Cola under graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.233 visninger
27 svar
11 synes godt om
14. januar 2014

Mariam90

Jeg er en som er ramt af allé de grimme symptomer af graviditeten. Kvalme, opkast, svimmelhed, lukte, førstoppelse og derfor har jeg problemer med at spise og drikke fordi næsten alt  ryger ud igen samme vej.

Vil gerne vide hvis det er et problem at jeg drikker en cola hver dag (kan ikke tåle vand ) æblejuice er ellers ok hvis den er iskold. Men andet kan jeg ikke tåle. 

Er 11+2 idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

Pikku Myy

Mariam90 skriver:

Jeg er en som er ramt af allé de grimme symptomer af graviditeten. Kvalme, opkast, svimmelhed, lukte, førstoppelse og derfor har jeg problemer med at spise og drikke fordi næsten alt  ryger ud igen samme vej.

Vil gerne vide hvis det er et problem at jeg drikker en cola hver dag (kan ikke tåle vand ) æblejuice er ellers ok hvis den er iskold. Men andet kan jeg ikke tåle. 

Er 11+2 idag

Puha, jeg kastede også op af vand. Jeg fik at vide på svangreambulatoriet at væske vigtigere end alle mulige andre anbefalinger. Så da vi fandt ud af at jeg kunne drikke SuperTopform, blev jeg sat til at drikke 1 1/2-2 L af det hver dag. Sygeplejersken var "henrykt" over at det også var smæk fyldt med energi ...

Har du været i kontakt med nogen om at du har det så dårligt?

Anmeld

14. januar 2014

Valle81

Jeg har dukket 0.5-1 liter sodavand om dagen under alle mine graviditeter:-)

Anmeld

14. januar 2014

Papillon

Jeg vil tro, at når du har det så skidt, må man se lidt bort fra anbefalinger, og hvad der lige er sundt. Hvis cola er det eneste, du kan drikke og holde i dig, må det være sådan. Og så håber vi det kun bliver for en periode og kvalmen snart aftager! 

Kan du klare at tage en vitaminpille om dagen? Så burde du og baby i hvert fald være dækket ind, når kvalmen forhindrer en varieret kost 

Anmeld

14. januar 2014

Anonymor1

Mariam90 skriver:

Er 11+2 idag

Øv det lyder ikke rart! Jeg kender det godt, jeg var indlagt i starten af min graviditet fordi jeg kastede så meget op og tabte mig  

Det ENESTE jeg kunne holde i mig er det vi herhjemme kalder opblandet cola, hehe. Dvs. det man f.eks. får på McD og andre fastfood-steder hvor det kommer ud af en automat og oftes er vildt opblandet med vand og alt muligt. Både min jm, egen læge og lægerne fra sygehuset synes det var SUPER jeg drak det, bare jeg drak noget. 

Så jeg tror bestemt ikke nogen vil løfte en pegerfinger over at du får lidt ned, uanset hvad det er. Jeg håber du får det bedre snart 

(Kan fortælle mit kvalme og opkast gik væk omkring uge 18 )

Anmeld

14. januar 2014

MyLove E

Mariam90 skriver:

Er 11+2 idag

Cola er ikke særligt godt. Jeg drak meget cola inden jeg blev gravid.
Men prøve at stoppe.. Drak hellere ikke meget.

Men jeg kaste også op fra uge 3 af og frem til 20.
Jeg kunne næsten kun få kakao mælk ned

Jeg var indlagt en dag pga kvalmen, der sagde sygeplejersken at det sagde næsten alle der kom ind, at kakao var det eneste de kunne drikker og havde lyst til :-D

Så prøv med det ;-)

Anmeld

14. januar 2014

Anonym101

Mariam90 skriver:

Er 11+2 idag

Man skal passe på med at blive alt for "uha" omkring alting, jeg drikker dagligt cola og der er ingen skade sket

Anmeld

14. januar 2014

Kløver

Jeg levede af cola under 2 graviditet og fik at vide det var hvis det var det eneste som virkede og hjalp. Iskold cola

Anmeld

14. januar 2014

Mariam90

Pikku Myy skriver:

Puha, jeg kastede også op af vand. Jeg fik at vide på svangreambulatoriet at væske vigtigere end alle mulige andre anbefalinger. Så da vi fandt ud af at jeg kunne drikke SuperTopform, blev jeg sat til at drikke 1 1/2-2 L af det hver dag. Sygeplejersken var "henrykt" over at det også var smæk fyldt med energi ...

Har du været i kontakt med nogen om at du har det så dårligt?

Supertopform lyder spændende, hvar er det? 

Nå det er jo godt hvis man overhovet kan få noget ind, ellers sulter man.

Jeg har været indlagt 2 gange i hospitalet. Jeg spiser al mulig piller mod kvalme mod svimmelhed og forstoppelse.

Anmeld

14. januar 2014

Mariam90

Valle81 skriver:

Jeg har dukket 0.5-1 liter sodavand om dagen under alle mine graviditeter:-)

Har du fået at vide at det er farligt på et eller andet måde ? Hehe det er jo det som virker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.