Så melder jeg mig ind :) (lille roman)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2014

VIPpigen

M (: skriver:

Jeg må da ærligt indrømme, at det bekymrer mig lidt, at de ikke vil holde ekstra øje med mig, så forstår godt er du er mere tryg ved tanken om det (: 

Det forstår jeg godt... Jeg vil bede lægen skrive det i din VJ, så kan de tage stilling til det når du skal scannes.

Jeg anede nemlig intet om hvad jeg havde i vente før i går til NF. Jm der scannere fortalte mine papir havde været forbi en læge, og han havde lavet nogen notater, og der var bla. Noteret de ekstra scanninger, fordi jeg havde født før tid. Så det var en helt anden læge, som jeg ikke har mødt endnu, som har taget den beslutning. Ikke min egen læge, og ikke mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2014

Lilje82

Stort tillykke :-)

Anmeld

18. januar 2014

M (:

FamilenStorm skriver:

Er der noget der er gået min næse fordi? Er du gravid igen?

Haha nej, det er jeg ikke (: må vist hellere lige prøve det der arbejde inden vi kaster os over projekt lillebrøster  

Anmeld

18. januar 2014

M (:

VIPpigen skriver:

Det forstår jeg godt... Jeg vil bede lægen skrive det i din VJ, så kan de tage stilling til det når du skal scannes.

Jeg anede nemlig intet om hvad jeg havde i vente før i går til NF. Jm der scannere fortalte mine papir havde været forbi en læge, og han havde lavet nogen notater, og der var bla. Noteret de ekstra scanninger, fordi jeg havde født før tid. Så det var en helt anden læge, som jeg ikke har mødt endnu, som har taget den beslutning. Ikke min egen læge, og ikke mig...

Altså skrive i min VJ at jeg før har født for tidligt? 

Anmeld

18. januar 2014

FamilenStorm

Haha nej, det er jeg ikke (: må vist hellere lige prøve det der arbejde inden vi kaster os over projekt lillebrøster  

Haha ok... Kunne bare godt forståes lidt på dit svar der.. Eller sådan forstod jeg det..

Men ja, det er måske godt nok lige at komme ud i den virkelige verden igen inden man får den næste

Anmeld

18. januar 2014

M &.I

VIPpigen skriver:

Det er mig der er bag  Denne tråd fra november.

Vi var til NF i går, og termin er fastsat til 31 juli.

Det har taget hårdt på os begge da barnet ikke er planlagt, og manden var ret stresset over at vi skulle have en til. Lige før jul var jeg helt ude at vende i at vi skulle skilles 2 måneder efter vi var blevet gift, huset måtte sælges, og jeg skulle være enlig mor til 2.

Men vi fik en god snak, og tager det som det kommer. Vi skal nok klare det, og han er alligevel ret fascineret når vi er til scanning, fordi vi har jo lavet et lille menneske igen... 

Vores datter glæder sig til at hun skal være storesøster, selvom hun nu mener hun skal have en storebror. Sådan en kan jeg altså ikke lave... 

Familien fik besked i julen, min mor nogen dage før, fordi det hele tog så hårdt på mig, i vores parforhold. Og så er det vidst bare rutine at når jeg er gravid, så dør folk samtidig

Manden fik i tirsdags kappet trådene, og når baby er født får jeg lagt en spiral, så skulle chancen for en ny upser være ret lille.... 2 er vidst nok herhjemme.

Ellers fik vi faktisk rigtig fine tal til NF, den var over 13.000 så den var over dobbelt så høj som da jeg ventede vores datter. Det var selvom jeg vejer 5 kg mere, og nærmer mig de 30 om 2 måneder.

Lilje blev født 5 uger før tid, hvorfor ved vi ikke. Men det har gjort at jeg skal scannes ekstra, første ekstra scanning bliver samme dag som vi skal til MD, efter MD skal jeg have lavet en indvendig scanning så de kan måle livmoderhalsen, og det skal jeg igen i uge 28 og 34. Er der på noget tidspunkt tegn på den er forkortet, så bliver jeg sygemeldt. Så jeg håber jeg kan få lov at gå til hvertfald 37+, og være mere gravid end jeg var sidst.

Derudover er der ekstra jm samtaler, og ekstra tid, fordi jeg er på antidepressiv. Det er jeg dog ikke særlig bekymret for selv, da jeg har været stabil siden 2008, og efter bi er flyttet fra Vejle kommune er det kun blevet endnu bedre, fordi kommunen hernede slet ikke ligger et pres på, på samme måde som Vejle... 

Alt i alt så glæder jeg mig til den nye graviditet, selvom jeg nu er over 12+, så er det stadig vildt underligt.

Nå, det var vidst hvad vi ved på stående fod... den 24 februar skal jeg til første jm samtale

Tillykke

Anmeld

18. januar 2014

VIPpigen

Altså skrive i min VJ at jeg før har født for tidligt? 

Ja. Hvis din læge lige laver en note om det, så kan det være dine papir lige kommer forbi en anden, som laver en vurdering istedet... Som sagt ved jeg ikke om vurderingen er lavet fordi hun er født for tidligt, eller fordi der var tegn på det endnu tidligere

Anmeld

18. januar 2014

M (:

FamilenStorm skriver:

Haha ok... Kunne bare godt forståes lidt på dit svar der.. Eller sådan forstod jeg det..

Men ja, det er måske godt nok lige at komme ud i den virkelige verden igen inden man får den næste

Haha kan godt se, at det nok kunne misforstås.  Jeg har bare været (flere år) på forkant med begivenhederne og spurgte min læge allerede ved 8-ugers undersøgelsen, om der var forøget risiko og ekstra tjek ved en ny graviditet - også for at vide, om risikoen var større eller mindre afhængigt af, om vi valgte projekt lillebrøster nu eller om et par år (: 

Anmeld

18. januar 2014

M (:

VIPpigen skriver:

Ja. Hvis din læge lige laver en note om det, så kan det være dine papir lige kommer forbi en anden, som laver en vurdering istedet... Som sagt ved jeg ikke om vurderingen er lavet fordi hun er født for tidligt, eller fordi der var tegn på det endnu tidligere

Nej, okay, men det kan da ikke skade at få en second opinion i hvert fald (: 

Anmeld

19. januar 2014

Mother-love

Sandratoft skriver:

Bliver man automatisk scannet ekstra eller får ekstra jordmodersamtaler når man er på antidepressiva?

Ja det gør man. Det er pga der er en risiko for at barnet bliver mindre end normalt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.