Din unghund kan bo hos os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2014

Aabye

Jeg har 2 børn, fuldtids studie, og en slædehund.. 
Alt handler om prioritering..

Hunde hår = støvsugning = problem løst..
Træne hunden = tag ungerne med, eller lad far træne hund eller passe børn. Det samme med gåture..

Mine unger ELSKER at være med når jeg går tur med hunden.. Hun er med når jeg aflevere den store i dagpleje (kun 5 min på gåben), og hun er med når jeg henter den lille i dagpleje (3 km hver vej på cykel). 

Men ja, man skal tænke sig godt om inden man får hund, lige inden man skal have baby, i sær hvis det er en hvalp.. Men alt kan lade sig gøre hvis man kan finde ud af at prioritere sin tid.. Som regel er man jo også 2 om at få baby, derfor er man vel også to om at få en hund..
Kan ikke se problematiken..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2014

o1Mutte

Pcokate skriver:

Sådan har det slet slet ikke været her

men vi havde så også vores hund 2 år før baby... 

Det er hårdt arbejde at hund og barn (på nogle punkter fx når hunden vil ud og bebs er hysterisk)

Men også fantastik. Jeg elskede mine ture med hund og barnevogn, det forhold de har til hinanden og at Min søn har forståelse for omgang med dyr (vigtig punkt hos os).

Modsat næsten alle de børn der kommet på besøg som er rædselslagen for dyr fordi de ikke kender til det....

Nu er der også forskel på en voksen (opdraget, vil jeg tro) hund, og en lille (uopdragen) hvalp..  

Anmeld

15. januar 2014

Pcokate

o1Mutte skriver:

Nu er der også forskel på en voksen (opdraget, vil jeg tro) hund, og en lille (uopdragen) hvalp..  

Absolut men som 2 årig er de jo teenagere

Anmeld

15. januar 2014

Filuca

Sisse Vinther skriver:

Ja, goddag!

Nu har min kæreste og jeg fået styr på alt hvad der hedder baby, og forberedelse dertil, og vi er sluppet meget billigt omkring det, da vi har fået det meste gratis, af min svigermors kollega.

Så nu har vi taget beslutningen, at det at få en hund (som vi har snakket om i ½ års tid) godt kan tages op til en højere prioritering nu.
Vi er kommet frem til at vi er klar til at give en hund et godt og blivende hjem, faktisk fra dags dato!

Lidt om hvad vi kan tilbyde hunden:
Vi bor på en gård, med jorde til, som den kan få lov at boltre sig på. Der vil blive gået ture med den hver dag. Den vil få mad og vand (selvfølgelig) og alt efter hvilken hund det er, og hvordan/hvor meget den er opdraget vil vi evt. gå til noget træning med den.

Det næste 1-1½ år vil der være en hjemme ved den hver dag (mig) da jeg er gravid, sygemeldt og går på barsel i den periode.
Jeg har en far som er hundetræner. Han har bla. trænet nogle af de bedste politi- og narkohunde i DK.

Ud over det, har jeg selv en del erfaring med hunde, og en fornuftig indgangsvinkel til det at have en hund.
Og selvom der vil være regler og træning, er der ingen tvivl om at hunden vil 100% blive en del af familien.

Så hvis du har en hund du skal af med, eller kender en, synes vi lyder rimelige, så kunne det måske være en fælles interesse at få den overdraget hertil.

Vi bor i Ribe/Lustrup, langt ude på landet.

Få krav vi helst ser bliver overholdt:
Hunden skal helst være under 1 år.
Den skal ikke gå til hundefrisør.
Ikke for lille (Chihuahua)
Og ikke for stor (Engelsk Mastiff)
Vacciner mm. skal gerne være i orden, da vi selv ønsker at vedlige holde dette.

Kan godt forstå, I har lyst til at få en hund - jeg har selv to, og de er det skønneste selskab i verden

Hvad med at give en hund fra et af landets internater et godt hjem? Har set at f.eks. Dyreværnet regelmæssigt har hvalpe/unghunde til formidling.

Anmeld

16. januar 2014

Sisse Vinther

Pcokate skriver:

Det er hårdt arbejde at hund og barn (på nogle punkter fx når hunden vil ud og bebs er hysterisk)

Men også fantastik. Jeg elskede mine ture med hund og barnevogn, det forhold de har til hinanden og at Min søn har forståelse for omgang med dyr (vigtig punkt hos os).

Modsat næsten alle de børn der kommet på besøg som er rædselslagen for dyr fordi de ikke kender til det....

Jeg er meget, meget glad for at vi fik en hund. Især nu hvor jeg er blevet sygemeldt, og skal gå hjemme selv, og har fået solgt hestene.

Og som en kæmpe bonus er han bare SÅ nem at have med at gøre. Han er renlig, og lytter. Han er nem at lufte, og han er stille om natten Samtidig med at han passer på.

Anmeld

17. januar 2014

Chevro

Pcokate skriver:

Helt enig ;-) Vi elsker også gå ture og barnevogn osv. Men vores hund var også 2 1/2 år da vi fik vores søn, og var opdraget osv!

Men når det er så tæt på hinanden ville jeg aldrig gøre det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.