Gaver til venindernes børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2014

ano14316

Anonym skriver:

jeg skriver som anonym da jeg ikke vil googles af veninderne.  hvis i kan genkende mig, vær sød at acceptere at jeg har valgt at være anonym.

jeg giver altid mine veninders børn fødselsdagsgave, selvom jeg ikke kunne komme til deres fødselsdag, jeg synes det høre med når man er tætte, og man er tæt på deres børn.

jeg har selv tre børn, to store en og lille, og min største pige har lige haft fødseldag, hendes fødselsdag ligger 2 måneder efter en af mine veninders barns fødselsdag. 

vi kom selvfølgelig til deres piges fødselsdag og havde gave med. Og her for nogle måneder siden var det min store piges tur, de kunne ikke komme fordi de skulle til stor fødselsdag hos noget familie, hvilket var fair.

De besøgte os så nogle dage efter, og de havde ingen gave med til min store pige. Jeg kunne godt mærke på hende at hun blev lidt ked af det, og jeg blev også vildt underlig over det, men tænkte de nok havde glemt den. Nu er der gået noget tid, og stadig har de ikke givet hende en gave, jeg er virkelig ked af det og skuffet, ikke mindst på min datters vegne!

jeg giver altid mine veninders børn en masse ting, og julegaver, fødselsdagsgaver, ting mine børn ikke vil have mere eller er vokset fra. Sidst gav jeg min venindes dreng min egen drengs cd samling, som jeg ellers kunne have solgt, men valgte at han skulle have den, men nu har jeg fået nok.. jeg har to veninder, hver med børn der nu har glemt at give alle tre af mine børn fødselsdagsgaver, når de ikke har været med og de bliver ved med at sige selvfølgelig får de en gave.. men nej, det gør de aldrig.. 

Min store dreng har en ekstra skoletaske han fik i julegave, jeg ville ellers have givet min venindes dreng den, men næ nej, nu sælger jeg den famne, jeg gider ikke længere at folk er så ligeglade med mine børn!  især ikke mine veninder!! 

Hvordan har i det med gaver til venindernes børn? får jeres også retur, eller har i droppet det helt? 

nu får deres børn heller ikke fødselsdagsgaver fra mig, hvis jeg ikke kan komme med længere, har simpelthen fået nok..

Det er dit valg, at give dine veninders børn gaver.
Man må ikke forvente at få noget igen når det drejer sig om gaver...

Færdig bum sådan er reglerne MEN......

Dertil kan jeg så rigtig godt forstå at du bilver skuffet.
Jeg synes i skal lave en aftale om, om i er på gaver eller ej, og et fast beløb.

Vi giver ikke hinandens børn gaver, da ingen af os har ret mange penge.. Det er kun hvis vi har/er inviteret til fødselsdag..
Og sådan er det egentlig med hele familien børn som voksne, man får kun gaver hvis man holder sin fødselsdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Så burde du bare lade vær med at lade dine børn få noget når de andre er det. ellers er det klart at man får brugt mange penge.

jeg ved det godt  men hun er der ofte i en weekend, og hvis vi er ude og handle og jeg finder noget fedt til mine børn, har jeg det dårligt ved at hun ikke får det samme.. til gengæld vil jeg også gerne købe tingene, for det skal jo ikke gå ud over mine børn at jeg skal passe en af mine veninders børn  synes lidt det er svært.. kæresten har sagt at vi bare må sige nej til pasning for eftertiden, så må de bruge deres bedsteforældre eller andet.. han synes snart at jeg bliver brugt som pakæsel eller pasningsdame.. 

Anmeld

12. januar 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Det er dit valg, at give dine veninders børn gaver.
Man må ikke forvente at få noget igen når det drejer sig om gaver...

Færdig bum sådan er reglerne MEN......

Dertil kan jeg så rigtig godt forstå at du bilver skuffet.
Jeg synes i skal lave en aftale om, om i er på gaver eller ej, og et fast beløb.

Vi giver ikke hinandens børn gaver, da ingen af os har ret mange penge.. Det er kun hvis vi har/er inviteret til fødselsdag..
Og sådan er det egentlig med hele familien børn som voksne, man får kun gaver hvis man holder sin fødselsdag.

de bliver inviteret hver gang og modsat.. vi giver altid gaver, og det plejede de også at gøre.. indtil nu 

men ja, må få snakket med dem om det.. der er vidst ikke andet for 

Anmeld

12. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

jeg ved det godt  men hun er der ofte i en weekend, og hvis vi er ude og handle og jeg finder noget fedt til mine børn, har jeg det dårligt ved at hun ikke får det samme.. til gengæld vil jeg også gerne købe tingene, for det skal jo ikke gå ud over mine børn at jeg skal passe en af mine veninders børn  synes lidt det er svært.. kæresten har sagt at vi bare må sige nej til pasning for eftertiden, så må de bruge deres bedsteforældre eller andet.. han synes snart at jeg bliver brugt som pakæsel eller pasningsdame.. 

Så må du bare købe tingene en anden dag, de forsvinder jo ikke fra hylderne efter en dag.

Jeg forstår godt din kæreste, hvis du bruger mange penge på andres børn, fordi du har dårlig samvittighed.

Det lyder lidt som om du har problemer med at sige nej. (siden din kæreste synes I passer hende for tit)

Hvis det er svært at lade vær med købe ting når I er ude, så tag kontanter med, så kan du ikke købe noget. eller lad vær med at tage børnene med.

Anmeld

12. januar 2014

ano14316

Anonym skriver:

de bliver inviteret hver gang og modsat.. vi giver altid gaver, og det plejede de også at gøre.. indtil nu 

men ja, må få snakket med dem om det.. der er vidst ikke andet for 

Så de kom til fødselsdagen uden at have en gave med?

Det gør man ikke, men mindre man er kørt fra den, eller kørt fra den (fordi man er fuldstændig på røven/har glemt man skulle til fødselsdag, og håber man ikke skal ses før d. 1 - hvor man skynder sig at købe en gave og få en gammel dato på bytte mærket - ikke at jeg selvfølgelig nogensinde har gjort det)

Anmeld

12. januar 2014

LinLin

Jeg var den første der fik barn i min "venindekreds" - fik faktisk begge mine inden den næste fik sin første. De andre har stadig ikke nogen

Men de har fra start givet jule- og fødselsdagsgaver. Også "forsinket" (har dog altid holdt fødselsdag specielt for/med dem).

Nu har har en af de andre så fået en pige og selvfølgelig skal hun også have gaver til jul og fødselsdag. Hun holdt også fødselsdag specielt for os og til julegaverne finder vi en dag hvor vi bytter vi voksne har ikke givet hinanden gaver i mange år i øvrigt (vi kender hinanden tilbage fra folkeskolen...)

Anmeld

12. januar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Så må du bare købe tingene en anden dag, de forsvinder jo ikke fra hylderne efter en dag.

Jeg forstår godt din kæreste, hvis du bruger mange penge på andres børn, fordi du har dårlig samvittighed.

Det lyder lidt som om du har problemer med at sige nej. (siden din kæreste synes I passer hende for tit)

Hvis det er svært at lade vær med købe ting når I er ude, så tag kontanter med, så kan du ikke købe noget. eller lad vær med at tage børnene med.

tak fordi du kommer med gode råd, tror jeg smutter forbi og købe det en dag hun ikke er der så.. det bare svært når det er tilbud osv, man er bange for at det forsvinder.. men så der ikke noget at gøre ved det så 

jeg har svært ved at sige nej  mine tre børn blev passet ved noget familie en weekend fordi mig og kæresten skulle ordne nogle ting og have hinanden i fred.. så ringede min veninde og sagde at de gerne ville i biografen, om jeg ikke kunne passe deres to børn.. og først sagde jeg nej, og så blev hun ved med at køre på at de aldrig var sammen.. så sagde jeg ja til sidst, og ødelagde vores kærestedag

Anmeld

12. januar 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Så de kom til fødselsdagen uden at have en gave med?

Det gør man ikke, men mindre man er kørt fra den, eller kørt fra den (fordi man er fuldstændig på røven/har glemt man skulle til fødselsdag, og håber man ikke skal ses før d. 1 - hvor man skynder sig at købe en gave og få en gammel dato på bytte mærket - ikke at jeg selvfølgelig nogensinde har gjort det)

nej, de kunne ikke komme til fødselsdagen, men vi har en aftale om at vores børn altid skal have gaver, så får de dem bare en anden dag, men den aftale har de vidst droppet uden at fortælle mig det 

haha.. ja, men så længe de får en gave 

Anmeld

12. januar 2014

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Jeg var den første der fik barn i min "venindekreds" - fik faktisk begge mine inden den næste fik sin første. De andre har stadig ikke nogen

Men de har fra start givet jule- og fødselsdagsgaver. Også "forsinket" (har dog altid holdt fødselsdag specielt for/med dem).

Nu har har en af de andre så fået en pige og selvfølgelig skal hun også have gaver til jul og fødselsdag. Hun holdt også fødselsdag specielt for os og til julegaverne finder vi en dag hvor vi bytter vi voksne har ikke givet hinanden gaver i mange år i øvrigt (vi kender hinanden tilbage fra folkeskolen...)

det er super fedt at i har den aftale.. både for børnene og jer ville du så ikke også blive mærkelig hvis hun pludselig stoppede med at give dine børn gaver??

Anmeld

12. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

tak fordi du kommer med gode råd, tror jeg smutter forbi og købe det en dag hun ikke er der så.. det bare svært når det er tilbud osv, man er bange for at det forsvinder.. men så der ikke noget at gøre ved det så 

jeg har svært ved at sige nej  mine tre børn blev passet ved noget familie en weekend fordi mig og kæresten skulle ordne nogle ting og have hinanden i fred.. så ringede min veninde og sagde at de gerne ville i biografen, om jeg ikke kunne passe deres to børn.. og først sagde jeg nej, og så blev hun ved med at køre på at de aldrig var sammen.. så sagde jeg ja til sidst, og ødelagde vores kærestedag

Selv tak. Jeg elsker også og købe gaver, men jeg lære at beherske mig..

Det er et problem ikke at kunne sige nej, men jeg tror at de udnytter det,fordi de ved at de kan.
Næste gang de ringer, lad manden tag den, for han kan sige nej.. og så bukker du ikke under.

Det er dejligt at du vil passe børnene, men det skal ikke gå udover jeres eget privat liv, og det er de nød til at finde ud af, ellers vil det aldre ændre sig.

Sikkert også derfor at de ikke tager det så tungt med at de "glemmer" gaverne, fordi de ikke tror at du vil sige noget(ikke kan blive sure på dem), så de er ligeglade.. Og helt ærligt, så lyder det ikke som gode veninder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.