MorDk skriver:
Vi havde dette problem i august 2012 hvor han fik sin juniorseng. Lillesøster kom i september .... Vi kæmpede i 14 dage... og vi magtede det simpelten ikke. Vores løsning er at vi ligger sammen med ham til han sover. Læser to historier. Synger og nusser til han sover og det tager mellem 10-15 minutter. Og han sover hele natten. Af og til kommer han ind til os. Jeg tror på at vores valg er det bedste for os. Hvem siger at børn absolut SKAL falde i søvn selv? Hvis det andet fungerer bedre? Jeg høre tit folk sige til os at vi er for "SVAGE" .... Ja korrekt vi har "opgivet" men vi fortryder ikke. Er sikker på han på et tidspunkt fravælger at vi ligger med ham. Jeg nyder den tid vi har når vi putter for efter en lang arb.dag / børnehavedag er det bare så dejlig at ligge tæt med sit barn og dufte ham og være der for ham og lade ham falde roligt i søvn. Så overvej om det ikke kunne være en mulighed? At ligge sammen indtil dit barn falder i søvn?
Elias har ikke nogen søskende, men vil han sove i mors og fars seng får han lov til det. Har han ikke lyst til at sove i sin egen seng så skal han ikke og slår det ham at han dover bedre i gæsteværelset, jamen så er det der han sover. Sover han ikke efter en vis rum tid (som ellers er normalen) lægger en af os sig hos ham og holder i hånd eller nusser indtil han sover. Dette er efter godnathistorier og godnatsange og så om han vil læse lidt i en bog inden han sover.
Forstår heller ikke dem der kommer med den udmelding Sm I får (gør vi ikke selv) men hvilke behov er vigtigst - jeres eller jeres barns?
Og nogen kalder det endda for en dårlig vane at lade barnet sove hos sig?! Der bliver jeg helt Grr Indeni.
Anmeld