Få barnet afvænnet med dårlig vane

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

Clisolka

Annemette07 skriver:

Jeg har virkelig brug for gode råd til at afvænne min søn med at falde i søvn med brystet i munden ! Han er lige knap tre måneder og VIL kun sove med brystet i munden. Jeg kæmper nu på snart anden time på at få ham til at sove men han er ulykkelig og kan bare ikke trøstes. Kan ikk få ham til at falde til ro. Har hele aften prøvet at sige godnat, give sutten og gå, og det er det jeg har gjort i snart to timer.

Hvordan får jeg ham vænnet fra det ?

Oliver er 17 uger i morgen og kan stadig ikke falde i søvn selv. Jeg nyder at sidde med ham, men man kan ikke kalde det en dårlig vane mens de er så små. 

Det kan være han har ekstra brug for din tryghed, for de små udvikler sig med lynets hast 

De skal nok lære det med tiden, selvom det er hårdt når det står på 

Her sover han bedst efter storesøster er lagt i seng 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Annemette07

AnthonsMor skriver:

De kan ikke vænnes til noget eller vænnes af med noget før de bliver 4 måneder, det fortalte min sp mig
At jeg ikke kunne give ham dårlige vaner før, for før kunne han ikke huske at sådan gjorde vi altså også i går!

Så jeg tror måske bare han er sådan, fordi han vil have nærvær.. Nogen børn er jo nogle værre hængetræer

Hvis det bliver et problem for dig, at du f.eks. ingenting kan i det tidsrum, så få skaffet dig en strækvikle, så du kan binde ham fast på maven, så har du armene fri til at gøre det du nu skal

Okay tak for den Info :-) har lige fået ny sp og synes bare ikk hun er til at få fat i så synes det er svært at forhøre sig omkring hvad man skal gøre. Men kunne da godt overveje sådan et strækvikle :-)

Anmeld

8. januar 2014

AnthonsMor

Annemette07 skriver:

Okay tak for den Info :-) har lige fået ny sp og synes bare ikk hun er til at få fat i så synes det er svært at forhøre sig omkring hvad man skal gøre. Men kunne da godt overveje sådan et strækvikle :-)

Den er i hvert fald bedre end en bæresele Og sidder bedre, synes jeg

Også en anden ting - mht. sengetid.. Det findes ikke når de er så små Anthon blev ikke puttet til natten før klokken ca. 22.. Og så vågnede han jo hver 3-4 time hele natten igennem Det er så svært lige at vide hvad man skal og ikke skal, men når de er så små, så gør hvad de beder om.. De beder om tryghed, mor, nærvær og i dit barns tilfælde BABS

Anmeld

8. januar 2014

Annemette07

Babymor1013 skriver:

Oliver er 17 uger i morgen og kan stadig ikke falde i søvn selv. Jeg nyder at sidde med ham, men man kan ikke kalde det en dårlig vane mens de er så små. 

Det kan være han har ekstra brug for din tryghed, for de små udvikler sig med lynets hast 

De skal nok lære det med tiden, selvom det er hårdt når det står på 

Her sover han bedst efter storesøster er lagt i seng 

Ja nyder det også som regel, men synes det er svært når man har gæster eller er andre steder også han bare hele tiden vil hænge de brystet, men det må jeg jo så nok affinde mig med lidt endnu ;-)

Anmeld

8. januar 2014

lycly

Annemette07 skriver:

Jeg har virkelig brug for gode råd til at afvænne min søn med at falde i søvn med brystet i munden ! Han er lige knap tre måneder og VIL kun sove med brystet i munden. Jeg kæmper nu på snart anden time på at få ham til at sove men han er ulykkelig og kan bare ikke trøstes. Kan ikk få ham til at falde til ro. Har hele aften prøvet at sige godnat, give sutten og gå, og det er det jeg har gjort i snart to timer.

Jeg synes ikke du skal stresse for meget over det, børn skal ikke kunne falde i søvn selv før de er 5 mdr. Så jeg ville føje ham og så forsøge igen om et par måneder. Det gjorde jeg selv og det gik lang nemmere end ved de 3 mdr

Anmeld

8. januar 2014

Annemette07

AnthonsMor skriver:

Også en anden ting - mht. sengetid.. Det findes ikke når de er så små Anthon blev ikke puttet til natten før klokken ca. 22.. Og så vågnede han jo hver 3-4 time hele natten igennem Det er så svært lige at vide hvad man skal og ikke skal, men når de er så små, så gør hvad de beder om.. De beder om tryghed, mor, nærvær og i dit barns tilfælde BABS

Haha ja ved godt det med sengetiden, han plejer også først at komme i sengen når vi gør fordi han jo netop vil være ved mit bryst, men så var der en der sagde jeg skulle prøve at gøre det andet hvilket jeg prøvede idag og det kom jeg jo så ingen vegne med ;-) så nu er vi gået i seng og han er tilfreds med babsen i munden ;-)

Anmeld

8. januar 2014

Annemette07

AnthonsMor skriver:

Haha ja ved godt det med sengetiden, han plejer også først at komme i sengen når vi gør fordi han jo netop vil være ved mit bryst, men så var der en der sagde jeg skulle prøve at gøre det andet hvilket jeg prøvede idag og det kom jeg jo så ingen vegne med ;-) så nu er vi gået i seng og han er tilfreds med babsen i munden ;-)

Anmeld

8. januar 2014

Victoria2013

Annemette07 skriver:

Tror det er ganske naturligt for et barn i den alder at falde i søvn ved brystet de fleste gange. Det gjorde vores datter i hvert fald. Det gik over stille og roligt og helt af sig selv da hun var 4-5 mdr gammel og nu gør hun det stort set aldrig mere om dagen... det er virkelig sjældent nu hun er 7 mdr. Kun om natten når jeg ammer hende falder hun i søvn ved brystet, men det er jo også lidt "meningen" dér

Her har hun selv styret sin søvn/døgnrytme hele tiden (vi har dog hjulpet ved at holde natten mørk og kedelig og aftenen rolig og evt. med dæmpet belysning) og selv stille og roligt gået tidligere og tidligere i seng for natten. Da hun var 3 mdr tror jeg hun gik i seng ved 21 tiden. Nu går hun i seng mellem 19 og 20 og har gjort det et par mdr nu og kan sagtens falde i søvn selv

Anmeld

8. januar 2014

2babygirls

Annemette07 skriver:

Begge mine piger lå jeg i soveværelser med, i total mørke og ammede til de var i en dyb søvn.. Så sneg jeg mig ned i stuen og efter et par timer gik vi begge i seng, hvor baby så lå i armhulen, lige ved maden

Giv ham tid. Han har vist brug for trygheden

Anmeld

8. januar 2014

FruJacobsen

Sådan var min søn de første 6 mdr. så gik det bare over af sig selv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.