Ubehageligt at tage på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2014

Papillon

FrkZier skriver:

Jeg synes det var det væreste i hele verden at se vægten stige!!

det er uden tvivl noget af det jeg frygter mest ved en ny graviditet (ude i fremtiden), frygter det næsten ligeså meget som at få en lorte graviditet som sidst

Dejligt at høre, at jeg ikke er helt tosset 

Heldigvis har jeg så haft en ret stille graviditet indtil videre uden de store gener, det kan jeg så glæde mig over

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

Papillon

FebruarBaby2014 skriver:

Jeg kender det godt, jeg har det også meget svært med det og syntes konstant jeg søger svar hos lægen om det er normalt eller hos manden om det er synligt. Det ved jeg godt det er, man tager jo på og det vidste jeg også godt inden men derfor syntes jeg det er svært alligevel

Jeg søger også svar hos andre, særligt min kæreste må høre på det Det bliver måske nemmere, når man har prøvet at være gravid en gang og forhåbentlig se, at vægten ryger af igen.

Anmeld

16. januar 2014

Papillon

Nej...
Men var også mere bare for at sige at de kg. man tager på godt kan forsvinde hurtigt igen og mere til.. Kunne være det hjalp dig til at være mere afslappet omkring det. Hvis du spiser nogenlunde sundt og varieret og følger kostrådene kan du ikke gøre så meget mere.

Det er rigtigt, det vil jeg prøver at have i tankerne

Anmeld

16. januar 2014

Lykke:)

Papillon skriver:

Jeg har for længe siden forudset, at dette ville komme med en graviditet. At jeg skulle tage på, og at det ville blive rigtig svært for mig at acceptere.

I dag er jeg 18 uger henne og har taget 4 kg på. Det er nok meget normalt, når man er startet som normalvægtig (BMI på 20 før graviditet). Jeg har det bare svært ved at skulle tage på og synes, det er rigtig ubehageligt. 

Ja, jeg er nok hysterisk, men det er altså noget psykisk, jeg ikke selv er fuldkommen herre over.

Min mening med indlægget er ikke at søge råd eller svar på, hvorfor jeg har det sådan. Jeg vil egentlig bare høre, om der mon er andre derude, som også føler eller følte sig provokerede af den stigende vægt, der naturligt følger med en graviditet?

Tror de fleste føler som dig
Jeg tog 20 kilo på (!) men de 15 er væk her 7 uger efter fødslen

Anmeld

16. januar 2014

Anonym101

Papillon skriver:

Jeg søger også svar hos andre, særligt min kæreste må høre på det Det bliver måske nemmere, når man har prøvet at være gravid en gang og forhåbentlig se, at vægten ryger af igen.

Hehe, ja det tror jeg også. Håber på jeg kommer tilbage til min egen vægt igen. Da jeg var 31+4 havde jeg taget 10 kg. på hos lægen og jeg blev faktisk overrasket over at jeg reagerede sådan på at tage på, i starten troede jeg det bare var hormonerne, for før graviditeten kunne jeg stoppe mig med kage uden at skænke mig selv en tanke men nu syntes jeg altså det med at vægten stiger er lige drøjt nok!

Anmeld

16. januar 2014

mommy1991

Papillon skriver:

Jeg har for længe siden forudset, at dette ville komme med en graviditet. At jeg skulle tage på, og at det ville blive rigtig svært for mig at acceptere.

I dag er jeg 18 uger henne og har taget 4 kg på. Det er nok meget normalt, når man er startet som normalvægtig (BMI på 20 før graviditet). Jeg har det bare svært ved at skulle tage på og synes, det er rigtig ubehageligt. 

Ja, jeg er nok hysterisk, men det er altså noget psykisk, jeg ikke selv er fuldkommen herre over.

Min mening med indlægget er ikke at søge råd eller svar på, hvorfor jeg har det sådan. Jeg vil egentlig bare høre, om der mon er andre derude, som også føler eller følte sig provokerede af den stigende vægt, der naturligt følger med en graviditet?

Jeg havde det også rigtig svært med at se vægten stige..

Jeg tog intet på før uge 20 og så tog jeg 17 kilo på den sidste halvdel af graviditeten.. Det var frygteligt at se vægten stige så voldsomt, når man er (og også var under HELE graviditeten) en aktiv pige.. 

Jeg har dog heldigvis tabt det hele igen, og mere til..  

Anmeld

16. januar 2014

liten-mamma

Papillon skriver:

Jeg var også meget nervøs for vægten i min graviditet, hvilket skyldes at jeg tidligere har haft spiseforstyrrelser gennem flere år. 

Jeg spiste næsten ingen ting, hvilket absolut ikke var godt for baby i maven. 

Jeg fødte 38+3 og endte med at tage 3 kg på, min datter vejede 2,2 kg. 

Da jeg havde født tænkte jeg stadig meget på min vægt og 14 dage efter jeg havde født vejede jeg kun 45 kg, hvilket absolut ikke var pænt. 

Mit råd er derfor til dig, ikke tænk for meget på din vægt! Dit barn har brug for al den næring den kan få og den tager hvad der er, så sørg for at spis.

Hvis du før graviditet var slank, så bliver du måske heller ikke særlig stor, andre steder end på maven. Du skal nok smide det igen  

Bare spørg for at spise sundt og ikke proppe dig med junkfood og slik, så tager du ikke unødvendige kg på. 

Anmeld

16. januar 2014

Papillon

Lykke:) skriver:

Tror de fleste føler som dig
Jeg tog 20 kilo på (!) men de 15 er væk her 7 uger efter fødslen

Ja det kunne tyde på det, det overraskede mig egentlig Jeg er slet ikke så underlig alligevel

Anmeld

16. januar 2014

Giraffen

Papillon skriver:

Jeg kom gud ske tak og lov ud af en spiseforstyrrelse for efterhånden mange år siden.

Men da jeg var gravid, så fik jeg ekstra jordmor sat på og de gik virkelig meget op i hvordan jeg havde det med vægtøgningen.

Nu viste det sig så at jeg havde det fantastisk med det og elskede at min baby voksede inden i mig og at jeg faktisk kunne se vægten stige og tøjet stramme til pga lykkelige omstændigheder og ikke pga alt muligt andet øv.

Anyways! de er sindssygt opmærksomme på det fordi det hurtigt kan skubbe gamle tvangstanker frem, skabe en dårlig cirkel, i værste tilfælde starte/genopstarte en spiseforstyrrelse efter fødslen osv.

Så mit råd er at anvende alle de eksperter og fantastiske jordmødre der sidder derude jeg er sikker på, at hvis du henvender dig med den ærlige bekymring du har, så vil de også tage dig ind og snakke med dig 

De kan hvertfald rationalisere, fx brugte de meget tid på at forklare hvordan en baby på 500 g kunne veje 4 kg på vægten (og det kan den pga væske og aaale muligt andet)

Anmeld

16. januar 2014

Papillon

emmagirl skriver:

Jeg havde det også rigtig svært med at se vægten stige..

Jeg tog intet på før uge 20 og så tog jeg 17 kilo på den sidste halvdel af graviditeten.. Det var frygteligt at se vægten stige så voldsomt, når man er (og også var under HELE graviditeten) en aktiv pige.. 

Jeg har dog heldigvis tabt det hele igen, og mere til..  

Det kan jeg godt forstå! Men dejligt at det er røget igen Håber dog ikke jeg tager helt så meget på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.