneste måned betalt til tiden og det vi nu skulle.

nu står vi så i en situation hvor vi stort set ingen penge har, men det stadig er vigtigt for os at betale hvad vi skylder. Vi har ikke samvittighed til ikke at gøre. 

Vi så så et afsnit af luksus fælden og der ringede de til kreditorer og snakkede med dem om enten at fjerne renter eller få det sidste de skyldte væk. Vi tænker så, kan man virkelig ringe til kreditorer og få fjernet renter, sat beløbet ned eller helt fjernet, bare sådan lige? Eller hvad skal der til? Vi er ikke interesseret i at snyde nogen eller noget i den dur, men vi sidder bare virkelig i lort til halsen og ikke aner hvad vi skal gøre.

Kan I ikke samle gælden i banken til en lavere rente? 

Anmeld

19. januar 2014

Zelinasmor

Anonym skriver:

Det er da værd at prøve. Vi er ved at sælge ud, men har desværre ikke det vilde at sælge, men kan jo være vi kan få skrabet nok sammen til at vi kan snakke med dem. 

De de var nemme nok at snakke med ??

nej de er ikke nemme at snakke med sådan nogle. De er ret hårde i filten. Men stå fast, kort og kontant. Så er der størst chance for at det lykkedes.

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Man kan altid henvende sig på sin mands vegne, men mange steder vil de ikke udlever personlige oplysninger. 

Det er derfor en rigtig god ide at få din mand til at lave en fuldmagt til dig, som du kan sende til dem via mail. 

På den måde burde de kunne hjælpe dig. 

Det var da egentlig en god ide. Så skal jeg ikke til at sørge for det bagefter. Får jeg ham lige til senere.

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

Abemor skriver:

Kan I ikke samle gælden i banken til en lavere rente? 

Banken vil ikke hjælpe os. Så er ikke n mulighed. Der har været ned gang i mit job og derfor er pengene nu meget små. Så før vi kommer helt ud hvor vi ikke kan betale regninger mer (der er vi næsten) så vil jeg gerne have fundet en løsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.