Voksipose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2014

Francisca

Mor11 skriver:

Synes det lyder lidt vildt, har flere gange læst at folk putter bebs i dragt OG voksi/sleebee. Min dreng ville koge over  han sover i sleebee hele året, om vinteren har han fleecetrøje, hue og vanter på i den. Trøjen er kun fordi han har armene over hovedet og ellers ville blive kold dér.

resten af året har han alm tøj på. I de varmere forårs/sommer måneder har han bare sovet i body i den.  

Men voksiposen er vel også temperatur regulerende når det er uld dynen er lavet af?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2014

Clisolka

Mor11 skriver:

Synes det lyder lidt vildt, har flere gange læst at folk putter bebs i dragt OG voksi/sleebee. Min dreng ville koge over  han sover i sleebee hele året, om vinteren har han fleecetrøje, hue og vanter på i den. Trøjen er kun fordi han har armene over hovedet og ellers ville blive kold dér.

resten af året har han alm tøj på. I de varmere forårs/sommer måneder har han bare sovet i body i den.  

Jeg kan slet ikke bruge sådan en voksipose til min dreng - han er alt for varm! Jeg har en kørepose til ham som jeg har fra min datter, men det er alt alt for varmt til ham endnu 

Anmeld

6. januar 2014

Francisca

Babymor1013 skriver:

Jeg kan slet ikke bruge sådan en voksipose til min dreng - han er alt for varm! Jeg har en kørepose til ham som jeg har fra min datter, men det er alt alt for varmt til ham endnu 

Ja okay så den ikke så smart hvad med sommerdynen når den er i?

Anmeld

6. januar 2014

Bak

Francisca skriver:

Tror også vi køber en

Men ulddragten vil du først bruge når det bliver mere koldt og vintervejr nede i voksiposen ikk?

Jo, ulddragten er kun hvis det er koldt. Vi brugte egentlig bare en ekstra trøje sidste vinter (hun var fra sept. 12). Denne sæson har hun en fleecetrøje på, fordi hun ligger mere "blottet" i den. Vi lukker den ikke så meget til.

Anmeld

6. januar 2014

Kris89

Jacob på 3 mdr. har en sleebee voksipose. har så både sommer og vinterdynen i, så den er ekstra varm.

men her kommer han bare ud i hans alm. tøj. det er SÅÅÅ nemt at man ikke skal have en hel masse overtøj i 20 forskellige størrelser...

Anmeld

6. januar 2014

helle45

Vi har ikke selv prøvet dem endnu, men har hørt godt om dem. 

Spil Ludo

Anmeld

6. januar 2014

Clisolka

Francisca skriver:

Ja okay så den ikke så smart hvad med sommerdynen når den er i?

Jeg vil ikke prøve, for han er et alt for varmt barn 

Anmeld

6. januar 2014

Francisca

Kris89 skriver:

Jacob på 3 mdr. har en sleebee voksipose. har så både sommer og vinterdynen i, så den er ekstra varm.

men her kommer han bare ud i hans alm. tøj. det er SÅÅÅ nemt at man ikke skal have en hel masse overtøj i 20 forskellige størrelser...

Begge dyner i? Og det ikke for varmt?

Anmeld

6. januar 2014

Francisca

Babymor1013 skriver:

Jeg vil ikke prøve, for han er et alt for varmt barn 

Ja så kan jeg godt se det hehe

Anmeld

6. januar 2014

modesty

Er der nogle som har erfaringer med voksipose?

Hvor varme er de ?
Hvor meget tøj behøver barnet på når de ligger i den?
Andre ting?

Vi brugte lift til vores datter da hun er fra maj måned af og vi syntes lift fungerede bedst. Men nu har vi fundet ud af vi venter os igen og bebs kommer til september. Så tænker jeg at en voksipose ville være perfekt ?

Jeg havde voksi til mit oktoberbarn og elskede den. Han havde intet overtøj på, bare sit almindelige bomuldstøj og så selvfølgelig hue og vanter.

En nævner at det er bart omkring halsen - det var intet problem hos os. Der bliver så varmt i posen at den nærmest fungerer som en skorsten - varmen siver op fra posen og der bliver også varmt omkring babys hals nede i barnevognen. 

I de allerkoldeste dage (vi snakker måske sammenlagt en uge) havde han en uldcardigan på også. Hvis jeg gav ham uldfutter på nede i posen, blev hans fødder mega varme og klamme.

Jeg tror ikke at voksien kan være i en kombivogns-kasse, men hvis du har mange penge, kan du købe en voksi urban, den er mindre og beregnet til kombivogne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.