Imorgen er det 4 uger siden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2014

grinny

lineog4 skriver:

Hvis Isaac havde levet, ville du så heller ikke få barselsdagpenge?

Nej så havde jeg fået kontanthjælp som forsørger 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2014

lineog4

grinny skriver:

Nej så havde jeg fået kontanthjælp som forsørger 

Hvor er det ondt...! Kan du heller ikke blive sygemeldt og få sygedagpenge?

Anmeld

15. januar 2014

grinny

lineog4 skriver:

Hvor er det ondt...! Kan du heller ikke blive sygemeldt og få sygedagpenge?

Nej det kan jeg heller ikke 

Fordi jeg er på kontanthjælp og de har vurderet at jeg indenfor 12 måneder vil kunne klare at tage en uddannelse får jeg den laveste sats på kontanthjælp.

Hvis de havde vurderet at jeg ikke ville kunne tage en uddannelse inden for 12 måneder ville jeg ikke blive trukket.

Anmeld

15. januar 2014

lineog4

grinny skriver:

Nej det kan jeg heller ikke 

Fordi jeg er på kontanthjælp og de har vurderet at jeg indenfor 12 måneder vil kunne klare at tage en uddannelse får jeg den laveste sats på kontanthjælp.

Hvis de havde vurderet at jeg ikke ville kunne tage en uddannelse inden for 12 måneder ville jeg ikke blive trukket.

Kan slet ikke forstå man fordi man er på kontanthjælp stilles så meget ringere end andre når livet giver et slag i hovedet. Jeg var ledig da vi mistede, men på dagpenge og kunne derfor få barsel og bagefter blive sygemeldt og sådan skal det være for alle... 

Vidste ikke man ikke fik barselsdagpenge når man var på kontanthjælp. Mener man står jo ikke til rådighed for arbejdsmarkedet når man lige har født. Troede alle kvinder havde ret til de 16 uger som egentlig er givet for at man som kvinde kan komme på fode fysisk igen.

Står lidt blank, for en ting ved jeg. At søge arbejde der hvor du står tror jeg ikke er specielt sundt for den mentale sundhed

Anmeld

15. januar 2014

2babygirls

grinny skriver:

Vi fik den forfærdelige nyhed og så vores livløse dreng på skærmen 

Kan slet ikke forstå det er 4 uger siden, synes tiden flyver afsted selvom dagen herhjemme bare går i stå? 

Der har været rigtig mange op og nedture de sidste par dage, specielt fordi jeg er på kontanthjælp og er derfor lige nu fanget i den nye reform! Som de så pænt sagde til mig på ydelseskontoret så er jeg jo ikke forsørger når jeg ikke fik min søn med hjem - nå tak for den opdatering!!  Jeg vidste da slet ikke at jeg ikke fik ham med hjem, godt du lige kunne fortælle mig det!! - sådan havde jeg virkelig lyst til at sige, men jeg valgte bare at smile og sige at det var jo rigtigt!

Deres næste svar var at jeg jo bare kunne finde mig et arbejde, og ja, det burde jeg og det burde alle der er på kontanthjælp, men må altså indrømme at jeg lige nu ikke har overskuddet og psyken til at finde mig et arbejde, så vi må leve på det jeg kan få indtil jeg er klar 

Kan slet ikke klare at tænke på økonomi oven i min sorg, lige nu ved jeg ikke en gang om vi kan blive ved med at gå til psykolog for der er intet luft i vores budget, det hele er bare noget lort! 

I forhold til Isaac har vi begge fuldt ud accepteret at det var sådan det skulle gå og vi kan nu komme videre i vores sorg proces. Jeg græder stadig dagligt og har accepteret at sådan er det bare, men kan også mærke en ro efter jeg har grædt. Jeg er kommet til et sted hvor jeg er begyndt at overveje at se hånd og fodaftrykket af ham, jeg tør endnu ikke, men jeg kan mærke at jeg er tæt på og der må jo være et rigtig godt tegn.

Snakken herhjemme går stadig på hvornår vi skal prøve igen, det er svært ikke at lade være for vi vil jo virkelig gerne have dette lille barn med hjem, men samtidig tror jeg heller ikke vi er klar til at gennemgå 9 måneder i frygt. 

Puha, alle de tanker og alt det man skal tage stilling til, utroligt hvordan ens verden fra en dag til en anden, kan vende sig 180 grader.

Føj for satan, hvad bildte hun sig ind!!! Det er liiiiige før medierne skulle få nys om din sag, så du kunnefå fred og ro, til at sørge. Har du ikke ret til lidt barsel efter sådan en oplevelse.

Anmeld

15. januar 2014

miss-cl

Jeg føler med dig/jer i jeres store tab

Er det ikke muligt at blive sygemeldt af egen læge eller hvordan hænger det sammen? ?
Du skal da ha ro og fred til at sørge over dit barn, som du aldrig lærte at kende
Hvad har vi for et samfund?!
Lægen må vel os kunne skaffe en psykolog. I er jo gået igennem noget så forfærdeligt!
Stort knus fra mig

Anmeld

15. januar 2014

esioul

Kæreste dig

Det gør så ondt at det også er i mod jer nu.

Anmeld

15. januar 2014

Fru Ebied

Puha. Hver gang jeg ser en opdatering fra dig, får jeg helt ondt indeni af empati.

Jeg ville ønske du og din mand kunne få hjælp og støtte i stedet for modstand. Det har i virkelig ikke brug for p.t.

Stort kram til jer

Fru Ebied

Anmeld

15. januar 2014

grinny

lineog4 skriver:

Kan slet ikke forstå man fordi man er på kontanthjælp stilles så meget ringere end andre når livet giver et slag i hovedet. Jeg var ledig da vi mistede, men på dagpenge og kunne derfor få barsel og bagefter blive sygemeldt og sådan skal det være for alle... 

Vidste ikke man ikke fik barselsdagpenge når man var på kontanthjælp. Mener man står jo ikke til rådighed for arbejdsmarkedet når man lige har født. Troede alle kvinder havde ret til de 16 uger som egentlig er givet for at man som kvinde kan komme på fode fysisk igen.

Står lidt blank, for en ting ved jeg. At søge arbejde der hvor du står tror jeg ikke er specielt sundt for den mentale sundhed

Jeg har som sådan også ret til det, hvis jeg kan og vil leve med kun at få 3000 kr. udbetalt, med den nye reform og sådan som tingene er, går jeg bare ind som en helt normal person på 25 som er udeboende, de kigger ikke på selve den situation som jeg står i.

Anmeld

15. januar 2014

grinny

2babygirls skriver:

Føj for satan, hvad bildte hun sig ind!!! Det er liiiiige før medierne skulle få nys om din sag, så du kunnefå fred og ro, til at sørge. Har du ikke ret til lidt barsel efter sådan en oplevelse.

Jeg har ret til 14 ugers barsel, men da jeg var på kontanthjælp inden fødslen ryger jeg bare ned på den almindelig sats nu hvor jeg ikke er forsørger.

Jeg kan sagtens tage imod de 14 uger, men så får jeg bare kun ca. 3000 kr. udbetalt og det kan vi også godt liiiige klare os for, men så er vores psykolog så heller ikke beregnet ind i budgettet og hvor finder vi så de penge? For gratis psykologhjælp, det får man skam ikke i vores samfund! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.