Forstår det simpelthen ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.390 visninger
28 svar
46 synes godt om
17. januar 2014

isabellasmor

Som mange skriver.. "Jeg er idag 11+3, altså 12 uger henne" .... Jeg synes altså kun jeg kan læse at det hedder (i dette eksempel) 11 fulde uger, og 3 dage. Man er altså både i uge 11 og 12, men ikke 12 fulde uger , det er du først når du er 12+0..... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

VIPpigen

Jeg tror bare mange har misforstået det. Jeg er øhh, ja. Omkring 12+1 så jeg er I 13 uge....

Jeg syntes det er noget rod... Så når jeg forklare det, så er jeg 12 uger henne, for det er det jeg er.... Jeg er 12+ færdig slut... 

Anmeld

17. januar 2014

Lotus86

Du er enten 12. uger henne eller i 13. uge

Anmeld

17. januar 2014

isabellasmor

VIPpigen skriver:

Jeg tror bare mange har misforstået det. Jeg er øhh, ja. Omkring 12+1 så jeg er I 13 uge....

Jeg syntes det er noget rod... Så når jeg forklare det, så er jeg 12 uger henne, for det er det jeg er.... Jeg er 12+ færdig slut... 

Ja netop? har lige et billede fra min mave daglig mail... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. januar 2014

isabellasmor

Lotus86 skriver:

Du er enten 12. uger henne eller i 13. uge

Har Lige sat et billede ind fra min mave. Jeg forstår det som at er man 8+2 så er man i uge 8 . Og altså ikke i uge 9 ? 

Anmeld

17. januar 2014

Lykke:)

isabellasmor skriver:

Har Lige sat et billede ind fra min mave. Jeg forstår det som at er man 8+2 så er man i uge 8 . Og altså ikke i uge 9 ? 

Du er i uge 8, men 9. Uge.

Anmeld

17. januar 2014

Mor til Majbørn

Jeg ringede på et tidspunkt til vagtlægen ang. noget, og sagde jeg var 11+3. Hans svar var 'Nå, jamen så er du i 12. uge'.

Det er jo forvirrerende når selv læger bruger disse begreber. Har været udsat for det samme ved min praktiserende læge.

Men det er vel reelt ikk noget at hidse sig op over...

Anmeld

17. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
isabellasmor skriver:

Ja netop? har lige et billede fra min mave daglig mail... 

Er ikk helt med på hvad du synes virker forkert men, Det giver fint mening i din mail. uge 8 (= 8 fulde uger) 9. Uge (bemærk punktummet for niende uge, altså i gang med den niende uge)

Anmeld

17. januar 2014

isabellasmor

Mor11 skriver:

Er ikk helt med på hvad du synes virker forkert men, Det giver fint mening i din mail. uge 8 (= 8 fulde uger) 9. Uge (bemærk punktummet for niende uge, altså i gang med den niende uge)

Synes jeg ser og hører mange sige at de er en uge længere fremme end hvad de er, altså fx 9 uger Henne når de er i 8+.. Og kunne simpelthen bare ikke forstå det  

Anmeld

17. januar 2014

isabellasmor

Mor til Majbørn skriver:

Jeg ringede på et tidspunkt til vagtlægen ang. noget, og sagde jeg var 11+3. Hans svar var 'Nå, jamen så er du i 12. uge'.

Det er jo forvirrerende når selv læger bruger disse begreber. Har været udsat for det samme ved min praktiserende læge.

Men det er vel reelt ikk noget at hidse sig op over...

Hidse sig op over?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.