hvor mange ekstra kilo?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2014

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

jeg har idag, hvor jeg er 29+2, været hos lægen og blev vejet... jeg syntes selv at min vægt var fin fordi den "kun" sagde +10 kg, men min læge bad mig passe på og kaldte mig endda overvægtig...

Hvor meget havde I ca. taget på, på dette tidspunkt og hvor meget ekstra viste vægten når I fødte?...

Ved ikke med 29+
men er 33+2 og har taget 8kg på :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

Tystys14

Anonym skriver:

jeg har idag, hvor jeg er 29+2, været hos lægen og blev vejet... jeg syntes selv at min vægt var fin fordi den "kun" sagde +10 kg, men min læge bad mig passe på og kaldte mig endda overvægtig...

Hvor meget havde I ca. taget på, på dette tidspunkt og hvor meget ekstra viste vægten når I fødte?...

Jeg selv vejede 62 kg. før graviditeten med vores første (er 172cm), og endte med at tage 20 kg på under hele graviditeten, kan ikke huske præcis hvor meget jeg havde tage på i uge 29+ Men her sagde min læge også i grove træk "at jeg var blevet for fed". Trods jeg var fint inden for BMI'en inden jeg blev gravid.

Men 20 kg er også for meget at ende ud med, mener jeg selv. Dog mener jeg ikke en læge kan tillade sig at sige til dig i uge 29 at +10kg er voldsomt, eller at du er for fed´! men igen det kommer også an på din startvægt selvfølgelig.

Anmeld

17. januar 2014

Maria-s

Her spurgte min læge også ca uge 24, hvor jeg havde taget 7 kg på, om jeg har tænkt mig at tage lige så meget på som sidst??!!! Og ja han sagde det med udråbstegn. Tog godt 24 kg på vil jeg tro med min søn og NEJ jeg håber da virkelig ikke jeg ender på 20 eller derover, men jeg gør det så godt jeg kan og JO jeg falder da i chokoladen en gang imellem (og sodavanden). Men det er ikke hver dag og igen; jeg gør det sgu så godt jeg kan!... Så gør hvad du kan og skid hul i din læge

Anmeld

17. januar 2014

Fine_007

Anonym skriver:

I uge 30 havde jeg også taget 10 kg på.. min læge kommenterede det også, og synes, at det var lige i overkanten.
Jeg fødte to uger over tid - der havde jeg tager 13 kg på i alt
Så det er altså muligt at holde sig indenfor "normalen", selvom man starter lidt tungt ud

Anmeld

17. januar 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Med min ældste pige tog jeg omkring 10-12 kg på og fødte 39+0. Isabell var 51 cm og 3.480 gr.

Med min yngste tog jeg omkring 8 kg på og fødte 40+1. Jeg kan huske at det først var omkring uge 21-22 at jeg begyndte at tage på. Elina var 51 cm og 3.380 gr.

Så det er også forskelligt fra graviditet til graviditet. Med Elina havde jeg kvalme 24/7 stortset indtil 20 uge og det skiftede så til halsbrænd :-)

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

17. januar 2014

Victoria2013

Jeg var normalvægtig før min graviditet og tog i alt 20 kg på... i uge 29 vil jeg gætte på 10-15 kg men kan ærlig talt ikke huske det

Da min datter var 4 mdr gammel havde jeg i øvrigt tabt det hele igen - man kan hvad man vil!

Anmeld

17. januar 2014

Tulle28

Det kommer jo an på, hvad du vejede inden du blev gravid.

Jeg havde selv et BMI på 19 da jeg blev gravid med begge børn og tog 11-12 kg på med den første og 16 med nr. 2.

Anmeld

17. januar 2014

Clisolka

Med min første nåede jeg at tage 23 kg på i det hele - 12 kg tabte jeg efter fødslen, og jeg nåede at tabe alle 25 kg inden jeg stod med en positiv test igen. 

Ved lillebror tog jeg kun 7 kg på, som jeg tabte ved fødslen 

Anmeld

19. januar 2014

Milas14

Jeg vejede 67 kg da jeg blev gravid. Er i uge 36 nu og har taget 18 kg på ... Aaaalt for meget, for det er tungt at slæbe på...

Anmeld

19. januar 2014

Benjamins'mor

Anonym skriver:

2 kg.
Havde taget 4-5 kg på da jeg fødte .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.