Min datter på 2 år og 6 mdr har i meget lang periode stået ud af sin seng hver aften efter vi har puttet hende.. Det er begyndt at blive en belastning herhjemme.. Vi snakker ikke bare 5 gange hvor vi skal gå ned med hende af trapperne og ligge hende i hendes seng igen, men de fleste aftener er det op til 13-15 gange, og det strækker sig tit over et par timer! Vi ligger hende i seng ved 19.30tiden, efter hun har fået nattøj på og børstet tænder..
Vi gør det, at de første par gange hun går op, følger vi hende ned og siger at hun ikke skal stå op mere og hun skal sove.. Efter det er gjort, og hun stadig står op, blir vi mere "kolde" og meget lidt interessante, snakker ikke med hende osv. Men det virker heller ikke.. Hun blir VED! Det ender med at hun gir op mellem 21.30 og 22..
Det har stået på i omkring 2 mdr. sammenlagt .. Med en enkelt lille pause på en lille uge.. Hun har nu også haft en laaaang periode hvor hun er kommet op til mig om natten og sovet til om morgenen. Der skrev jeg også herinde med brug for råd.. De fleste skrev at de bare troede det var en periode, og at hun ville stoppe med det af sig selv, men hun har gjort det nu i snart 3 måneder..... Måske hænger det sammen...
Mødre... Hvad gør man så ved det?
Anmeld