Cola under graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2014

Mariam90

Papillon skriver:

Jeg vil tro, at når du har det så skidt, må man se lidt bort fra anbefalinger, og hvad der lige er sundt. Hvis cola er det eneste, du kan drikke og holde i dig, må det være sådan. Og så håber vi det kun bliver for en periode og kvalmen snart aftager! 

Kan du klare at tage en vitaminpille om dagen? Så burde du og baby i hvert fald være dækket ind, når kvalmen forhindrer en varieret kost 

Ja sådan tænker jeg også nemlig. 

Jeg spiser en høj dosis b6 vitamin som virker kvalmestillende men ikke andet. Har gravitamin hjemme men føler at pillen er lidt for stor. 

Skal jeg spise folinsyre eller gravitamin helst lige nu? (Hvis jeg kan holde det i maven) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

Papillon

Mariam90 skriver:

Ja sådan tænker jeg også nemlig. 

Jeg spiser en høj dosis b6 vitamin som virker kvalmestillende men ikke andet. Har gravitamin hjemme men føler at pillen er lidt for stor. 

Skal jeg spise folinsyre eller gravitamin helst lige nu? (Hvis jeg kan holde det i maven) 

Hvis det overhovedet kan lade sig gøre, ville jeg forsøge at få gravitamin ned  

Anmeld

14. januar 2014

Mariam90

NataschaG skriver:

Øv det lyder ikke rart! Jeg kender det godt, jeg var indlagt i starten af min graviditet fordi jeg kastede så meget op og tabte mig  

Det ENESTE jeg kunne holde i mig er det vi herhjemme kalder opblandet cola, hehe. Dvs. det man f.eks. får på McD og andre fastfood-steder hvor det kommer ud af en automat og oftes er vildt opblandet med vand og alt muligt. Både min jm, egen læge og lægerne fra sygehuset synes det var SUPER jeg drak det, bare jeg drak noget. 

Så jeg tror bestemt ikke nogen vil løfte en pegerfinger over at du får lidt ned, uanset hvad det er. Jeg håber du får det bedre snart 

(Kan fortælle mit kvalme og opkast gik væk omkring uge 18 )

Puha lige som mig, har allerede været indlagt 2 gange for opkast. Hader det.

Nå det er jo også smart, må blande min cola med noget vand hvis det virker så blir det ikke for meget cola

Oh det er dejligt at komme væk med kvalmen. Jeg håber også at det stopper snart fordi jeg kan simpelthen ikke andet end at ligge ned og ligne en gammel kone 

Anmeld

14. januar 2014

Mariam90

MyLove E skriver:

Cola er ikke særligt godt. Jeg drak meget cola inden jeg blev gravid.
Men prøve at stoppe.. Drak hellere ikke meget.

Men jeg kaste også op fra uge 3 af og frem til 20.
Jeg kunne næsten kun få kakao mælk ned

Jeg var indlagt en dag pga kvalmen, der sagde sygeplejersken at det sagde næsten alle der kom ind, at kakao var det eneste de kunne drikker og havde lyst til :-D

Så prøv med det ;-)

Jeg har nemlig også fået at vide at nogle kan kun drikke kakao mælk når jeg hva indlagt men jeg kan slet ikke få det ned 

Skal prøve blande cola og vand istedet.. Har så meget lyst til iskoldt vand men desværre har allergi fra alt nu føles det som Men tak for svar

Anmeld

14. januar 2014

Moar2011

Mariam90 skriver:

Jeg er en som er ramt af allé de grimme symptomer af graviditeten. Kvalme, opkast, svimmelhed, lukte, førstoppelse og derfor har jeg problemer med at spise og drikke fordi næsten alt  ryger ud igen samme vej.

Vil gerne vide hvis det er et problem at jeg drikker en cola hver dag (kan ikke tåle vand ) æblejuice er ellers ok hvis den er iskold. Men andet kan jeg ikke tåle. 

Er 11+2 idag

Da jeg ventet min søn havde jeg det os rigtig skidt fra uge 7 til 12 og jeg fik afvide jeg bare sku drikke og spise det jeg ku få til at blive nede .. Og det var altså cola

Anmeld

14. januar 2014

Mariam90

Norit skriver:

Man skal passe på med at blive alt for "uha" omkring alting, jeg drikker dagligt cola og der er ingen skade sket

Det er bare mærkeligt hvorfor jeg tror at det ikke er godt. Det er fordi jeg læst at koffein gør barnet nervøs eller sådan lignende hehe velbekomme så blir det en cola baby jeg skal føde hehe

Anmeld

14. januar 2014

Mariam90

Maja84 skriver:

Jeg levede af cola under 2 graviditet og fik at vide det var hvis det var det eneste som virkede og hjalp. Iskold cola

Nå hehe lige nu er det nok det bedste jeg ved. Iskold cola 

Anmeld

14. januar 2014

Mariam90

Storms-Mor skriver:

Da jeg ventet min søn havde jeg det os rigtig skidt fra uge 7 til 12 og jeg fik afvide jeg bare sku drikke og spise det jeg ku få til at blive nede .. Og det var altså cola

Min kvalme startede også uge 7 så jeg håber også den stopper uge 12(på søndag)  

Ja man er nød til at prøve sig frem hvad som kan blive nede. Cola og brød virker nogle gange når jeg har det ok. 

Anmeld

14. januar 2014

Kløver

Mariam90 skriver:

Nå hehe lige nu er det nok det bedste jeg ved. Iskold cola 

Var også det eneste som virkede her

Anmeld

14. januar 2014

Moar2011

Mariam90 skriver:

Min kvalme startede også uge 7 så jeg håber også den stopper uge 12(på søndag)  

Ja man er nød til at prøve sig frem hvad som kan blive nede. Cola og brød virker nogle gange når jeg har det ok. 

Mit var cola , fast food (som jeg selvfølgelig ikke spiste særlig tit) lidt brød og æbler..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.