Kan der sker mere dårligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.071 visninger
12 svar
1 synes godt om
16. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg er efterhånden der hvor jeg føler, at jeg er bange for det næste der sker.
Jeg føler mig utryg, fordi jeg synes der er sket så mange dårlige ting om og om igen.
Hvornår vender det? Kan vi virkelig komme ud for mere l***?

Først flytter mine forældre fra hinanden - det er en længere historie, som jeg ikk vild komme videre ind på, men det har taget og tager stadig hårdt på mig. Så bukker jeg selv under for stress og depression, jeg er det forkerte sted på det forkerte tidspunkt jobmæssigt, jeg har fået brugt 3,5år på en uddannelse som slet ikk er mig - hvilket jeg rigtig har fundet ud af i mit sidste tidsbegrænset arbejde, som jeg blev sygemeldt fra, min kæreste blev fyret fra sit arbejde, så fandt vi ud af, at jeg var gravid - men lykken varede kort - det endte i en spontan abort, stormen ødelagde noget af vores skur og gav en ordentlig bule i vores bil, vores økonomi ser rådden ud for tiden, fordi der sker en masse ting som vi skal bruge penge på at reparerer, færdiggøre, osv. Derudover kommer min kæreste ikk til at få så meget udbetalt i dagpenge, som vi havde troet, pga. fradrag der har ændret sig (det skal jeg dog have tjekket nærmere efter - jeg tror måske der er sket en fejl). Og så kom vores hvalp til skade med sit øje og vi skulle have ham opereret - hvilket kostede 8.000,- Dette er ting der er sket siden d. 28. november.
Derinden er der også sket en masse andet, men synes lige nu, at det hele kollapser og jeg føler mig efterhånden rigtig utryg - for hvad er det næste der sker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

For at det hele snart vender og du igen ka få lidt tryghed ind i dit/ jeres liv!! Vh stine

Anmeld

16. januar 2014

EnGodMor

Anonym skriver:

Jeg føler mig utryg, fordi jeg synes der er sket så mange dårlige ting om og om igen.

Først flytter mine forældre fra hinanden - det er en længere historie, som jeg ikk vild komme videre ind på, men det har taget og tager stadig hårdt på mig. Så bukker jeg selv under for stress og depression, jeg er det forkerte sted på det forkerte tidspunkt jobmæssigt, jeg har fået brugt 3,5år på en uddannelse som slet ikk er mig - hvilket jeg rigtig har fundet ud af i mit sidste tidsbegrænset arbejde, som jeg blev sygemeldt fra, min kæreste blev fyret fra sit arbejde, så fandt vi ud af, at jeg var gravid - men lykken varede kort - det endte i en spontan abort, stormen ødelagde noget af vores skur og gav en ordentlig bule i vores bil, vores økonomi ser rådden ud for tiden, fordi der sker en masse ting som vi skal bruge penge på at reparerer, færdiggøre, osv. Derudover kommer min kæreste ikk til at få så meget udbetalt i dagpenge, som vi havde troet, pga. fradrag der har ændret sig (det skal jeg dog have tjekket nærmere efter - jeg tror måske der er sket en fejl). Og så kom vores hvalp til skade med sit øje og vi skulle have ham opereret - hvilket kostede 8.000,- Dette er ting der er sket siden d. 28. november.
Derinden er der også sket en masse andet, men synes lige nu, at det hele kollapser og jeg føler mig efterhånden rigtig utryg - for hvad er det næste der sker?

Det skal være skidt, før det bliver godt. 

Når man først har fået et ordentligt gok i nødden, så ramler alt bare, selv de mindste ting kan tage hårdt på en. 

Nu har det Været skidt, så nu bliver det forhåbentligt godt 

Tag Og få løst en ting af gangen, i det tempo i kan overskue, så skal det Nok gå alt sammen

Anmeld

17. januar 2014

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

Håber på i får lidt medvind! :-)

Har i ikke forsikring? Der evt. Kan dække hundens operation? Altså en udvidet hundeforsikring? Ellers er det da klart værd at overveje :-)

Anmeld

17. januar 2014

Anitta Kristiansen

Jeg stod lidt samme sted som dig. vi havde uheld på uheld. først døde min rimelig nye bil, der efter døde min kærestes bil, vi bor lang ude så er ikke muligt med busser så måtte låne bil, og da det ville koste over 6000 at lave min kærestes bil købte han en skråt bil, som han får det samme for i skråt når det er. men så kom der igen problemer. Vi har skulle rykke hele vores bryggers op da der var vand skader, altså lige inden det blev koldt, hvilket betød koldt hus. Det endte med vi lavede sjov med hvad der så ville gå galt(altså vi prøvede at tage det på en lidt sjov måde, selvom det betyder vi nu må spare alt hvad vi kan osv), men nu er vi ude af uheldet. bilerne er op og køre igen, jeg er endelig gravid (efter at miste), der er varme i huset og vi kan se frem til at økonomien nok skal gå.

Lige nu er det lort at stå i, men det skal nok blive bedre! selvom det er noget tid siden så er det meget bedre nu. Livet er som bakker op og ned. bakken går kun op hvis den går ned. og sådan er det også med livet. jeg håber for dig og din familie at livet bliver med mere held og der snart kommer det ønskede spir!

Anmeld

17. januar 2014

Bondo

Hvor lyder det bare hårdt, men kan du evt. finde lidt tryst i, at modgang tit gør os stærkere? Klappe dig selv på skulderen og sige, at det var sku godt klaret, at jeg kunne gå det igennem uden at vælte? 

Jeg selv havde et rigtig hårdt 2012, hvor ALT tiltede for mig (bortset fra at jeg i slutningen af året fik min søn). Jeg brugte hele 2013 på at komme over det og forlige mig med det i tankerne. Nu hvor det er to år siden, så kan jeg begynde at se, hvad den hårde periode faktisk gav mig af positive ting og hvorfor jeg skulle igennem det. Det var pisse hårdt, men på det år skete der faktisk så mange gode ting og store mirakler, som jeg ikke kunne se, mens jeg var i det. Konklusionen er, at jeg ikke vil være året foruden, og er glad for alt det, som det år gav mig, selvom det var så hårdt.

Jeg håber, du med tiden kan finde styrke og mening i den hårde tid.

Stort knus 

Anmeld

17. januar 2014

Mor til Majbørn

Jeg kan også være med her:
I 2013 stod vi hjemløse (blev smidt ud af huset, da ejeren selv skulle flytte ind), min kæreste var ekstremt forgældet og det så helt håbløst ud da vi skulle skrue vores økonomi sammen (levede for 2500 pr mdr i alt for 4 personer), min far døde, det nye sted vi flyttede hen har hul i taget (vanvittigt dyre reparationer), store store problemer med bio-mor til bonus-drengen (=ændring af bopæl, så vi 'fik' ham fuld tid), fyring, manden achilleshæl sprang (=sygemelding), katten skred (forstår jeg nu godt), yngestebarn sov mere og mere uroligt, bilen døde 2 gange (dyyyyyyrt!) og sådan blev det bare ved og ved og ved...

... det er ikke helt vendt endnu herhjemme, men 2013 var et møgår.

Men vi har sat os ned og snakket om at nu er det fandme nok - nu må vi arbejde hver eneste dag for at vende det her. Vi stoler ikk på den der 'der er sket nok dårlige ting for os', men nærmere 'vi må arbejde os ud af det her lort'.

Anmeld

17. januar 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

For at det hele snart vender og du igen ka få lidt tryghed ind i dit/ jeres liv!! Vh stine

Mange tak... Det håber vi også...

Anmeld

17. januar 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Det skal være skidt, før det bliver godt. 

Når man først har fået et ordentligt gok i nødden, så ramler alt bare, selv de mindste ting kan tage hårdt på en. 

Nu har det Været skidt, så nu bliver det forhåbentligt godt 

Tag Og få løst en ting af gangen, i det tempo i kan overskue, så skal det Nok gå alt sammen

Mit liv har været fyldt med meget skidt, og jeg har også oplevet en masse godt og elskværdigt. Jeg er heldig på mange punkter, - til trods for alt det dårlige jeg har oplevet.
Jeg har bare ind imellem brug for at få luft. Og jeg er enig - vi må få løst en ting af gangen. Føler bare i øgeblikket, at mens vi er igang med at fikse en ting, så vælter en anden ting ned oveni. Men jeg vælger stadig at holde modet oppe - tror på vi nok skal komme "ud på den anden side", for vi giver ikk op. Og ved at livet er fyldt med op og ned ture - det ved jeg. Lige nu er vi en nedtur. Vi skal bare op igen... Heldigvis har vi hinanden Og tak for din besked

Anmeld

17. januar 2014

Anonym trådstarter

VråJepsen skriver:

Håber på i får lidt medvind! :-)

Har i ikke forsikring? Der evt. Kan dække hundens operation? Altså en udvidet hundeforsikring? Ellers er det da klart værd at overveje :-)

Mange tak for det
Nope, ingen anden forsikring end ansvar. Men det har vi bestemt overvejet nu at få skaffet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.