Ubehageligt at tage på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
23 svar
3 synes godt om
16. januar 2014

Papillon

Jeg har for længe siden forudset, at dette ville komme med en graviditet. At jeg skulle tage på, og at det ville blive rigtig svært for mig at acceptere.

I dag er jeg 18 uger henne og har taget 4 kg på. Det er nok meget normalt, når man er startet som normalvægtig (BMI på 20 før graviditet). Jeg har det bare svært ved at skulle tage på og synes, det er rigtig ubehageligt. 

Ja, jeg er nok hysterisk, men det er altså noget psykisk, jeg ikke selv er fuldkommen herre over.

Min mening med indlægget er ikke at søge råd eller svar på, hvorfor jeg har det sådan. Jeg vil egentlig bare høre, om der mon er andre derude, som også føler eller følte sig provokerede af den stigende vægt, der naturligt følger med en graviditet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

Lotte90

Jeg har det også svært med at vægten stiger.. Jeg er 28+3 idag og har indtil videre taget 2,9 kg på. Jeg ved det ike er meget, men alligevel er jeg super "nervøs" for at jeg ligepludselig tager 20-30 kg på, som jeg ikke kan smide igen bagefter

Anmeld

16. januar 2014

Papillon

Lotte90 skriver:

Jeg har det også svært med at vægten stiger.. Jeg er 28+3 idag og har indtil videre taget 2,9 kg på. Jeg ved det ike er meget, men alligevel er jeg super "nervøs" for at jeg ligepludselig tager 20-30 kg på, som jeg ikke kan smide igen bagefter

Det er rart at vide, at man ikke er den eneste! Og jeg kan godt følge dig, jeg tænker også sådan, selvom man godt ved, at det nok ikke er så realistisk, at det lige skulle sådan lige pludselig

Anmeld

16. januar 2014

Mor til Ella

Papillon skriver:

Jeg har for længe siden forudset, at dette ville komme med en graviditet. At jeg skulle tage på, og at det ville blive rigtig svært for mig at acceptere.

I dag er jeg 18 uger henne og har taget 4 kg på. Det er nok meget normalt, når man er startet som normalvægtig (BMI på 20 før graviditet). Jeg har det bare svært ved at skulle tage på og synes, det er rigtig ubehageligt. 

Ja, jeg er nok hysterisk, men det er altså noget psykisk, jeg ikke selv er fuldkommen herre over.

Min mening med indlægget er ikke at søge råd eller svar på, hvorfor jeg har det sådan. Jeg vil egentlig bare høre, om der mon er andre derude, som også føler eller følte sig provokerede af den stigende vægt, der naturligt følger med en graviditet?

Synes da kun det er godt at du tænker over din vægt

Min erfaring er at det er de første 6-7 mdr man skal passe lidt på.

Jeg tog 14 kg på første gang 10 kom på de sidste4-6 uger, meget af det var jo væske i kroppen. Og det var altså de 4 kg jeg bøvlede med

Tog ikke på før uge 22 og har heller ikke denne gang taget på endnu er i uge 20.

Men som dig tænker jeg også meget over vægten.

Det skal nok gå

Anmeld

16. januar 2014

Papillon

Mor til Ella skriver:

Synes da kun det er godt at du tænker over din vægt

Min erfaring er at det er de første 6-7 mdr man skal passe lidt på.

Jeg tog 14 kg på første gang 10 kom på de sidste4-6 uger, meget af det var jo væske i kroppen. Og det var altså de 4 kg jeg bøvlede med

Tog ikke på før uge 22 og har heller ikke denne gang taget på endnu er i uge 20.

Men som dig tænker jeg også meget over vægten.

Det skal nok gå

Jeg har bare en følelse af, at jeg tænker for meget over det

Men at du først tog på efter uge 22 og alligevel måtte kæmpe med de sidste kilo efterfølgende, gør mig faktisk nervøs. For hvad kommer jeg så til at ende med? 

Anmeld

16. januar 2014

Sujan

Jeg er ikke nervøs over min vægt..
Jeg har en datter på snart 2 og tog ikke så meget på med hende.. Tilgengæld raslede kiloene af mig efter fødslen og indtil jeg stoppede med at amme. Derefter tog jeg på igen:-( men er nu gravid igen og håber sådan det samme sker denne her gang. Så skal jeg bare være bedre til at holde vægten nede når jeg stopper med at amme:-)

Anmeld

16. januar 2014

Papillon

Sujan skriver:

Jeg er ikke nervøs over min vægt..
Jeg har en datter på snart 2 og tog ikke så meget på med hende.. Tilgengæld raslede kiloene af mig efter fødslen og indtil jeg stoppede med at amme. Derefter tog jeg på igen:-( men er nu gravid igen og håber sådan det samme sker denne her gang. Så skal jeg bare være bedre til at holde vægten nede når jeg stopper med at amme:-)

Det må være rart ikke at tillægge vægten så meget betydning, for det er jo på ingen måde underligt eller forkert at tage på under en graviditet  

Anmeld

16. januar 2014

FrkZier

Papillon skriver:

Jeg synes det var det væreste i hele verden at se vægten stige!!

det er uden tvivl noget af det jeg frygter mest ved en ny graviditet (ude i fremtiden), frygter det næsten ligeså meget som at få en lorte graviditet som sidst

Anmeld

16. januar 2014

Anonym101

Jeg kender det godt, jeg har det også meget svært med det og syntes konstant jeg søger svar hos lægen om det er normalt eller hos manden om det er synligt. Det ved jeg godt det er, man tager jo på og det vidste jeg også godt inden men derfor syntes jeg det er svært alligevel

Anmeld

16. januar 2014

Sujan

Papillon skriver:

Det må være rart ikke at tillægge vægten så meget betydning, for det er jo på ingen måde underligt eller forkert at tage på under en graviditet  

Nej...
Men var også mere bare for at sige at de kg. man tager på godt kan forsvinde hurtigt igen og mere til.. Kunne være det hjalp dig til at være mere afslappet omkring det. Hvis du spiser nogenlunde sundt og varieret og følger kostrådene kan du ikke gøre så meget mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.