Gaver til venindernes børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2014

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Jeg kan godt se at det er rigtig træls og uretfærdigt, men hvis du vælger at straffe deres børn på baggrund af forglemmelser hos dine veninder, så synes jeg faktisk også du er tarvelig. 

Har du overvejet at snakke med dine veninder om det? Spurgt dem direkte om det er en forglemmese, ligegyldighed eller om de bare ikke ønsker at være på gave længere? 

Jeg synes det er synd, hvis kun de børn, hvor i kan komme til fødselsdagen får gaver, for så kan de andre børn få en følelse af at være mindre vigtige - den følelse som dine egne børn sikkert har siddet med. Har du lyst til at være lige så tarvelig over for dine veninders børn, bare fordi dine veninder er nogle fjolser i den sammenhæng? 

du har 100% ret.. derfor jeg aldrig gør forskel på nogle af deres børn, og de får altid gaver trods at mine egne ikke får en skid til gengæld  min mand er bare blevet tosset nu, og sat hælen i jorden, han gider ikke bruge penge på andres børn når de ikke engang kommer med en lille forsinket gave til fødselsdage. 

men ja, jeg må snakke med dem om det.. jeg føler bare ikke overskuddet til det, er virkelig ked over den behandling de giver mine børn. også derfor jeg nu har sagt stop til at give dem andet end vi bliver inviteret.. så kan de opleve deres børn skuffende ansigter når vi ankommer uden gave.. selvom det er hårdt, så er det jo sådan mine børn har det hver eneste gang.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

jeg skriver som anonym da jeg ikke vil googles af veninderne.  hvis i kan genkende mig, vær sød at acceptere at jeg har valgt at være anonym.

jeg giver altid mine veninders børn fødselsdagsgave, selvom jeg ikke kunne komme til deres fødselsdag, jeg synes det høre med når man er tætte, og man er tæt på deres børn.

jeg har selv tre børn, to store en og lille, og min største pige har lige haft fødseldag, hendes fødselsdag ligger 2 måneder efter en af mine veninders barns fødselsdag. 

vi kom selvfølgelig til deres piges fødselsdag og havde gave med. Og her for nogle måneder siden var det min store piges tur, de kunne ikke komme fordi de skulle til stor fødselsdag hos noget familie, hvilket var fair.

De besøgte os så nogle dage efter, og de havde ingen gave med til min store pige. Jeg kunne godt mærke på hende at hun blev lidt ked af det, og jeg blev også vildt underlig over det, men tænkte de nok havde glemt den. Nu er der gået noget tid, og stadig har de ikke givet hende en gave, jeg er virkelig ked af det og skuffet, ikke mindst på min datters vegne!

jeg giver altid mine veninders børn en masse ting, og julegaver, fødselsdagsgaver, ting mine børn ikke vil have mere eller er vokset fra. Sidst gav jeg min venindes dreng min egen drengs cd samling, som jeg ellers kunne have solgt, men valgte at han skulle have den, men nu har jeg fået nok.. jeg har to veninder, hver med børn der nu har glemt at give alle tre af mine børn fødselsdagsgaver, når de ikke har været med og de bliver ved med at sige selvfølgelig får de en gave.. men nej, det gør de aldrig.. 

Min store dreng har en ekstra skoletaske han fik i julegave, jeg ville ellers have givet min venindes dreng den, men næ nej, nu sælger jeg den famne, jeg gider ikke længere at folk er så ligeglade med mine børn!  især ikke mine veninder!! 

Hvordan har i det med gaver til venindernes børn? får jeres også retur, eller har i droppet det helt? 

nu får deres børn heller ikke fødselsdagsgaver fra mig, hvis jeg ikke kan komme med længere, har simpelthen fået nok..

Du er nød til at snakke med dem for de ser det åbenbart ikke som noget vigtigt som du gør.
og det hjælper ikke at brænde inde med det.

Lad vær med at give dem ting hele tiden, børnene altså.

Anmeld

12. januar 2014

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg giver altid gave til fødselsdage, jeg bliver inviteret til uanset om vi kommer eller ej Tag den snak med dem eller æder det dig op indvendigt

Det mener jeg også er det rigtige.. især for børnenes skyld!

må jeg nok hellere.. dejligt at man har baby.dk til lige at få det rigtige skub og komme ud med sine frustrationer 

Anmeld

12. januar 2014

Anonym trådstarter

Anitta Kristiansen skriver:

Jeg er lidt i tvivl om det altid er noget dine børn har brugt eller om du også er ude at købe, for i nogle tilfælde kunne de jo tænke at det var mere fordi i ikke skulle bruge det at de fik lov til at få det, og derved tænker det er det og muligvis ikke tænker de skal give noget tilbage fra deres egne børn.
Er det ikke tilfældet synes jeg du skal tage en snak med dem ellers må du jo lade vær med at give dem gaver og køb noget større til dine egne børn.

de får alt mine børns ting de ikke bruger mere, og når de er på besøg får de også et stykke legetøj hvis vi alle er ude og handle, og mine børn også får de får både julegave og fødselsdagsgave som er helt nyt legetøj eller tøj...

men ja, må tage mig sammen og få snakken 

Anmeld

12. januar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Du er nød til at snakke med dem for de ser det åbenbart ikke som noget vigtigt som du gør.
og det hjælper ikke at brænde inde med det.

Lad vær med at give dem ting hele tiden, børnene altså.

nej du har ret, jeg bliver bare mere og mere frustreret over det

det er bare svært når jeg alligevel har så mange "aflagte" ting fra mine børn, de skifter hurtig interesse herhjemme, og så er alderen lige til at deres børn kan overtage det, nyt som gammelt. og jeg får så dårlig samvittighed hvis de ikke får julegaver og fødselsdagsgaver, men ja, må droppe det, det går ikke det her.. 

Anmeld

12. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

nej du har ret, jeg bliver bare mere og mere frustreret over det

det er bare svært når jeg alligevel har så mange "aflagte" ting fra mine børn, de skifter hurtig interesse herhjemme, og så er alderen lige til at deres børn kan overtage det, nyt som gammelt. og jeg får så dårlig samvittighed hvis de ikke får julegaver og fødselsdagsgaver, men ja, må droppe det, det går ikke det her.. 

aflevere det i en genbrugsbutik, så er der nogen børn der får glæde af det, hvis du sælger det.

Jeg synes det er mange ting du giver dine veninders børn, læste lige at de også fik en ting når I er ude og handle. Ikke for at fornærme dig, men det lyder som en bedsteforælder der forkæler sine børnebørn.
Hvorfor giver du dem så meget?(kan godt forstå din kæreste) aflagte ting kan jeg forstå.

Anmeld

12. januar 2014

SomViSerDet

Anonym skriver:

forståeligt nok.. det er heller ikke alle mine veninders børn der får gave, kun de tætteste... ellers ville det være for dyrt

får dine børn også gaver af hende så, både jule og fødselsdagsgaver? begge mine veninder var som søstre før i tiden, men efter det her nummer, føler jeg en vis grad er jeg er færdig med at give dem og deres børn alt..

Gaverne går begge veje imellem min tætteste veninde og jeg. Vi giver til børnene, men ikke hinanden.

Anmeld

12. januar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

aflevere det i en genbrugsbutik, så er der nogen børn der får glæde af det, hvis du sælger det.

Jeg synes det er mange ting du giver dine veninders børn, læste lige at de også fik en ting når I er ude og handle. Ikke for at fornærme dig, men det lyder som en bedsteforælder der forkæler sine børnebørn.
Hvorfor giver du dem så meget?(kan godt forstå din kæreste) aflagte ting kan jeg forstå.

gør jeg for eftertiden.. så er der en anden familie der kan få gavn af det  eller måske i mødrehjælpen

jeg synes bare ikke de skal kigge på at mine børn får når de er med ude, en af mine veninders datter passer jeg ofte, så hun får hvad mine børn også får.. men ja, kæresten har sagt stop nu, så mine børns brugte ting bliver givet til genbrug eller andet og nu er det kun mine børn jeg bruger mine penge på 

Anmeld

12. januar 2014

Anonym trådstarter

SomViSerDet skriver:

Gaverne går begge veje imellem min tætteste veninde og jeg. Vi giver til børnene, men ikke hinanden.

samme her, eller sådan var det før i tiden  de sidste par år er det så blevet forandret på deres vegne..

Anmeld

12. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

gør jeg for eftertiden.. så er der en anden familie der kan få gavn af det  eller måske i mødrehjælpen

jeg synes bare ikke de skal kigge på at mine børn får når de er med ude, en af mine veninders datter passer jeg ofte, så hun får hvad mine børn også får.. men ja, kæresten har sagt stop nu, så mine børns brugte ting bliver givet til genbrug eller andet og nu er det kun mine børn jeg bruger mine penge på 

Så burde du bare lade vær med at lade dine børn få noget når de andre er det. ellers er det klart at man får brugt mange penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.