Hun blir ved med at stå op om aftenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

L&V

Sitrani skriver:

Min datter på 2 år og 6 mdr har i meget lang periode stået ud af sin seng hver aften efter vi har puttet hende.. Det er begyndt at blive en belastning herhjemme.. Vi snakker ikke bare 5 gange hvor vi skal gå ned med hende af trapperne og ligge hende i hendes seng igen, men de fleste aftener er det op til 13-15 gange, og det strækker sig tit over et par timer! Vi ligger hende i seng ved 19.30tiden, efter hun har fået nattøj på og børstet tænder..

Vi gør det, at de første par gange hun går op, følger vi hende ned og siger at hun ikke skal stå op mere og hun skal sove.. Efter det er gjort, og hun stadig står op, blir vi mere "kolde" og meget lidt interessante, snakker ikke med hende osv. Men det virker heller ikke.. Hun blir VED! Det ender med at hun gir op mellem 21.30 og 22..

Det har stået på i omkring 2 mdr. sammenlagt .. Med en enkelt lille pause på en lille uge.. Hun har nu også haft en laaaang periode hvor hun er kommet op til mig om natten og sovet til om morgenen. Der skrev jeg også herinde med brug for råd.. De fleste skrev at de bare troede det var en periode, og at hun ville stoppe med det af sig selv, men hun har gjort det nu i snart 3 måneder..... Måske hænger det sammen...

Mødre... Hvad gør man så ved det?

Min datter er ca lige så gammel. hun sov dog i tremmeseng så hun ku ikke stå op som sådan men gjorde al verdens ting i sengen og det endte med hun fik madressen med ind ved siden af min seng og nu er der ingen problemer. Måske det ku være løsningen.

Anmeld

8. januar 2014

MortilElias2010

MorDk skriver:

Vi havde dette problem i august 2012 hvor han fik sin juniorseng. Lillesøster kom i september .... Vi kæmpede i 14 dage... og vi magtede det simpelten ikke. Vores løsning er at vi ligger sammen med ham til han sover. Læser to historier. Synger og nusser til han sover og det tager mellem 10-15 minutter. Og han sover hele natten. Af og til kommer han ind til os. Jeg tror på at vores valg er det bedste for os. Hvem siger at børn absolut SKAL falde i søvn selv? Hvis det andet fungerer bedre? Jeg høre tit folk sige til os at vi er for "SVAGE" .... Ja korrekt vi har "opgivet" men vi fortryder ikke. Er sikker på han på et tidspunkt fravælger at vi ligger med ham. Jeg nyder den tid vi har når vi putter for efter en lang arb.dag / børnehavedag er det bare så dejlig at ligge tæt med sit barn og dufte ham og være der for ham og lade ham falde roligt i søvn. Så overvej om det ikke kunne være en mulighed? At ligge sammen indtil dit barn falder i søvn?

Elias har ikke nogen søskende, men vil han sove i mors og fars seng får han lov til det. Har han ikke lyst til at sove i sin egen seng så skal han ikke og slår det ham at han dover bedre i gæsteværelset, jamen så er det der han sover. Sover han ikke efter en vis rum tid (som ellers er normalen) lægger en af os sig hos ham og holder i hånd eller nusser indtil han sover. Dette er efter godnathistorier og godnatsange og så om han vil læse lidt i en bog inden han sover. 

Forstår heller ikke dem der kommer med den udmelding Sm I får (gør vi ikke selv) men hvilke behov er vigtigst - jeres eller jeres barns? 

Og nogen kalder det endda for en dårlig vane at lade barnet sove hos sig?! Der bliver jeg helt Grr Indeni. 

Anmeld

8. januar 2014

Sitrani

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Min datter er ca lige så gammel. hun sov dog i tremmeseng så hun ku ikke stå op som sådan men gjorde al verdens ting i sengen og det endte med hun fik madressen med ind ved siden af min seng og nu er der ingen problemer. Måske det ku være løsningen.

Ja hun vil rigtig gerne sove inde ved mig.. Og sover også fint derinde.. Men det er HVER aften hun vil det og helst oppe i min seng.. Det er egentlig okay med mig, medmindre det skaber en form for dårlig vane, så når hun bliver ældre, måske får problemer med at sove nede hos sig selv.... Kan bare mærke at jeg er splittet!

Anmeld

8. januar 2014

Sitrani

MortilElias2010 skriver:

Elias har ikke nogen søskende, men vil han sove i mors og fars seng får han lov til det. Har han ikke lyst til at sove i sin egen seng så skal han ikke og slår det ham at han dover bedre i gæsteværelset, jamen så er det der han sover. Sover han ikke efter en vis rum tid (som ellers er normalen) lægger en af os sig hos ham og holder i hånd eller nusser indtil han sover. Dette er efter godnathistorier og godnatsange og så om han vil læse lidt i en bog inden han sover. 

Forstår heller ikke dem der kommer med den udmelding Sm I får (gør vi ikke selv) men hvilke behov er vigtigst - jeres eller jeres barns? 

Og nogen kalder det endda for en dårlig vane at lade barnet sove hos sig?! Der bliver jeg helt Grr Indeni. 

Det lyder hyggeligt og jeg har også været meget splittet omkring det her... For det virker naturligt på mig at hun sover sammen med mig Og vi sover fint begge to.. Vil du også synes det er fint at din søn vil sove hos dig/i din seng, hvis det er hver aften i 3 mdr.?

Anmeld

8. januar 2014

MortilElias2010

Sitrani skriver:

Det lyder hyggeligt og jeg har også været meget splittet omkring det her... For det virker naturligt på mig at hun sover sammen med mig Og vi sover fint begge to.. Vil du også synes det er fint at din søn vil sove hos dig/i din seng, hvis det er hver aften i 3 mdr.?

Ja jeg har det rigtig godt med det og vi sover hele natten. Ja den eneste der vågner er sgu den gamle her fordi jeg skal på toilet eller bliver rygetrængende. Vi er inde i sådan en periode pt. som har stået på et par uger efterhånden  Det tager den tid det tager og han ender altid med at ville sove et andet sted på et tidspunkt. Vi har både hans eget værelse og så et gæsteværelse, pt. er det bare vores soveværelse han foretrækker. I weekenden sov vi 4 derinde - hunden ville også med  Super hyggeligt  Han bliver 4 på mandag. 

Anmeld

8. januar 2014

Sitrani

MortilElias2010 skriver:

Ja jeg har det rigtig godt med det og vi sover hele natten. Ja den eneste der vågner er sgu den gamle her fordi jeg skal på toilet eller bliver rygetrængende. Vi er inde i sådan en periode pt. som har stået på et par uger efterhånden  Det tager den tid det tager og han ender altid med at ville sove et andet sted på et tidspunkt. Vi har både hans eget værelse og så et gæsteværelse, pt. er det bare vores soveværelse han foretrækker. I weekenden sov vi 4 derinde - hunden ville også med  Super hyggeligt  Han bliver 4 på mandag. 

Okay jeg har heller ikke noget imod det Er bare bange for hun ikke kan vænne sig til at komme tilbage i egen seng senere... Hun har gjort det i 3 måneder.. Ikke bare et par uger...

Anmeld

8. januar 2014

Rødhætte

Sitrani skriver:

problemet er bare at hun står stort set lige så mange gange op om aftenen af sin tremmeseng, som af den nye

Lille udbryder dronning

Anmeld

8. januar 2014

Sitrani

Rødhætte skriver:

Lille udbryder dronning

Det må man sige!! Det er helt vildt.....

Anmeld

8. januar 2014

MortilElias2010

Sitrani skriver:

Okay jeg har heller ikke noget imod det Er bare bange for hun ikke kan vænne sig til at komme tilbage i egen seng senere... Hun har gjort det i 3 måneder.. Ikke bare et par uger...

Der har vi været  Pt. er vi kun på et par uger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.