Din unghund kan bo hos os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.812 visninger
25 svar
22 synes godt om
7. januar 2014

Sisse Vinther

Ja, goddag!

Nu har min kæreste og jeg fået styr på alt hvad der hedder baby, og forberedelse dertil, og vi er sluppet meget billigt omkring det, da vi har fået det meste gratis, af min svigermors kollega.

Så nu har vi taget beslutningen, at det at få en hund (som vi har snakket om i ½ års tid) godt kan tages op til en højere prioritering nu.
Vi er kommet frem til at vi er klar til at give en hund et godt og blivende hjem, faktisk fra dags dato!

Lidt om hvad vi kan tilbyde hunden:
Vi bor på en gård, med jorde til, som den kan få lov at boltre sig på. Der vil blive gået ture med den hver dag. Den vil få mad og vand (selvfølgelig) og alt efter hvilken hund det er, og hvordan/hvor meget den er opdraget vil vi evt. gå til noget træning med den.

Det næste 1-1½ år vil der være en hjemme ved den hver dag (mig) da jeg er gravid, sygemeldt og går på barsel i den periode.
Jeg har en far som er hundetræner. Han har bla. trænet nogle af de bedste politi- og narkohunde i DK.

Ud over det, har jeg selv en del erfaring med hunde, og en fornuftig indgangsvinkel til det at have en hund.
Og selvom der vil være regler og træning, er der ingen tvivl om at hunden vil 100% blive en del af familien.

Så hvis du har en hund du skal af med, eller kender en, synes vi lyder rimelige, så kunne det måske være en fælles interesse at få den overdraget hertil.

Vi bor i Ribe/Lustrup, langt ude på landet.

Få krav vi helst ser bliver overholdt:
Hunden skal helst være under 1 år.
Den skal ikke gå til hundefrisør.
Ikke for lille (Chihuahua)
Og ikke for stor (Engelsk Mastiff)
Vacciner mm. skal gerne være i orden, da vi selv ønsker at vedlige holde dette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

o1Mutte

Sisse Vinther skriver:

Ja, goddag!

Nu har min kæreste og jeg fået styr på alt hvad der hedder baby, og forberedelse dertil, og vi er sluppet meget billigt omkring det, da vi har fået det meste gratis, af min svigermors kollega.

Så nu har vi taget beslutningen, at det at få en hund (som vi har snakket om i ½ års tid) godt kan tages op til en højere prioritering nu.
Vi er kommet frem til at vi er klar til at give en hund et godt og blivende hjem, faktisk fra dags dato!

Lidt om hvad vi kan tilbyde hunden:
Vi bor på en gård, med jorde til, som den kan få lov at boltre sig på. Der vil blive gået ture med den hver dag. Den vil få mad og vand (selvfølgelig) og alt efter hvilken hund det er, og hvordan/hvor meget den er opdraget vil vi evt. gå til noget træning med den.

Det næste 1-1½ år vil der være en hjemme ved den hver dag (mig) da jeg er gravid, sygemeldt og går på barsel i den periode.
Jeg har en far som er hundetræner. Han har bla. trænet nogle af de bedste politi- og narkohunde i DK.

Ud over det, har jeg selv en del erfaring med hunde, og en fornuftig indgangsvinkel til det at have en hund.
Og selvom der vil være regler og træning, er der ingen tvivl om at hunden vil 100% blive en del af familien.

Så hvis du har en hund du skal af med, eller kender en, synes vi lyder rimelige, så kunne det måske være en fælles interesse at få den overdraget hertil.

Vi bor i Ribe/Lustrup, langt ude på landet.

Få krav vi helst ser bliver overholdt:
Hunden skal helst være under 1 år.
Den skal ikke gå til hundefrisør.
Ikke for lille (Chihuahua)
Og ikke for stor (Engelsk Mastiff)
Vacciner mm. skal gerne være i orden, da vi selv ønsker at vedlige holde dette.

Der er diverse grupper på facebook hvor hunde bliver videreformidlet. Og nogle steder gives de væk gratis  

Anmeld

7. januar 2014

Sisse Vinther

o1Mutte skriver:

Der er diverse grupper på facebook hvor hunde bliver videreformidlet. Og nogle steder gives de væk gratis  

Ja, jeg er med i 5-6 af disse grupper, og vi har 1 som måske vil sælge os deres hvalp forholdsvis billigt... Vi skulle have hørt svar fra dem i går, men der kom ikke noget, og heller ikke i dag, så tør godt reklamere lidt nu, med at vi kan overtage en.

men synes faktisk ikke der er så mange igen, på Facebook desværre.. Og heller ikke DBA eller gul og gratis.

Anmeld

7. januar 2014

B&J

super dejligt i er klar til en hund de er også vidunderlige

men HUSK en baby og en hun er et stort arbejde... selv om i ikke har fået babyen inu.

syntes helt sikkert i skal søge rundt omkring og husk det må gerne være en hund der lige har været til sundhedstjek ved dyrlægen eller inden i henter den og evt få papir på den ikke fejler noget, og det er hoved hale og røv for at sige det lige ud der skal tjekkes så i ikke bliver taget ved næsten, ved jo ikke hvad pris i har tænkt jer om det skal være en med papir eller ude eller hvad race?

har i nogle race ønsker og har i læst osv. omkring den race om den passer til jer og et barn når babyen kommer?

Anmeld

7. januar 2014

Sisse Vinther

B&J skriver:

super dejligt i er klar til en hund de er også vidunderlige

men HUSK en baby og en hun er et stort arbejde... selv om i ikke har fået babyen inu.

syntes helt sikkert i skal søge rundt omkring og husk det må gerne være en hund der lige har været til sundhedstjek ved dyrlægen eller inden i henter den og evt få papir på den ikke fejler noget, og det er hoved hale og røv for at sige det lige ud der skal tjekkes så i ikke bliver taget ved næsten, ved jo ikke hvad pris i har tænkt jer om det skal være en med papir eller ude eller hvad race?

har i nogle race ønsker og har i læst osv. omkring den race om den passer til jer og et barn når babyen kommer?

Racen er ikke så overordnet.
Det må gerne være noget labrador, formel 1, eller en terrier da alle 3 slags er super familiehunde.
Fc. Cairn terrieren ville være helt ideel, men vi har bare ikke 5-6000 til at købe en hvalp for lige her og nu.
Den behøver ikke for vores skyld være renracet, med stambog osv. For os skal den bare have lov at være hund og passe på hjemmet. :-)

Anmeld

7. januar 2014

B&J

Sisse Vinther skriver:

Det må gerne være noget labrador, formel 1, eller en terrier da alle 3 slags er super familiehunde.
Fc. Cairn terrieren ville være helt ideel, men vi har bare ikke 5-6000 til at købe en hvalp for lige her og nu.
Den behøver ikke for vores skyld være renracet, med stambog osv. For os skal den bare have lov at være hund og passe på hjemmet. :-)

jamen i har til forsikring på hunden og hvis den skulle en tur til dyrlægen?

selv behøver den ikke være raceren for bare det er en god hund

Anmeld

7. januar 2014

Sisse Vinther

B&J skriver:

Ja, nemlig. Vi har også til den årlige vaccine, og hvis der sker noget uventet.
Men mener bare.. vi skal ikke avle eller udstille eller sådan noget, så for os er det underordnet med race, osv.

Anmeld

7. januar 2014

Mom2

Vi har en Cairn og de skal altså til hunde frisør, for hvis du trimmer dem så ødelægger du deres pels, det samme gælder for skotsk terrier den kræver altså også hunde frisør og deres pels vokser rimelig hurtigt.. Bare lige til info.
Som familiehund kan Cairn terrier dog varmt anbefales, de er fantastiske familiehunde Der imod kræver skotsk terrieren en rimelig fast hånd og rammer og har det bedst uden små børn.

Anmeld

7. januar 2014

Sisse Vinther

B&J skriver:

Men mange hvalpe er bare dyre i indkøb, da de netop er renracede og med stambog og det hele.

Anmeld

7. januar 2014

Sisse Vinther

Christina88 skriver:

Vi har en Cairn og de skal altså til hunde frisør, for hvis de trimmer dem så ødelægger du deres pels.. Bare lige til info.
Som familiehund kan det dog varmt anbefales, de er fantastiske familiehunde

Mener ikke den ruhårede skal...
Fik jeg i al fald at vide ikke var nødvendigt, for 2-3 år siden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.