hvor mange ekstra kilo?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.473 visninger
29 svar
2 synes godt om
17. januar 2014

Anonym trådstarter

jeg har idag, hvor jeg er 29+2, været hos lægen og blev vejet... jeg syntes selv at min vægt var fin fordi den "kun" sagde +10 kg, men min læge bad mig passe på og kaldte mig endda overvægtig...

Hvor meget havde I ca. taget på, på dette tidspunkt og hvor meget ekstra viste vægten når I fødte?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

Lykke:)

Anonym skriver:

jeg har idag, hvor jeg er 29+2, været hos lægen og blev vejet... jeg syntes selv at min vægt var fin fordi den "kun" sagde +10 kg, men min læge bad mig passe på og kaldte mig endda overvægtig...

Hvor meget havde I ca. taget på, på dette tidspunkt og hvor meget ekstra viste vægten når I fødte?...

Jeg havde taget 11 kilo på 29+ .. Endte med at tage 20 kilo på. Fødte 38+1
Synes det lidt voldsomt af din læge. Min var helt tilfreds med min vægt hele vejen igennem.

Anmeld

17. januar 2014

AnnaK89

Det kommer an på hvad du vejede før du blev gravid og hvad dit BMI var.
Jeg har aldrig selv haft taget 10 kg i uge 29, så for mig lyder det af lidt meget, når man tænker på at man ofte tager mere på i sidste trimester.

Anmeld

17. januar 2014

BigHope13

Anonym skriver:

Åhh sikke en overdrivelse af lægen,
eller ja nu ved jeg ikke hvad størrelse du havde inden du blev gravid, men jeg var svært overvægtig og fik derfor at vide at jeg nok skulle prøve at holde mig inde for de 10 kg.
Omkring uge 30 havde jeg taget 4-5 kg på, og derefter kom der så bare en masse væske på. De sidste 5 uger tog jeg 9 kg på og endte med +19 kg.

Men ak nu 9 1/2 uge efter jeg har født mangler jeg blot 3 kg

Anmeld

17. januar 2014

Anonym trådstarter

Lykke:) skriver:

Jeg havde taget 11 kilo på 29+ .. Endte med at tage 20 kilo på. Fødte 38+1
Synes det lidt voldsomt af din læge. Min var helt tilfreds med min vægt hele vejen igennem.

jeg havde lidt ekstra siddende på sidebenene før jeg blev gravid, så vidste godt jeg skulle passe på min vægt denne gang, men alligevel...

Anmeld

17. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

da jeg fødte i uge 41+5 havde jeg taget 25 kg på.

Jeg tabte de 15 kg under fødslen, så meget fostervand var der...

Jeg startede med at tabe mig 5 kg og tog derefter 30 kg sammenlagt på så endte med 25 kg i plus...

jeg var heldig og undgik væske i kroppen og ekstra fedt rundt omkring... passede også meget på med hvad jeg spiste under graviditeten... uden at være fanatisk spiste da lagkage og slik da vi var til fødselsdag men mindskede bare mængden og sørgede for i stedet at spise af de sundere ting

Anmeld

17. januar 2014

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Det kommer an på hvad du vejede før du blev gravid og hvad dit BMI var.
Jeg har aldrig selv haft taget 10 kg i uge 29, så for mig lyder det af lidt meget, når man tænker på at man ofte tager mere på i sidste trimester.

jeg tog i alt 25 på med min første, så at den "kun" siger 10+ nu i stedet for 15+ syntes jeg jo var godt...

Jeg ved godt at jeg ved starten af denne graviditet havde lidt ekstra på sidebenene, men det var kun 5 kg...

Anmeld

17. januar 2014

liten-mamma

Anonym skriver:

Havde ikke taget mere end et halvt kg på i uge 30. 

Fødte 38+3 og endte med at tage 3 kg på

Anmeld

17. januar 2014

Anonym trådstarter

BigHope13 skriver:

Åhh sikke en overdrivelse af lægen,
eller ja nu ved jeg ikke hvad størrelse du havde inden du blev gravid, men jeg var svært overvægtig og fik derfor at vide at jeg nok skulle prøve at holde mig inde for de 10 kg.
Omkring uge 30 havde jeg taget 4-5 kg på, og derefter kom der så bare en masse væske på. De sidste 5 uger tog jeg 9 kg på og endte med +19 kg.

Men ak nu 9 1/2 uge efter jeg har født mangler jeg blot 3 kg

jeg vejede ca. 5 kg for meget da jeg har kæmpet med de 10-15 kg der bare ikke ville forsvinde efter jeg fik min første...

Anmeld

17. januar 2014

M&J87

Jeg tog 10 kg på i uge 28, jeg tog 20 kilo på i alt og havde før det bmi på 30, min vægt blev ikke nævnt en eneste gang! Dum læge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.