Få barnet afvænnet med dårlig vane

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.229 visninger
28 svar
21 synes godt om
8. januar 2014

Annemette07

Jeg har virkelig brug for gode råd til at afvænne min søn med at falde i søvn med brystet i munden ! Han er lige knap tre måneder og VIL kun sove med brystet i munden. Jeg kæmper nu på snart anden time på at få ham til at sove men han er ulykkelig og kan bare ikke trøstes. Kan ikk få ham til at falde til ro. Har hele aften prøvet at sige godnat, give sutten og gå, og det er det jeg har gjort i snart to timer.

Hvordan får jeg ham vænnet fra det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

AnthonsMor

Annemette07 skriver:

Jeg har virkelig brug for gode råd til at afvænne min søn med at falde i søvn med brystet i munden ! Han er lige knap tre måneder og VIL kun sove med brystet i munden. Jeg kæmper nu på snart anden time på at få ham til at sove men han er ulykkelig og kan bare ikke trøstes. Kan ikk få ham til at falde til ro. Har hele aften prøvet at sige godnat, give sutten og gå, og det er det jeg har gjort i snart to timer.

Efter min mening er han for lille til, at du skal lære ham at falde i søvn selv

Anthon faldt i hvert fald i søvn med flasken da han var 3 måneder

Anmeld

8. januar 2014

M &.I

Annemette07 skriver:

du kan holde ham og vugge ham mens du gå rund og synge 

Anmeld

8. januar 2014

PrincessTanja

Ja undskyld, men jeg synes godt nok oz det er ALT for tidligt og vænne en baby af med det når babyen kun er 3 måneder.

Anmeld

8. januar 2014

Aluka

Vi har lidt det samme problem med vores dreng på knap fire måneder. Han er umulig at få til at sove her om aftenen.

Han skriger så snart vi prøver at putte ham, og er utrolig svær at få til at falde til ro. Når han endelig falder i søvn efter 1 time- 1½, vågner han tre-fire gange og er ked af det indtil han falder rigtig i søvn.

Det er som om han når at blive overtræt inden vi lægger ham. Men hvis vi prøver at lægge ham inden han bliver ked af det, er han alt for vågen og ligger bare og snakker. Vi kan slet ikke se tegn på at han er ved at være træt, inden han begynder at skrige

Anmeld

8. januar 2014

Elgaard73

Han er alt for lille til at man kan kalde det en dårlig vane. Det er et behov han har. Et behov for tryghed og at mærke sin mor tæt på sig.

Og desuden tænker jeg at han "tanker" op til natten, ved at hænge i babserne det meste af aftenen (både med hensyn til mælk/mad og tryghed/tæt kontakt). Det gjorde vores dreng ihvertefald i den alder. 

Jeg tror ikke at du får noget godt ud af, at prøve at "tvinge" ham til at falde i søvn selv. 

Ved godt at det er hårdt og nogle laaaange aftner imens at det står på, men det bliver altså bedre. 

Anmeld

8. januar 2014

Annemette07

AnthonsMor skriver:

Efter min mening er han for lille til, at du skal lære ham at falde i søvn selv

Anthon faldt i hvert fald i søvn med flasken da han var 3 måneder

Ja det Lan godt ske det er det.
Synes bare lidt det er et problem for fra kl 17-22 vil han ikk sove og jeg kan se på ham han er træt osv så han når at blive overtræt og det var egentlig det jeg ville undgå, for han vil ikke engang sove ved mig når det er. Altså hvis vi sidder i stuen med lyset slukket. Han skal sove med mig i soveværelset, men prøver bare igen om nogle måneder så. Troede bare det var ved at være nu han lige så stille skulle væbnes af med det. Har nemlig svært ved at komme i kontakt med min sp

Anmeld

8. januar 2014

Annemette07

PrincessTanja skriver:

Ja undskyld, men jeg synes godt nok oz det er ALT for tidligt og vænne en baby af med det når babyen kun er 3 måneder.

Ja det kan godt ske det er det.
Synes bare lidt det er et problem for fra kl 17-22 vil han ikk sove og jeg kan se på ham han er træt osv så han når at blive overtræt og det var egentlig det jeg ville undgå, for han vil ikke engang sove ved mig når det er. Altså hvis vi sidder i stuen med lyset slukket. Han skal sove med mig i soveværelset, men prøver bare igen om nogle måneder så. Troede bare det var ved at være nu han lige så stille skulle væbnes af med det. Har nemlig svært ved at komme i kontakt med min sp .

Jeg synes bare det er længe for en lille dreng som ham at være vågen

Anmeld

8. januar 2014

Annemette07

Elgaard73 skriver:

Han er alt for lille til at man kan kalde det en dårlig vane. Det er et behov han har. Et behov for tryghed og at mærke sin mor tæt på sig.

Og desuden tænker jeg at han "tanker" op til natten, ved at hænge i babserne det meste af aftenen (både med hensyn til mælk/mad og tryghed/tæt kontakt). Det gjorde vores dreng ihvertefald i den alder. 

Jeg tror ikke at du får noget godt ud af, at prøve at "tvinge" ham til at falde i søvn selv. 

Ved godt at det er hårdt og nogle laaaange aftner imens at det står på, men det bliver altså bedre. 

Nej det er nok rigtig nok. Synes bare det er så svært at vurdere hvornår det er rigtig og forkert, for han er i forvejen en svær steg at få til at sove om dagen. Han sover aller helst ved brystet og er VIRKELIG længe om at overgive sig, så troede egentlig lidt det også var det der var galt her om aften. Men må bare prøve ah fortsætte med at give ham trygheden også prøve igen om nogle måneder hvis han ikk virker klar før

Anmeld

8. januar 2014

AnthonsMor

Annemette07 skriver:

Ja det Lan godt ske det er det.
Synes bare lidt det er et problem for fra kl 17-22 vil han ikk sove og jeg kan se på ham han er træt osv så han når at blive overtræt og det var egentlig det jeg ville undgå, for han vil ikke engang sove ved mig når det er. Altså hvis vi sidder i stuen med lyset slukket. Han skal sove med mig i soveværelset, men prøver bare igen om nogle måneder så. Troede bare det var ved at være nu han lige så stille skulle væbnes af med det. Har nemlig svært ved at komme i kontakt med min sp

De kan ikke vænnes til noget eller vænnes af med noget før de bliver 4 måneder, det fortalte min sp mig
At jeg ikke kunne give ham dårlige vaner før, for før kunne han ikke huske at sådan gjorde vi altså også i går!

Så jeg tror måske bare han er sådan, fordi han vil have nærvær.. Nogen børn er jo nogle værre hængetræer

Hvis det bliver et problem for dig, at du f.eks. ingenting kan i det tidsrum, så få skaffet dig en strækvikle, så du kan binde ham fast på maven, så har du armene fri til at gøre det du nu skal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.