Hun blir ved med at stå op om aftenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

MorDk

Sitrani skriver:

Tak.. Den metode kommer i brug fra i aften

Kom endelig med en update 

Og så gør vi det samme hver aften. Samme ritualer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Sitrani

MorDk skriver:

Kom endelig med en update 

Og så gør vi det samme hver aften. Samme ritualer. 

så er første aften med metoden afprøvet.. Først sad jeg bare ved spisebordet som står ved siden af hendes værelsesdør. Jeg sad og syede tre knapper i min jakke, bagefter læste jeg et renovations-blad (haha) Og så foldede jeg vasketøj.. Jeg sad/stod der i hvert fald en halv time. Hun stod ud af sin seng to gange imens. Bagefter, da jeg ikke havde mere at give mig til, sad jeg bare på en stol, og så snart jeg ku se hun stod ud af sengen gik jeg ind og lagde hende. Det gjorde jeg ca. 8 gange i træk og hun sover så nu Dvs. 10 gange ud og ind af sengen på ca. 1,5 time, det er da en smule bedre, men nøøøj man skal have tålmodighed! Så må vi se hvordan det går imorgen..

Anmeld

8. januar 2014

Anitta Kristiansen

har en dreng på 2 år og 4 måneder som havde lidt svært ved at sove for noget tid siden. han har altid sovet på eget værelse fra han var 4 måneder gammel, så han har aldrig sovet i seng med mig, hvilket han hellere ikke gider.
Men han stod op et par gange og tænde sit lys for at lege. Døren stod på klem dengang så der kom lys ind på værelset. vi blev træt af det blev flere gange, så vi prøvede at lukke døren helt så der bare var mørkt der inde, hjalp i en periode, men nu har han fået en bamse der lyser med stjerner hvilket han er meget glad for og nu er det kun hvis han ikke er træt han ikke ligger sig til at sove.
vi læser nogle bøger inden, tænder bamsen og putter ham under dynen og lukker ind til ham, så er det som da han var helt bette og bare sover.

Han kan til tider være oppe i noget tid når han ikke virker træt får han lov til at sidde der inde i bare 5 min, hanbrokker sig aldrig, men er derimod stille, da vi ikke må opdage han er stået op for at lege videre. Men vi kan tage det fra os selv, nogen gange skal vi lige have 5 min med mobilen eller en bog inden vi skal sove, og vil ikke være sjovt at blive puttet uden lige at læse det sidste kapitel, måske kan det være de lige skal "lege færdig", og det hjælper helt klart her for er aller højeste der inde 2 gange og slipper for at sidde og holde øje konstant
Håber i finder en løsning der passer jeres barn

Anmeld

8. januar 2014

L&V

Sitrani skriver:

Ja hun vil rigtig gerne sove inde ved mig.. Og sover også fint derinde.. Men det er HVER aften hun vil det og helst oppe i min seng.. Det er egentlig okay med mig, medmindre det skaber en form for dårlig vane, så når hun bliver ældre, måske får problemer med at sove nede hos sig selv.... Kan bare mærke at jeg er splittet!

Det var os vores store bekymring men efter en go lang snak mef vores sp kom vi frem til at det var værd at forsøge for vi trængte alle til søvn og som hun sagde så ska de nok ønske at komme på eget værelse når de bliver teenagere om ik før Det har i hvert fald betydet hun nu får sin søvn og det gør vi os og nu er der igen voksen tid om aftenen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.