Tælle kalorier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

Anonym trådstarter

MyLove E skriver:

Skal man ikke spise meget kød ved Lchf?? Det er der jo meget protein i?

Jeg tæller også kalorier. .. Men spiser ingen ris og pasta .. Kommer måske til at spise lidt kartofler i dag

Nej ikke som sådan man skal som hovedregel ha 80% fedt 15 protein og 5 % kulhydrat..

Det er hvis Dukan kuren som er meget protein baseret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

MyLove E

Anonym skriver:

Nej ikke som sådan man skal som hovedregel ha 80% fedt 15 protein og 5 % kulhydrat..

Det er hvis Dukan kuren som er meget protein baseret

Nåh okay :-D

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

jeg bruger www.madital.dk det har fungeret for mig før, og fungere for mig nu, jeg dur ikke til alle de der kure som der findes ... jeg skal ikke have ting jeg ikke må få, så falder jeg helt sikkert i ...

Nej det der med at der er noget man ikke må er os super træls men ved bare hvor mit problem ligger da mit fedt ligger i sådan en bælte rundt om maven og det er klart alt det hvide brød pasta osv så det ska bare væk og jeg har fundet gode alternativer og kan også mærke at det er lidt fedt at tænke i andre mad baner..

Tak fordi du delte

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Annette A skriver:

Jeg må indrømme at det har jeg aldrig selv tænkt på. Jeg overholder bare mit kalorieindtag og så spiser jeg ellers hvad jeg har lyst til indenfor den ramme. Og har da tabt mig 18 kg på den måde og tager ikke på nu hvor jeg bare skal holde vægten og er sikker på jeg stadig får en del sukker alligevel. Men jeg overskrider bare aldrig de kalorier jeg må indtage og derfor tror jeg personligt ikke det betyder noget men ved det selvfølgelig ikke. Jeg læste engang om en kvinde der gerne ville være træt af chokolade så hun foretog sin slankekur alene ved at spise chokolade hver dag bare inden for sin kalorieindtagsramme. Hun tabte sig, men det lykeddes hende ikke at blive træt af chokolade.

Jeg har dog fjernet pasta, ris, kartofler og hvidt brød fra min kost fordi disse ting indeholder mange kalorier og dermed gør at man ikke kan spise særligt meget af det. Men spiser 20 gram mørk chokolade hver dag, is 5 gange om ugen og hvaregrød med sukker i samt et glas juice et par gange om ugen og der er jo også en del kulhydrater i. Men helt kedeligt behøver det jo ikke at være sålænge man er mådeholdende.

Det er jo sådan det skal være.. Men hvordan F*** får du plads til alt det lækre

Syntes hurtigt det hele løber op på trods af sund mad og vand

Anmeld

8. januar 2014

Papillon

Sundhedsstyrelsen anbefaler en kost med fordelingen 10-15% protein, 55-60% kulhydrat og ca. 25% fedt for en almindelig rask person. Dog kan det være fordelagtigt at øge sit proteinindtag til fordel for kulhydrat, når man ønsker at tabe sig med det vigtigste argument, at protein mætter godt. Det betyder altså ikke, at man udelukkende skal leve af protein! At øge proteindelen til 20-30% er rigeligt.

Derudover er der stor forskel på kulhydrat. Det bedste er at vælge komplekse kulhydrater såsom kostfibre, man finder i fuldkorn og grøntsager. De øger mæthedsfornemmelsen og holder fordøjelsen igang.

Fedtprocenten skal ikke for højt op, men heller ikke for langt ned. Vegetabilsk fedt (fx avokado, nødder, olier) er at foretrække frem for animalsk fedt (fx kød, smør).

Anmeld

8. januar 2014

Annette A

Det er jo sådan det skal være.. Men hvordan F*** får du plads til alt det lækre

Syntes hurtigt det hele løber op på trods af sund mad og vand

Ja nu ved jeg jo ikke hvor mange kalorier du må indtage.

Selv må jeg med min nuværende vægt (50 kg) og aktivitetsniveau indtage ca. 2200 kalorier dagligt. Jeg løber ca. 15 km om ugen og er generelt en aktiv person der også går meget. Derudover spiser jeg grøntsager hver dag som jo er næsten gratis at indtage.

Så er det jo bare om at fordele kalorierne udover dagen og ja det kræver da selvdisciplin som jeg heldigvis har meget af og går da også sulten i seng nogen dage. Men sådan er det, jeg ved jo min krop får det den skal og resultatet er jo det hele værd.

Men ja det er et prioriteringsspørgsmål og man skal jo finde den måde der virker for en så det bliver en livsstil man er glad for og ikke en sur pligt man kører sur i.

Anmeld

9. januar 2014

Anonym trådstarter

Annette A skriver:

Ja nu ved jeg jo ikke hvor mange kalorier du må indtage.

Selv må jeg med min nuværende vægt (50 kg) og aktivitetsniveau indtage ca. 2200 kalorier dagligt. Jeg løber ca. 15 km om ugen og er generelt en aktiv person der også går meget. Derudover spiser jeg grøntsager hver dag som jo er næsten gratis at indtage.

Så er det jo bare om at fordele kalorierne udover dagen og ja det kræver da selvdisciplin som jeg heldigvis har meget af og går da også sulten i seng nogen dage. Men sådan er det, jeg ved jo min krop får det den skal og resultatet er jo det hele værd.

Men ja det er et prioriteringsspørgsmål og man skal jo finde den måde der virker for en så det bliver en livsstil man er glad for og ikke en sur pligt man kører sur i.

Arh ja oki det er jo så os ca 1000 mere end mig

Anmeld

9. januar 2014

M (:

Anonym skriver:

Hvis man tæller kallorier er det så lige meget om de kommer fra fedt, kulhydrat eller protein bare man ikke overskrider de kalc man har beregnet man må bruge?

Kalorier er kalorier og det er (vægttabsmæssigt) fuldstændig ligegyldigt hvor kalorierne kommer fra - i princippet kunne du leve af mars-barer så længe du holder dine kalorier (om det så er sundt er en hel anden snak). 

Anmeld

9. januar 2014

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Kalorier er kalorier og det er (vægttabsmæssigt) fuldstændig ligegyldigt hvor kalorierne kommer fra - i princippet kunne du leve af mars-barer så længe du holder dine kalorier (om det så er sundt er en hel anden snak). 

Super så var jeg ikke helt galt på den.. Tak fordi du gav dig tid til at svare

Anmeld

9. januar 2014

Annette A

Anonym skriver:

Arh ja oki det er jo så os ca 1000 mere end mig

Ja det gør en kæmpe forskel jo.

Hvis jeg ikke løb måtte jeg også kun indtage 16-1700 kalorier og da jeg var igang med vægttabet var det jo også 500 kalorier mindre end nu. Men det er det gode ved motionen at den giver en råd til lidt ekstra kalorier på kontoen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.