Kan der sker mere dårligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2014

Anonym trådstarter

Anitta Kristiansen skriver:

Jeg stod lidt samme sted som dig. vi havde uheld på uheld. først døde min rimelig nye bil, der efter døde min kærestes bil, vi bor lang ude så er ikke muligt med busser så måtte låne bil, og da det ville koste over 6000 at lave min kærestes bil købte han en skråt bil, som han får det samme for i skråt når det er. men så kom der igen problemer. Vi har skulle rykke hele vores bryggers op da der var vand skader, altså lige inden det blev koldt, hvilket betød koldt hus. Det endte med vi lavede sjov med hvad der så ville gå galt(altså vi prøvede at tage det på en lidt sjov måde, selvom det betyder vi nu må spare alt hvad vi kan osv), men nu er vi ude af uheldet. bilerne er op og køre igen, jeg er endelig gravid (efter at miste), der er varme i huset og vi kan se frem til at økonomien nok skal gå.

Lige nu er det lort at stå i, men det skal nok blive bedre! selvom det er noget tid siden så er det meget bedre nu. Livet er som bakker op og ned. bakken går kun op hvis den går ned. og sådan er det også med livet. jeg håber for dig og din familie at livet bliver med mere held og der snart kommer det ønskede spir!

Jeg ved godt det nok skal blive bedre, men som du selv siger - lige nu er det bare lort at stå i. Jeg er ikk i tvivl om, vi nok skal komme på den anden side. Men det bliver på mange punkter en kamp... Og ind imellem synes jeg kampen er hård...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

Anonym trådstarter

Bondo skriver:

Hvor lyder det bare hårdt, men kan du evt. finde lidt tryst i, at modgang tit gør os stærkere? Klappe dig selv på skulderen og sige, at det var sku godt klaret, at jeg kunne gå det igennem uden at vælte? 

Jeg selv havde et rigtig hårdt 2012, hvor ALT tiltede for mig (bortset fra at jeg i slutningen af året fik min søn). Jeg brugte hele 2013 på at komme over det og forlige mig med det i tankerne. Nu hvor det er to år siden, så kan jeg begynde at se, hvad den hårde periode faktisk gav mig af positive ting og hvorfor jeg skulle igennem det. Det var pisse hårdt, men på det år skete der faktisk så mange gode ting og store mirakler, som jeg ikke kunne se, mens jeg var i det. Konklusionen er, at jeg ikke vil være året foruden, og er glad for alt det, som det år gav mig, selvom det var så hårdt.

Jeg håber, du med tiden kan finde styrke og mening i den hårde tid.

Stort knus 

Ja, jeg ved at modgang gør os stærkere. Ind imellem skal jeg bare have sat ord på mine tanker og følelser. Men jeg er glad for at folk kan følge mig - jeg er ikk bare skør
Men jeg synes det er hårdt, og det er en kamp, som vi nok skal vinde. Men det er stadig hårdt og svært. Men jeg vælger at tro på, at vi nok skal få vendt denne onde spiral...

Anmeld

17. januar 2014

Anonym trådstarter

Mor til Majbørn skriver:

Jeg kan også være med her:
I 2013 stod vi hjemløse (blev smidt ud af huset, da ejeren selv skulle flytte ind), min kæreste var ekstremt forgældet og det så helt håbløst ud da vi skulle skrue vores økonomi sammen (levede for 2500 pr mdr i alt for 4 personer), min far døde, det nye sted vi flyttede hen har hul i taget (vanvittigt dyre reparationer), store store problemer med bio-mor til bonus-drengen (=ændring af bopæl, så vi 'fik' ham fuld tid), fyring, manden achilleshæl sprang (=sygemelding), katten skred (forstår jeg nu godt), yngestebarn sov mere og mere uroligt, bilen døde 2 gange (dyyyyyyrt!) og sådan blev det bare ved og ved og ved...

... det er ikke helt vendt endnu herhjemme, men 2013 var et møgår.

Men vi har sat os ned og snakket om at nu er det fandme nok - nu må vi arbejde hver eneste dag for at vende det her. Vi stoler ikk på den der 'der er sket nok dårlige ting for os', men nærmere 'vi må arbejde os ud af det her lort'.

Det lyder også som en ordentlig omgang. Og ind imellem når man til et punkt, hvor man ikk føler man kan mere modgang. Det føler jeg nu, men jeg holder stadig fast i, at det nok skal vende. Ind i mellem må man også selv gøre noget for det, det ved jeg... Ind i mellem kommer det også bare - et skub i den rigtige retning. Men jeg håber som et større hele, at det hele snart vender sig for os.
Det hele er også gået så stærkt, at jeg ikk engang selv har haft tid til at lytte helt til mine egne tanker.
Jeg burde formentlig sætte mig ned og få lyttet til noget godt musik, noget mindfulness, osv.
Håber 2014 bliver et bedre år for os begge to...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.