Væske udsivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2014

Anonym trådstarter

Da jeg var 5 mdr henne i min graviditet faldt jeg mens vi spillede " over hækken". Resten af dagen var det som om jeg tissede lidt i bukserne flere gange. Jeg tænkte ikke over det og troede, ligesom du, blot at jeg ikke kunne holde på vandet. Da det fortsatte søndag også tog vi til vagtlægen der sendte mig i scanning. Det viste og at der var gået hul på mit fostervandsprøvers og at min lille baby næsten var tørlagt og derfor i fare for ikke at blive til termin. Jeg blev indlagt og skulle ligge i fuldstændig ro et par dage og derefter scannes igen. Jeg var indlagt i 8 dage, derefter var hullet heldigvis helet og jeg dannede fint med fostervand igen.

Jamen hvor meget følte du at du sev? Tænker, siden din baby næsten var tørlagt? 

For nu har jeg har talt gange.. Ca 1 gang i timen siden kl 21, men det ser ikke ud af ret meget i bindet.. Enten fordi der ikke er så meget,  eller også fordi jeg har taget et alm bind på og ikke trusseindlæg.. Men føler slet ikke at jeg er over 1-2 dl i alt hele dagen .. Og der er vel en del mere fostervand?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2014

CarinaSB

Anonym skriver:

Hej

Jeg er 38+ og har idag mærket noget udsivning "dernede fra"..

Det startede i morges, da jeg var på vej på wc. Pludselig løb det ned af benene på mig. Troede faktisk det var fordi jeg ikke kunne holde mig, for skulle virkelig tisse... 

Men eftersom dagen/aftenen er gået, er jeg blevet i tvivl. For har mærket det har sevet mange gange... Kl 17 tog jeg så et trusseindlæg på, fordi væsken var løbet igennem og lavet en våd plet på bukserne... Her 4 timer efter, er trusseindlægget halvt fuldt. Kan godt mærke vægtforskel på et tomt trusseindlæg og det jeg har "brugt". Men har vejet det, og væsken vejer 3 gram. Hvilket jo ikke er meget, og ingenting i forhold til at jeg har læst at man skal fylde et bind på 1 time, hvis vandet er gået..

Men kan man mærke at vandet går/siver? Og skal det fylde et bind på en time, selvom det siver.? 

Har læst at nogle har vand der går over flere dage, men også at det bare kan være udflåd. Men udflåd der pludselig øger sig fra en dag til anden?

Forresten er væsken klar og lugter ikke af noget...Og synes ikke at jeg har flere plukkeveer end normalt...

Er der nogle der har ideer til hvad det er? 

Beklager det blev en lang smørre.. 

Det kan også være den første hinde som sprunget .. (14 dage inden jeg fødte kunne jeg også mærke noget der sivede) og jeg kom ind og blev tjekket .. men man har åbenbart 2 hinder som indholder fostervand. Og den yderest hinde indholder ikke meget vand .. og det sætter ikke noget i gang :)

Anmeld

4. januar 2014

Anonym trådstarter

CarinaSB skriver:

Det kan også være den første hinde som sprunget .. (14 dage inden jeg fødte kunne jeg også mærke noget der sivede) og jeg kom ind og blev tjekket .. men man har åbenbart 2 hinder som indholder fostervand. Og den yderest hinde indholder ikke meget vand .. og det sætter ikke noget i gang

Orv det var jeg ikke klar over at man havde .. 

Det er ikk  noget man behøver ringe om til fg? 

Anmeld

5. januar 2014

modesty

Anonym skriver:

Er det da skidt når det er klart ogikke lugtende?  

Fostervand er klart og ikke lugtende :-)

Anmeld

5. januar 2014

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Okay, sådan er det slet ikke her..

Sidder jeg på wc, er der intet der siver. 

Men har mærket det sive 2 gange indenfor 1-1,5 time så det er ikke ret meget... 

Sådan var det også for mig og det var vandet der var gået.
Måske det også kommer an på hvor hullet i fosterhinden er og hvordan barnet står i bækkenet?

Synes du skal ringe til fødegangen og lade dem undersøge dig.

Jeg fik slet ikke veer af mig selv og måtte efter 16 timer efter vandet var gået sættes i gang.

Held og lykke med fødslen. 

Anmeld

5. januar 2014

Lukas&Liam<3

Mit vand sivede også bare, tog på fødegangen fik bind på og efter 1 time var der ingenting. Lagde mig ned da de lige ville undersøge mig og der kom lidt mere men ikke meget. Så blev sendt hjem igen. Lagde mig på sofaen da jeg kom hjem og mere kom, men stadig lidt. Veerne begyndte da så småt at komme. Men det var altså vandet der sev selvom det var meget lidt

Anmeld

5. januar 2014

Anonym trådstarter

UPDATE:

Hej alle

Tak for alle jeres svar.. 

Omkring midnat igår, skulle jeg på wc, efter jeg var gået i seng. Stod op, og kunne straks mærke det begyndte at sive og fyldte et halvt alm bind ret hurtigt. (Det vejede 25 g, så en del mere en det første). Skiftede bind, og 40 min efter, var der ca samme mængde i det nye bind. Men det sev kun når jeg står/går. Ikke når jeg sidder/ligger.

Vi blev enige om at ringe til fg, som udfra hvad jeg beskrev, ikke helt kunne vurdere om det var mit vand der var gået. Men ville gerne have mig til kontrol.

Kontrollen viste så, at det var/er vandet der er gået!!!  

Veerne er desværre ikke gået igang, så skal til kontrol igen senere idag, hvor jeg (så vidt jeg har forsået) skal sættes igang..

"Vand-mængden" har taget til, så har heldigvis fået sådan nogle sexede bleer med hjem fra sygehuset, da mine almindelige natbind bliver fyldt på 5 sek nogle gange når jeg står op. Men fortsat, er der intet der siver når jeg sidder/ligger..

Tror vidst snart vi skal være forældre  (Nej det er ikke gået op for mig endnu)...

Anmeld

5. januar 2014

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Sådan var det også for mig og det var vandet der var gået.
Måske det også kommer an på hvor hullet i fosterhinden er og hvordan barnet står i bækkenet?

Synes du skal ringe til fødegangen og lade dem undersøge dig.

Jeg fik slet ikke veer af mig selv og måtte efter 16 timer efter vandet var gået sættes i gang.

Held og lykke med fødslen. 

Det var mit vand der var gået  (se evt min update her i tråden)..

Jeg skal vidst også sættes igang.. Hvordan blev du sat igang??

Anmeld

5. januar 2014

mommy1991

Anonym skriver:

UPDATE:

Hej alle

Tak for alle jeres svar.. 

Omkring midnat igår, skulle jeg på wc, efter jeg var gået i seng. Stod op, og kunne straks mærke det begyndte at sive og fyldte et halvt alm bind ret hurtigt. (Det vejede 25 g, så en del mere en det første). Skiftede bind, og 40 min efter, var der ca samme mængde i det nye bind. Men det sev kun når jeg står/går. Ikke når jeg sidder/ligger.

Vi blev enige om at ringe til fg, som udfra hvad jeg beskrev, ikke helt kunne vurdere om det var mit vand der var gået. Men ville gerne have mig til kontrol.

Kontrollen viste så, at det var/er vandet der er gået!!!  

Veerne er desværre ikke gået igang, så skal til kontrol igen senere idag, hvor jeg (så vidt jeg har forsået) skal sættes igang..

"Vand-mængden" har taget til, så har heldigvis fået sådan nogle sexede bleer med hjem fra sygehuset, da mine almindelige natbind bliver fyldt på 5 sek nogle gange når jeg står op. Men fortsat, er der intet der siver når jeg sidder/ligger..

Tror vidst snart vi skal være forældre  (Nej det er ikke gået op for mig endnu)...

Hvor spændende! Rigtig god fødsel!

Anmeld

5. januar 2014

JH12

Rigtig god fødsel
Inden længe har du en guldklump i dine arme ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.