Tælle kalorier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.995 visninger
25 svar
7 synes godt om
8. januar 2014

Anonym trådstarter

Hvis man tæller kallorier er det så lige meget om de kommer fra fedt, kulhydrat eller protein bare man ikke overskrider de kalc man har beregnet man må bruge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

sandramor

Anonym skriver:

Hvis man tæller kallorier er det så lige meget om de kommer fra fedt, kulhydrat eller protein bare man ikke overskrider de kalc man har beregnet man må bruge?

Neej det er ikke helt lige meget...... Du skal mest protein... mindre fedt og mindst sukker/kulhydrat 

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Neej det er ikke helt lige meget...... Du skal mest protein... mindre fedt og mindst sukker/kulhydrat 

Okay det lyder helt omvendt.. Hvis man feks bruger shape up siger den nemlig mest kulhydrat, mindre protein mindst fedt

og tager man alle de nye "kure" er det jo min kulhydrat mere protein og meget fedt

så ja jeg er forvirret..

Hva bygger du dit svar på?

Anmeld

8. januar 2014

Sandratoft

sandramor skriver:

Hvis man tæller kalorier, og det er det man går op i, så er det jo ligemeget med hvor kalorierne kommer fra. Man kan sagtens tabe sig af at spise en kulhydratrig kost, bare man holder sig under et vidst antal kalorier. Man kan også tage på, hvis man spiser alt for mange proteiner.

Anmeld

8. januar 2014

SjeBets

jeg vil mene i de store hele er det lige meget hvor dine kcal kommer fra, hvis du tæller kcal, da fedt vil indeholde flere kcal, og der for vil man naturligt indtage det mindre.

jeg tæller selv kcal og taber mig selv om jeg har spist kulhydrater og fedt, bare jeg holder mig under de kcal jeg må få om dagen for at tabe mig

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Hvis man tæller kalorier, og det er det man går op i, så er det jo ligemeget med hvor kalorierne kommer fra. Man kan sagtens tabe sig af at spise en kulhydratrig kost, bare man holder sig under et vidst antal kalorier. Man kan også tage på, hvis man spiser alt for mange proteiner.

Super tak det giver mere mening for mig.. Jeg forsøger mig med lchf og der er det nemlig et minimum af kulhydrat man skal have og en moderat mængde protein men en gevaldig mængde fedt og kan snildt holde mig under det udregnede antal kalorier men så slog det mig bare om man overhovedet kunne bruge en kalorie tæller i det tilfælde

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

jeg vil mene i de store hele er det lige meget hvor dine kcal kommer fra, hvis du tæller kcal, da fedt vil indeholde flere kcal, og der for vil man naturligt indtage det mindre.

jeg tæller selv kcal og taber mig selv om jeg har spist kulhydrater og fedt, bare jeg holder mig under de kcal jeg må få om dagen for at tabe mig

Alletiders det var os min umidlbare tanke for som du selv siger så løber det ene bare hurtigere end det andet på kontoen men syntes os man indtager mindre mad når man er mæt af fedt osv..

Hva spiser du efter om jeg må være så fræk at spørge

Anmeld

8. januar 2014

SjeBets

Anonym skriver:

Alletiders det var os min umidlbare tanke for som du selv siger så løber det ene bare hurtigere end det andet på kontoen men syntes os man indtager mindre mad når man er mæt af fedt osv..

Hva spiser du efter om jeg må være så fræk at spørge

jeg bruger www.madital.dk det har fungeret for mig før, og fungere for mig nu, jeg dur ikke til alle de der kure som der findes ... jeg skal ikke have ting jeg ikke må få, så falder jeg helt sikkert i ...

Anmeld

8. januar 2014

MyLove E

Anonym skriver:

Super tak det giver mere mening for mig.. Jeg forsøger mig med lchf og der er det nemlig et minimum af kulhydrat man skal have og en moderat mængde protein men en gevaldig mængde fedt og kan snildt holde mig under det udregnede antal kalorier men så slog det mig bare om man overhovedet kunne bruge en kalorie tæller i det tilfælde

Skal man ikke spise meget kød ved Lchf?? Det er der jo meget protein i?

Jeg tæller også kalorier. .. Men spiser ingen ris og pasta .. Kommer måske til at spise lidt kartofler i dag

Anmeld

8. januar 2014

Annette A

Jeg må indrømme at det har jeg aldrig selv tænkt på. Jeg overholder bare mit kalorieindtag og så spiser jeg ellers hvad jeg har lyst til indenfor den ramme. Og har da tabt mig 18 kg på den måde og tager ikke på nu hvor jeg bare skal holde vægten og er sikker på jeg stadig får en del sukker alligevel. Men jeg overskrider bare aldrig de kalorier jeg må indtage og derfor tror jeg personligt ikke det betyder noget men ved det selvfølgelig ikke. Jeg læste engang om en kvinde der gerne ville være træt af chokolade så hun foretog sin slankekur alene ved at spise chokolade hver dag bare inden for sin kalorieindtagsramme. Hun tabte sig, men det lykeddes hende ikke at blive træt af chokolade.

Jeg har dog fjernet pasta, ris, kartofler og hvidt brød fra min kost fordi disse ting indeholder mange kalorier og dermed gør at man ikke kan spise særligt meget af det. Men spiser 20 gram mørk chokolade hver dag, is 5 gange om ugen og hvaregrød med sukker i samt et glas juice et par gange om ugen og der er jo også en del kulhydrater i. Men helt kedeligt behøver det jo ikke at være sålænge man er mådeholdende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.