Få barnet afvænnet med dårlig vane

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

ano14316

Aluka skriver:

Vi har lidt det samme problem med vores dreng på knap fire måneder. Han er umulig at få til at sove her om aftenen.

Han skriger så snart vi prøver at putte ham, og er utrolig svær at få til at falde til ro. Når han endelig falder i søvn efter 1 time- 1½, vågner han tre-fire gange og er ked af det indtil han falder rigtig i søvn.

Det er som om han når at blive overtræt inden vi lægger ham. Men hvis vi prøver at lægge ham inden han bliver ked af det, er han alt for vågen og ligger bare og snakker. Vi kan slet ikke se tegn på at han er ved at være træt, inden han begynder at skrige

her ville jeg hellere vælg at putte for tidligt og han ligger og pludre, det er kun positivt, og så forhåbentlig falder stille og roligt i søvn.

Jeg kan huske vi i lang tid kørte med putning på 1. gab, altså han skulle være i nattøjet og alt skulle være klar når han gabte 1. gang. gik der bare 15 min var han blevet overtræt.

til ts

Når baby er 3 mdr. begynder man ganske langsomt at begynde at kunne arbejde henimod rytme.

Et så lille barn kan i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

ano14316

Aluka skriver:

Vi har lidt det samme problem med vores dreng på knap fire måneder. Han er umulig at få til at sove her om aftenen.

Han skriger så snart vi prøver at putte ham, og er utrolig svær at få til at falde til ro. Når han endelig falder i søvn efter 1 time- 1½, vågner han tre-fire gange og er ked af det indtil han falder rigtig i søvn.

Det er som om han når at blive overtræt inden vi lægger ham. Men hvis vi prøver at lægge ham inden han bliver ked af det, er han alt for vågen og ligger bare og snakker. Vi kan slet ikke se tegn på at han er ved at være træt, inden han begynder at skrige

her ville jeg hellere vælg at putte for tidligt og han ligger og pludre, det er kun positivt, og så forhåbentlig falder stille og roligt i søvn.

Jeg kan huske vi i lang tid kørte med putning på 1. gab, altså han skulle være i nattøjet og alt skulle være klar når han gabte 1. gang. gik der bare 15 min var han blevet overtræt.

til ts

Når baby er 3 mdr. begynder man ganske langsomt at begynde at kunne arbejde henimod rytme.

Et så lille barn har ingen mening om sovetider eller kan være på tværs eller lign. det handler kun om tryghed.
Jeg kan tilgengæld godt forstå du gerne vil have han skal kunne sove uden brystet i munden. men han vil nok stadig i stor udstrækning falde i søvn under amningen til nat.

men det jeg synes du skal prøve er når du har ammet og han er faldet i søvn så stille og roligt list brystet ud af munden og evt. hav en sut parat. vågner han og er ked af det, skal du prøve at skabe tryghed på anden måde end at give bryst f.eks. ved at vugge ham i dine arme tæt ind til kroppe og lave beroligende lyde. til han falder i søvn igen.. og når han sover godt kan du lægge ham i seng, men vær stadig ved ham, han vil måske vågne lidt op efter 15-20 min, og der skal du være klar til at hjælpe ham videre i søvnen, med beroligende berøring eller lign.

Da vi kørte ind med at skulle lærer at sove selv var Magnus lige omkring 10 mdr. og vi kunne måske godt havde startet omkring 8-9 mdr. men ikke før.

held og lykke med det..

Anmeld

8. januar 2014

AnthonsMor

Annemette07 skriver:

Haha ja ved godt det med sengetiden, han plejer også først at komme i sengen når vi gør fordi han jo netop vil være ved mit bryst, men så var der en der sagde jeg skulle prøve at gøre det andet hvilket jeg prøvede idag og det kom jeg jo så ingen vegne med ;-) så nu er vi gået i seng og han er tilfreds med babsen i munden ;-)

Og det skal han bare have lov til! 
Hvis det er dét der fungerer for ham, så er det sådan det er

Men man kan ligeså godt afprøve råd osv., for før ved man jo ikke om det var fis i en hornlygte

Anmeld

8. januar 2014

Muhmi

Annemette07 skriver:

Ja det Lan godt ske det er det.
Synes bare lidt det er et problem for fra kl 17-22 vil han ikk sove og jeg kan se på ham han er træt osv så han når at blive overtræt og det var egentlig det jeg ville undgå, for han vil ikke engang sove ved mig når det er. Altså hvis vi sidder i stuen med lyset slukket. Han skal sove med mig i soveværelset, men prøver bare igen om nogle måneder så. Troede bare det var ved at være nu han lige så stille skulle væbnes af med det. Har nemlig svært ved at komme i kontakt med min sp

Jeg har først vænnet Rune fra det for en uge siden og han bliver 1 år d. 2. Februar Så lad ham endelig få en masse tryghed hos dig nu og prøv at nyde det, lige pludseligt, før du aner, så er de store  

Anmeld

9. januar 2014

Clisolka

Annemette07 skriver:

Ja nyder det også som regel, men synes det er svært når man har gæster eller er andre steder også han bare hele tiden vil hænge de brystet, men det må jeg jo så nok affinde mig med lidt endnu ;-)

Ja jeg syntes da det samme - men jeg finder mig i det! Du kan ikke rigtigt gøre andet  Jeg har mig et hængetræ  Jeg nyder seriøst at han vil hænge så meget på mig, for ved du hvad - lige pludselig, så vil han ikke engang give mig en krammer og er selvstændig nok til at tage tøj på. De bliver alt for hurtige store 

Anmeld

9. januar 2014

dola

Annemette07 skriver:

Jeg har virkelig brug for gode råd til at afvænne min søn med at falde i søvn med brystet i munden ! Han er lige knap tre måneder og VIL kun sove med brystet i munden. Jeg kæmper nu på snart anden time på at få ham til at sove men han er ulykkelig og kan bare ikke trøstes. Kan ikk få ham til at falde til ro. Har hele aften prøvet at sige godnat, give sutten og gå, og det er det jeg har gjort i snart to timer.

Hvordan får jeg ham vænnet fra det ?

Hmm prop en stofble godt ned mellem babserne enhalv dag og når du så putter ham skal den ligge ved hans hoved og lugte af dig for det er den lugt han forbinder med tryghed! Og så når du ammer og du kan se han er ved at sove tage du ham fra og giver ham en sut han kan li, og ligger ham op af dit bryst med sutten. Og sidst men ikke mindst tag en MEGET dyb indånding, du er den bedste mor din dreng kunne ønske dig du går det bedste du kan, det hjælper når du også er rolig!! Det virkede for mig, og jeg startede allerede da han var 3 måneder med at øve ham i at han skulle sove selv..

Krammer

Anmeld

9. januar 2014

Aluka

ano14316 skriver:

til ts

Et så lille barn har ingen mening om sovetider eller kan være på tværs eller lign. det handler kun om tryghed.
Jeg kan tilgengæld godt forstå du gerne vil have han skal kunne sove uden brystet i munden. men han vil nok stadig i stor udstrækning falde i søvn under amningen til nat.

men det jeg synes du skal prøve er når du har ammet og han er faldet i søvn så stille og roligt list brystet ud af munden og evt. hav en sut parat. vågner han og er ked af det, skal du prøve at skabe tryghed på anden måde end at give bryst f.eks. ved at vugge ham i dine arme tæt ind til kroppe og lave beroligende lyde. til han falder i søvn igen.. og når han sover godt kan du lægge ham i seng, men vær stadig ved ham, han vil måske vågne lidt op efter 15-20 min, og der skal du være klar til at hjælpe ham videre i søvnen, med beroligende berøring eller lign.

Da vi kørte ind med at skulle lærer at sove selv var Magnus lige omkring 10 mdr. og vi kunne måske godt havde startet omkring 8-9 mdr. men ikke før.

held og lykke med det..

Ja hvis han så bare faldt stille og roligt i søvn, men det gør han ikke. Han Ligger og pludre indtil han ikke synes det er hyggeligt mere, og begynder så at græde til vi tager ham op.

Anmeld

9. januar 2014

trinela

Set dig foran fjernsynet med ham og se en masse serier .. Det varer ikke længe før der ikke er tid til det.. 

Anmeld

9. januar 2014

lineog4

Jeg kan ingen råd give dig, andet end lyt til dit barn. Alle børn er forskellige og du vil møde en masse velmenende: sådan gjorde vi og I kan bare.... Jeg har haft 3 vidt forskellige børn: den ene hang ved brystet, skulle svøbes, vugges og helst have fysisk kontakt hele tiden (og hun er stadig verdens største puttegris som 10 årig) og jeg fik så mange  gode råd (underforstået hun bør falde i søvn selv) og jeg troede det var os der ikke kunne - hUn Hang på mine bryster konstant de første 3 mnd selv når jeg spiste havde jeg hende liggende. Så kom lillebror, og jeg svøbte, jeg vuggede, jeg ammede, jeg lagde ham hos mig - gjorde alt det samme indtil en dag han var 4 uger og jeg var hos veninde med begge børn og Dina slog og faldt sig mens jeg kæmpede for at få ham til at sove - han blev placeret i sofa så jeg kunne komme til hende og da jeg kom tilbage sov han skønt med begge arme over hovedet - fra den dag har han fået sit rum og sin tid til at sove selv og har aldrig kommet i vores seng (han vil ikke). Så kom næste lillebror og han er en blanding. Og må lige sige vi har ikke forandret meget, andet end selvsagt må de finde sig i den rytme de store skaber - man kan lave en rytme når de er 14 dage (har jeg i hvert fald kunne for det var nødvendigt så jeg kunne aflevere de store på en god måde), og alligevel er de så forskellige...

Lad ham sutte, hvis du oplever det giver mest tryghed og så må gæsterne tage det med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.