Klat gæld og afdragning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.724 visninger
37 svar
7 synes godt om
18. januar 2014

Anonym trådstarter

Vi har desværre noget klat gæld, som helt og holdent er vores egen skyld. Vi har hver evig eneste måned betalt til tiden og det vi nu skulle.

nu står vi så i en situation hvor vi stort set ingen penge har, men det stadig er vigtigt for os at betale hvad vi skylder. Vi har ikke samvittighed til ikke at gøre. 

Vi så så et afsnit af luksus fælden og der ringede de til kreditorer og snakkede med dem om enten at fjerne renter eller få det sidste de skyldte væk. Vi tænker så, kan man virkelig ringe til kreditorer og få fjernet renter, sat beløbet ned eller helt fjernet, bare sådan lige? Eller hvad skal der til? Vi er ikke interesseret i at snyde nogen eller noget i den dur, men vi sidder bare virkelig i lort til halsen og ikke aner hvad vi skal gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2014

Muffinmus

Jeg tænker at tv kameret er skyld i de kan. Jeg tror ikke en alm borger kan. Men jeg tror der er en mulighed for måske at ændre betalingen lidt eller f.eks bede om pause f.eks 1-2 mdr og forklare dem at alternativet er de slet ikke får pengene fordi jeres familie ikke kan undvære pengene pt. Prøv...det skader aldrig at være ærlig i sådan et tilfælde. 

Anmeld

18. januar 2014

Zelinasmor

Jeg har flere gange gjort det at jeg har tilbudt dem F.eks 1/3 af de penge jeg skyldte på en gang. Hvis de fjerner resten og ellers har jeg sagt til dem at jeg simpelthen ikke kunne betale. Der er de næsten altid gået med til. Så har jeg F.eks solgt en bærbar jeg ikke fandt nødvendig nok at have og så betalt ud med de penge .

jeg har så også lært af det. I dag har jeg kun et mindre lån i banken tilbage.

Anmeld

18. januar 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Vi har desværre noget klat gæld, som helt og holdent er vores egen skyld. Vi har hver evig eneste måned betalt til tiden og det vi nu skulle.

nu står vi så i en situation hvor vi stort set ingen penge har, men det stadig er vigtigt for os at betale hvad vi skylder. Vi har ikke samvittighed til ikke at gøre. 

Vi så så et afsnit af luksus fælden og der ringede de til kreditorer og snakkede med dem om enten at fjerne renter eller få det sidste de skyldte væk. Vi tænker så, kan man virkelig ringe til kreditorer og få fjernet renter, sat beløbet ned eller helt fjernet, bare sådan lige? Eller hvad skal der til? Vi er ikke interesseret i at snyde nogen eller noget i den dur, men vi sidder bare virkelig i lort til halsen og ikke aner hvad vi skal gøre.

Det vil altid hjælpe jer at kontakte dem og høre om jeres mulighed, evt indgå en aftale, istedet for bare at lade være med at betale. 

Jeg tror desværre ikke det er så nemt at få fjernet renter mm, som det er i luksusfælden, netop fordi det er TV og fordi de er en form for økonomer, der nemmere kan sætte sig ind i reglerne. 

I kan evt ringe og høre dem om at få sat ydelsen ned, men til samme rente? Så har i mere luft hver måned.

Anmeld

18. januar 2014

Bshizzle

Der er mulighed for en alm borger kan kontakte deres kreditor om de løsninger - Ja 

Men det er HELT op til Kreditor's valg/lyst om han/hun vil gå med til rentestop eller nedsættelse af gælden. 

Så i kan godt prøve at kontakte jeres kreditor.. I kan kun få et ja eller nej 

Anmeld

18. januar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Du skal nok have fa ti en gældsrådgiver for at det kan lade sig gøre.. men det kan bestemt også være det værd...

Anmeld

18. januar 2014

tarkoflen

Jeg har siddet med inkassosager, da jeg var sekretær, og jeg har aldrig oplevet, at der er nogle der har fået afskrevet gæld eller fået fjernet renter. Men det kan jo aldrig skade at kontakte kreditor og lægge kortne på bordet!

Det bliver meget dyrere for jer, hvis l bare lader være med at betale. Og det kan jeg også læse, at l ikke har lyst til.

Har l undersøgt, om l kan samle lånene i banken, så l ikke skal betale meget høje renter alle mulige steder og sørge for afdragsordningen, med mange forskellige? Det kunne måske gøre det billigere

Anmeld

18. januar 2014

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Jeg tænker at tv kameret er skyld i de kan. Jeg tror ikke en alm borger kan. Men jeg tror der er en mulighed for måske at ændre betalingen lidt eller f.eks bede om pause f.eks 1-2 mdr og forklare dem at alternativet er de slet ikke får pengene fordi jeres familie ikke kan undvære pengene pt. Prøv...det skader aldrig at være ærlig i sådan et tilfælde. 

Det var nemlig også min tanke, men bliver også stædig og tænker det da ikke kan være rigtig at bare fordi der er et kamera så kan de men ikke os andre.

min mand siger dog at dem i luksus fælden jo ofte ikke betaler hvad de skylder, men det gør vi jo. 

Jeg synes i hvert fald ikke vi mister noget ved at spørge

Anmeld

18. januar 2014

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Jeg har flere gange gjort det at jeg har tilbudt dem F.eks 1/3 af de penge jeg skyldte på en gang. Hvis de fjerner resten og ellers har jeg sagt til dem at jeg simpelthen ikke kunne betale. Der er de næsten altid gået med til. Så har jeg F.eks solgt en bærbar jeg ikke fandt nødvendig nok at have og så betalt ud med de penge .

jeg har så også lært af det. I dag har jeg kun et mindre lån i banken tilbage.

Det er da værd at prøve. Vi er ved at sælge ud, men har desværre ikke det vilde at sælge, men kan jo være vi kan få skrabet nok sammen til at vi kan snakke med dem. 

De de var nemme nok at snakke med ??

Anmeld

18. januar 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Det vil altid hjælpe jer at kontakte dem og høre om jeres mulighed, evt indgå en aftale, istedet for bare at lade være med at betale. 

Jeg tror desværre ikke det er så nemt at få fjernet renter mm, som det er i luksusfælden, netop fordi det er TV og fordi de er en form for økonomer, der nemmere kan sætte sig ind i reglerne. 

I kan evt ringe og høre dem om at få sat ydelsen ned, men til samme rente? Så har i mere luft hver måned.

I forvejen synes jeg ikke at vi betaler det vilde på dem. Eller jo det er jo immervæk 2000 kr. Men hvis vi går ned i ydelse vil renten jo knap blive betalt, så det vil vi ikke få meget ud af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.