Din unghund kan bo hos os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2014

Mom2

Sisse Vinther skriver:

Mener ikke den ruhårede skal...
Fik jeg i al fald at vide ikke var nødvendigt, for 2-3 år siden.

Der findes kun en slags Cairn i forskellige farver og de skal strippes...
Det er ikke en westie du tænker på?

Må indrømme jeg bliver lidt harm over, at du tager så let på hvilken race det er, for det har altså stor betydning hvilken race og dermed pasning, sind mm man vælger. Mange tænker ikke ordentligt over det og derfor ender mange hunde i de forkerte hjem :/

Og så vil jeg lige tilføje at det altså er lige så vigtigt at få tjekket hofter som f.eks. øjen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

B&J

Sisse Vinther skriver:

Men mange hvalpe er bare dyre i indkøb, da de netop er renracede og med stambog og det hele.

ja de er dyre hvis der er papir på, men der for skal der være sundheds bog på den så man kan se de har fået den tjekket osv. og race er ikke lige meget for den skal jo passe til jer her hjemme vil en bokser ikke passe ind da den er for aktiv og livlig for os selv om det er en smuk hund

Anmeld

7. januar 2014

Sisse Vinther

Så har vi fundet vidunderet. Vi skal ud og se på HAM i morgen. 10-11 uger gammel labrador retriever blandet med en blanding af labrador/dalmatiner. Ligner egentlig bare en labrador

Anmeld

7. januar 2014

Pinkrose

Sisse Vinther skriver:

Ja, jeg er med i 5-6 af disse grupper, og vi har 1 som måske vil sælge os deres hvalp forholdsvis billigt... Vi skulle have hørt svar fra dem i går, men der kom ikke noget, og heller ikke i dag, så tør godt reklamere lidt nu, med at vi kan overtage en.

men synes faktisk ikke der er så mange igen, på Facebook desværre.. Og heller ikke DBA eller gul og gratis.

Hvad med fra dyreværnet ? De har også en facebook side , og deres internat er i Rødovre.
Der er der en masse skønne hunde klar til et nyt hjem ??

Anmeld

7. januar 2014

Sander&Vitus-Mor

Sisse Vinther skriver:

Så har vi fundet vidunderet. Vi skal ud og se på HAM i morgen. 10-11 uger gammel labrador retriever blandet med en blanding af labrador/dalmatiner. Ligner egentlig bare en labrador

Så det jo en hvalp :-)

Anmeld

8. januar 2014

Sisse Vinther

VråJepsen skriver:

Så det jo en hvalp :-)

Ja, men det gør heller ikke det store... Det er en hund som mangler et godt hjem, og det skal den få her.

Anmeld

8. januar 2014

Chevro

Sisse Vinther skriver:

Ja, goddag!

Nu har min kæreste og jeg fået styr på alt hvad der hedder baby, og forberedelse dertil, og vi er sluppet meget billigt omkring det, da vi har fået det meste gratis, af min svigermors kollega.

Så nu har vi taget beslutningen, at det at få en hund (som vi har snakket om i ½ års tid) godt kan tages op til en højere prioritering nu.
Vi er kommet frem til at vi er klar til at give en hund et godt og blivende hjem, faktisk fra dags dato!

Lidt om hvad vi kan tilbyde hunden:
Vi bor på en gård, med jorde til, som den kan få lov at boltre sig på. Der vil blive gået ture med den hver dag. Den vil få mad og vand (selvfølgelig) og alt efter hvilken hund det er, og hvordan/hvor meget den er opdraget vil vi evt. gå til noget træning med den.

Det næste 1-1½ år vil der være en hjemme ved den hver dag (mig) da jeg er gravid, sygemeldt og går på barsel i den periode.
Jeg har en far som er hundetræner. Han har bla. trænet nogle af de bedste politi- og narkohunde i DK.

Ud over det, har jeg selv en del erfaring med hunde, og en fornuftig indgangsvinkel til det at have en hund.
Og selvom der vil være regler og træning, er der ingen tvivl om at hunden vil 100% blive en del af familien.

Så hvis du har en hund du skal af med, eller kender en, synes vi lyder rimelige, så kunne det måske være en fælles interesse at få den overdraget hertil.

Vi bor i Ribe/Lustrup, langt ude på landet.

Få krav vi helst ser bliver overholdt:
Hunden skal helst være under 1 år.
Den skal ikke gå til hundefrisør.
Ikke for lille (Chihuahua)
Og ikke for stor (Engelsk Mastiff)
Vacciner mm. skal gerne være i orden, da vi selv ønsker at vedlige holde dette.

Min ærlige mening! VENT !

Hundehår go baby = træls! Hunden kræver meget, og baby endnu mere !

Vil helt klart vente til barnet er lidt større, mere end baby stadie. Da det virkelig kræver meget!

Synes det er så synd vi fik hund inden, da hun nu føler sig tilsidesat.

Anmeld

8. januar 2014

Lukas&Liam<3

Chevro skriver:

Vil helt klart vente til barnet er lidt større, mere end baby stadie. Da det virkelig kræver meget!

Jeg kan kun give dig ret
- vi lavede samme fejl at få hund nogle måneder før baby kom. Fortryder det rigtig meget, men vil selvfølgelig ikke af med ham og han har det godt, men jeg vil også sige, vi kæmper hver dag for at have tid til det hele. Og den tid vi bruger på hund, kunne vi godt bruge til at få noget mere overskud. Tør slet ikke tænke på hvordan det bliver når jeg starter arbejde børn på 1 og 2 år og hund.

Anmeld

15. januar 2014

Albertsen92

Chevro skriver:

Giver dig 100% ret!

Anmeld

15. januar 2014

Pcokate

Chevro skriver:

Sådan har det slet slet ikke været her

men vi havde så også vores hund 2 år før baby... 

Det er hårdt arbejde at hund og barn (på nogle punkter fx når hunden vil ud og bebs er hysterisk)

Men også fantastik. Jeg elskede mine ture med hund og barnevogn, det forhold de har til hinanden og at Min søn har forståelse for omgang med dyr (vigtig punkt hos os).

Modsat næsten alle de børn der kommet på besøg som er rædselslagen for dyr fordi de ikke kender til det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.