Papillon skriver:
Jeg har for længe siden forudset, at dette ville komme med en graviditet. At jeg skulle tage på, og at det ville blive rigtig svært for mig at acceptere.
I dag er jeg 18 uger henne og har taget 4 kg på. Det er nok meget normalt, når man er startet som normalvægtig (BMI på 20 før graviditet). Jeg har det bare svært ved at skulle tage på og synes, det er rigtig ubehageligt.
Ja, jeg er nok hysterisk, men det er altså noget psykisk, jeg ikke selv er fuldkommen herre over.
Min mening med indlægget er ikke at søge råd eller svar på, hvorfor jeg har det sådan. Jeg vil egentlig bare høre, om der mon er andre derude, som også føler eller følte sig provokerede af den stigende vægt, der naturligt følger med en graviditet?
Jeg var også meget nervøs for vægten i min graviditet, hvilket skyldes at jeg tidligere har haft spiseforstyrrelser gennem flere år.
Jeg spiste næsten ingen ting, hvilket absolut ikke var godt for baby i maven.
Jeg fødte 38+3 og endte med at tage 3 kg på, min datter vejede 2,2 kg.
Da jeg havde født tænkte jeg stadig meget på min vægt og 14 dage efter jeg havde født vejede jeg kun 45 kg, hvilket absolut ikke var pænt.
Mit råd er derfor til dig, ikke tænk for meget på din vægt! Dit barn har brug for al den næring den kan få og den tager hvad der er, så sørg for at spis.
Hvis du før graviditet var slank, så bliver du måske heller ikke særlig stor, andre steder end på maven. Du skal nok smide det igen
Bare spørg for at spise sundt og ikke proppe dig med junkfood og slik, så tager du ikke unødvendige kg på.