Forstår det simpelthen ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
isabellasmor skriver:

Synes jeg ser og hører mange sige at de er en uge længere fremme end hvad de er, altså fx 9 uger Henne når de er i 8+.. Og kunne simpelthen bare ikke forstå det  

helt sikkert det kan også være forvirrende hvis man ikk lige tænker over det men håber du forstod logikken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

isabellasmor

Mor11 skriver:

helt sikkert det kan også være forvirrende hvis man ikk lige tænker over det men håber du forstod logikken

Bedre i hvert fald 

Anmeld

17. januar 2014

o1Mutte

isabellasmor skriver:

Som mange skriver.. "Jeg er idag 11+3, altså 12 uger henne" .... Jeg synes altså kun jeg kan læse at det hedder (i dette eksempel) 11 fulde uger, og 3 dage. Man er altså både i uge 11 og 12, men ikke 12 fulde uger , det er du først når du er 12+0..... 

Du har ret.. Man er 11 fulde uger henne, men man er igang med uge 12.. Tror jeg  

Anmeld

17. januar 2014

isabellasmor

o1Mutte skriver:

Du har ret.. Man er 11 fulde uger henne, men man er igang med uge 12.. Tror jeg  

Jamen det har du vidst ret i, Hehe . Det er sq forvirrende  

Anmeld

17. januar 2014

Mor til Majbørn

isabellasmor skriver:

Hidse sig op over?? 

Hidse sig op over = gå op i på petitesse-agtigt niveau (ikk at jeg siger du gør det)

... jeg har spurgt om det har nogen reelt betydning hos lægerne om man siger det ene eller det andet. Jeg fik svar på, at det er fordi når man er f.eks. 11 uger + noget, så er man indtrådt i 12. uges graviditet, så derfor sagde de det.

Anmeld

17. januar 2014

o1Mutte

isabellasmor skriver:

Jamen det har du vidst ret i, Hehe . Det er sq forvirrende  

Vildt forvirrende  

Anmeld

17. januar 2014

Marts<3

Rent videnskabeligt, så er betyder det meget præcis hvilken uge du er i. derfor bruges de begreber. Da jeg var gravid sagde jeg kun den uge jeg havde afsluttet helt. Andet er ligegyldigt for mig. 

jeg skulle have haft en abort da jeg var 8+2 og der skulle en læge afgøre om jeg kunne få en medicinsk abort. Men var 2 dage for langt henne. Og det gjorde at det ikke kunne lade sig gøre. 

Men det er nok bare tiden der har hypet det med uge+

ligesom alle de ting man ikke "må". 

Anmeld

17. januar 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
isabellasmor skriver:

Som mange skriver.. "Jeg er idag 11+3, altså 12 uger henne" .... Jeg synes altså kun jeg kan læse at det hedder (i dette eksempel) 11 fulde uger, og 3 dage. Man er altså både i uge 11 og 12, men ikke 12 fulde uger , det er du først når du er 12+0..... 

Altså det er jo ligesom i er i uge 3 i 2014 lige nu, men der er ikke går 3 uger endnu, men der er gået 2 uger og 4 dage.

På søndag er det gået 3 fulde uger.

Eller som i barnet er ikke fulde 3 år endnu, men fulde 2 år og 5 mdr. Men det har påbegyndt sit tredie leveår.

Anmeld

17. januar 2014

Papillon

Det er fyldt med forvirring at skulle tælle hvor langt man er i graviditeten  Sygeplejersken, som jeg oprettede vandrejournal med, sagde, at jeg bare skulle holde mig til betegnelsen fx 18+1, hvis jeg blev i tvivl. Det forstår alle inden for den verden.

Når folk omkring mig så spørger, svarer jeg med hvor mange fulde uger, jeg er henne. Det bliver først rigtig forvirrende, når de spørger hvor mange måneder det er 

I det hele taget forstår jeg det som, at uge 18 er det samme som 19. uge, men at der bare er gået koks i det herinde under fx mavebilleder, men jeg følger bare trop

Anmeld

17. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
isabellasmor skriver:

Synes jeg ser og hører mange sige at de er en uge længere fremme end hvad de er, altså fx 9 uger Henne når de er i 8+.. Og kunne simpelthen bare ikke forstå det  

Vi er i 2013, men i det 21. århundrede. I 1900-tallet var vi i det 20. århundrede. 

Når du er 22 år gammel, er du i dit 23. år. I dit barns første leveår er barnet 0. 

Og - når du er 9 uger henne, er du i 10. uge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.