hvor mange ekstra kilo?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2014

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

jeg har idag, hvor jeg er 29+2, været hos lægen og blev vejet... jeg syntes selv at min vægt var fin fordi den "kun" sagde +10 kg, men min læge bad mig passe på og kaldte mig endda overvægtig...

Hvor meget havde I ca. taget på, på dette tidspunkt og hvor meget ekstra viste vægten når I fødte?...

Ved ikke med 29+
men er 33+2 og har taget 8kg på :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

Tystys14

Anonym skriver:

jeg har idag, hvor jeg er 29+2, været hos lægen og blev vejet... jeg syntes selv at min vægt var fin fordi den "kun" sagde +10 kg, men min læge bad mig passe på og kaldte mig endda overvægtig...

Hvor meget havde I ca. taget på, på dette tidspunkt og hvor meget ekstra viste vægten når I fødte?...

Jeg selv vejede 62 kg. før graviditeten med vores første (er 172cm), og endte med at tage 20 kg på under hele graviditeten, kan ikke huske præcis hvor meget jeg havde tage på i uge 29+ Men her sagde min læge også i grove træk "at jeg var blevet for fed". Trods jeg var fint inden for BMI'en inden jeg blev gravid.

Men 20 kg er også for meget at ende ud med, mener jeg selv. Dog mener jeg ikke en læge kan tillade sig at sige til dig i uge 29 at +10kg er voldsomt, eller at du er for fed´! men igen det kommer også an på din startvægt selvfølgelig.

Anmeld

17. januar 2014

Maria-s

Her spurgte min læge også ca uge 24, hvor jeg havde taget 7 kg på, om jeg har tænkt mig at tage lige så meget på som sidst??!!! Og ja han sagde det med udråbstegn. Tog godt 24 kg på vil jeg tro med min søn og NEJ jeg håber da virkelig ikke jeg ender på 20 eller derover, men jeg gør det så godt jeg kan og JO jeg falder da i chokoladen en gang imellem (og sodavanden). Men det er ikke hver dag og igen; jeg gør det sgu så godt jeg kan!... Så gør hvad du kan og skid hul i din læge

Anmeld