Autostol, hvad skal man vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

tarkoflen

MHB skriver:

Det er en der hedder Lena der har skrevet derinde at man kan prøve den hos hende! Har lige prøvet at spørger hvor det lige er henne af i landet 

Et bette tjek på deres hjemmeside, siger mig, at de ligger i Randers

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

tarkoflen

Autostol.dk skriver:

Hvorfor skal det ikke være en bagudvendt?

Der er plads i langt de fleste biler til en bagudvendt - man skal blot vælge den som passer.

Har i tænkt over om det skal være en stol med mavepude eller med 5-punktsele?

En stol som Römer Due Plus eller Maxi Cosi Tobi er et par gode bud på fremadvendte stole. 

Men overvej lige om ikke det skal være bagudvendt eller en som kan vendes fremad når barnet bliver lidt større som fx Römer Dualfix.

Jeg kan ikke se röhmer dualfix på jeres hjemmeside, men er der andre, der kan være bagudvendte og så ændres, når barnet bliver større?

Anmeld

8. januar 2014

Autostol.dk

Autostol.dk er ikke en butik - det er "blot" en side/service, hvor man kan få råd og vejledning om valg af autostol - så i kan ikke komme forbi og se/afprøve autostole hos mig. Men jeg rådgiver gerne :O)

Men Lena fra  Sikkerautostol.dk her en service, hvor man kan komme forbi hende eller hun kan komme forbi jer - og så kan man få lov til, at prøve en række bagudvendte stole i ens egen bil.

http://www.sikkerautostol.dk/kontakt/

Lena ved alt om de bagudvendte og vil kunne finde den rigtige model til jeres bil og størrelser - hun har de varmeste anbefalinger herfra.

I kan se her, hvordan et hjemme besøg ser ud  http://sarahlouise.dk/2013/03/sikkerautostol-dk/

Anmeld

8. januar 2014

Autostol.dk

tarkoflen skriver:

Jeg kan ikke se röhmer dualfix på jeres hjemmeside, men er der andre, der kan være bagudvendte og så ændres, når barnet bliver større?

Den finder du her:  http://www.autostol.dk/model/romer-dualfix/

Anmeld

8. januar 2014

Annette A

Vores børn sidder kun i bagudvendte uden isofix og det fungerer fint. Vi har en akto graco cosmic comfort og en Britax Hi way 2. Vil klart anbefale bagudvendt autostol, da det er det sikreste for barnet indtil de er minimum 4 år.

Det er man dog bedre oplyst om i Sverige end i Danmark synes jeg, men altså selv bagudvendte autostole der ikke har været fuldstændigt korrekt monteret har vist sig at beskytte barnet bedre end en fremadvendt korrekt monteret autostol. Indtil 4-5 års alderen er barnets nakke slet ikke stærk nok til at klare det pres en kollision påfører det i en fremadvendt stol og det kan betyde forskellen på liv og død, hvilken vej barnet vender.

Men vil klart anbefale Britax Hi way 2 da den er super nem at montere og fylder ikke særlig meget i bilen og kan bruges til nyfødt og op til 4 årsalderen. Barnet sidder rigtigt godt i den og den er kåret i Sverige i en guldtest som en af de tre bedste og sikreste bagudvendte autostole på markedet.

Men der findes mange gode autostole, man skal bare undersøge det grundigt og finde den stol der lever op til ens egne krav til den.

Anmeld

8. januar 2014

Kløver

Noahmor skriver:

Vi har en maxi cosi axiss og er superglade for den. Den kan dreje, så man ikke skal stå inde i bilen og spænde barnet fast. 

Vi købte den i England, så var næsten halv pris ift i Danmark.

Vi har den samme til begge unger, og er ærgelig over vores søn snart skal i næste str. Vi købte den på bud herhjemme

Super god autostol

Anmeld

8. januar 2014

(august)

Annette A skriver:

Vores børn sidder kun i bagudvendte uden isofix og det fungerer fint. Vi har en akto graco cosmic comfort og en Britax Hi way 2. Vil klart anbefale bagudvendt autostol, da det er det sikreste for barnet indtil de er minimum 4 år.

Det er man dog bedre oplyst om i Sverige end i Danmark synes jeg, men altså selv bagudvendte autostole der ikke har været fuldstændigt korrekt monteret har vist sig at beskytte barnet bedre end en fremadvendt korrekt monteret autostol. Indtil 4-5 års alderen er barnets nakke slet ikke stærk nok til at klare det pres en kollision påfører det i en fremadvendt stol og det kan betyde forskellen på liv og død, hvilken vej barnet vender.

Men vil klart anbefale Britax Hi way 2 da den er super nem at montere og fylder ikke særlig meget i bilen og kan bruges til nyfødt og op til 4 årsalderen. Barnet sidder rigtigt godt i den og den er kåret i Sverige i en guldtest som en af de tre bedste og sikreste bagudvendte autostole på markedet.

Men der findes mange gode autostole, man skal bare undersøge det grundigt og finde den stol der lever op til ens egne krav til den.

Hej

Vi havde en bagudvendt  Cybex og synes bare slet ikke der var plads til deres ben efter 1 års alderen, så de sidder nærmest med benene om ørerne.

Hvad er din erfaring med det?

Anmeld

8. januar 2014

Autostol.dk

(august) skriver:

Hej

Vi havde en bagudvendt  Cybex og synes bare slet ikke der var plads til deres ben efter 1 års alderen, så de sidder nærmest med benene om ørerne.

Du kan tjekke disse billeder af Lena's børn - de er efterhånden store og der er fint plads til benene..

http://www.sikkerautostol.dk/bagudvendt-barns-dagbogrearfacing-diary/

(kør ned i bunden)

Anmeld

8. januar 2014

Annette A

Hej

Det med benene oplever vi ikke som et problem og vores ældste af vores yngste børn der bruger autostol er 2 år og 4 mdr.

Måske nogen stole ikke tager så godt højde for det, men med vores tror jeg i hvert fald der er tænkt lidt på det. Når det så er sagt vil det nok altid se lidt ubekvemt ud, og man kan ikke helt ændre på at stolenes placering som gør at børnenes ben ikke kan sidde så frit, som når de er fremadrettet. Men som jeg er blevet oplyst om det er det mere forældrene der bekymrer sig om dette end børnene.

Børn er langt mere adrætte og føler ikke den ubehag ved en sådan siddestilling som vi som voksne ville gøre. Britax Hi way 2 har jeg i hvert fald set 4-årige børn sidde i og de sidder helt fint med deres ben ifølge deres forældre og så godt som det nu kan lade sig gøre i en bagudvendt stol. I Sverige er nærmest alle stole bagudvendte til børnene er 4-5 år, så måske deres stole er særligt velegnet.

Anmeld

8. januar 2014

Lenats31

tarkoflen skriver:

Vi skal ud og investere i næste størrelse autostol, og jeg aner ikke, hvad vi skal vælge.

Vi har ikke mulighed for isofix, så det skal være en uden dette. Og så kommer vi jo nok ikke udenom at den skal være fremadvendt, men sådan må det så være.

Den Thea skal i er næste skridt efter babyautostolen.

Hvad har l og hvorfor?

Du kan da sagtens få en bagudvendt autostol. Der er et rimeligt udvalg her i Europa som kan monteres med bilens sikkerhedssele.

De kan endda fås til en rimelig pris og de fleste selemonterede modeller har en vægtgrænse på 25 kg med 5-punktsselen i. Komforten er fin nok. ditto udsynet osv.

De er noget mere sikre end fremadvendte uanset hvilken en du overvejer af dem. 

Så hvorfor ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.