Aluka skriver:
Vi har lidt det samme problem med vores dreng på knap fire måneder. Han er umulig at få til at sove her om aftenen.
Han skriger så snart vi prøver at putte ham, og er utrolig svær at få til at falde til ro. Når han endelig falder i søvn efter 1 time- 1½, vågner han tre-fire gange og er ked af det indtil han falder rigtig i søvn.
Det er som om han når at blive overtræt inden vi lægger ham. Men hvis vi prøver at lægge ham inden han bliver ked af det, er han alt for vågen og ligger bare og snakker. Vi kan slet ikke se tegn på at han er ved at være træt, inden han begynder at skrige 
her ville jeg hellere vælg at putte for tidligt og han ligger og pludre, det er kun positivt, og så forhåbentlig falder stille og roligt i søvn.
Jeg kan huske vi i lang tid kørte med putning på 1. gab, altså han skulle være i nattøjet og alt skulle være klar når han gabte 1. gang. gik der bare 15 min var han blevet overtræt.
til ts
Når baby er 3 mdr. begynder man ganske langsomt at begynde at kunne arbejde henimod rytme.
Et så lille barn har ingen mening om sovetider eller kan være på tværs eller lign. det handler kun om tryghed.
Jeg kan tilgengæld godt forstå du gerne vil have han skal kunne sove uden brystet i munden. men han vil nok stadig i stor udstrækning falde i søvn under amningen til nat.
men det jeg synes du skal prøve er når du har ammet og han er faldet i søvn så stille og roligt list brystet ud af munden og evt. hav en sut parat. vågner han og er ked af det, skal du prøve at skabe tryghed på anden måde end at give bryst f.eks. ved at vugge ham i dine arme tæt ind til kroppe og lave beroligende lyde. til han falder i søvn igen.. og når han sover godt kan du lægge ham i seng, men vær stadig ved ham, han vil måske vågne lidt op efter 15-20 min, og der skal du være klar til at hjælpe ham videre i søvnen, med beroligende berøring eller lign.
Da vi kørte ind med at skulle lærer at sove selv var Magnus lige omkring 10 mdr. og vi kunne måske godt havde startet omkring 8-9 mdr. men ikke før.
held og lykke med det..
Anmeld