Rød numse - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.882 visninger
25 svar
10 synes godt om
4. januar 2014

Anonym trådstarter

Ligner det her bare alm rød numse eller skal jeg til læge med det? Jeg har prøvet zink salve og panthothenolcreme og en masse luft til numsen - intet af det hjælper. What to do???

Han bruger bleer fra Rema1000 og har aldrig døjet med det før - han er lige knap 5 måneder. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2014

Maja_4000

Kogtvandsklude! Det brugte vi til Caroline, når det var slemt, og det virkede bare!

Anmeld

4. januar 2014

Michelle88

Har hørt at tjæresalve skulle være rigtig godt..

Anmeld

4. januar 2014

Annemette07

Anonym skriver:

Ligner det her bare alm rød numse eller skal jeg til læge med det? Jeg har prøvet zink salve og panthothenolcreme og en masse luft til numsen - intet af det hjælper. What to do???

Han bruger bleer fra Rema1000 og har aldrig døjet med det før - han er lige knap 5 måneder. 

For mig ligner det svamp. Det ligner hvert fald det Julius havde da han havde det., men kan også være det bare er mig :-)

Anmeld

4. januar 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Du klipper en stofble i små firkanter og så koger du dem og lader dem ligge i det kogte, men afkølet vand ved siden af pulsebordet.

Når du så skifter sønnike vrider du let en lille snip og putter den på det røde og så en ble udenover - det er et mirakel middel mod rød numse.

Nu ved jeg ikke om du vasker med vådservietter men det ville jeg skifte ud til alm skumklude også..

Skal jeg anbefale en creme så tag inotyol (staves) i stedet for zink og phaneteol (staves) creme..

Anmeld

4. januar 2014

ano14316

Ja det synes jeg det gør..

Jeg bruger A-derma nappy change cream, den der før hed eryase. Den har jeg sværgert til i 2 år nu og den har aldrig svigtet.. en tykt lag om aftenen og der er somregel helt væk om morgenen.. Den kan købes på apoteket.. er lidt dyr i indkøb men holder meget længe, tror jeg er på min 2. Eller 3. tube på 2 år...

Min søn har haft svamp, da han var lille og det åå anderledes ud, med små blærer i huden og hul på huden og så var han ildrød, i revnen.. 

Anmeld

4. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

det minder om det min søn havde...

Jeg brugte Den usynlige handske (Kerodex71)... jeg brugte den til hvis knægten var rød i numsen, jeg var øm på brystvorterne eller hvis vi har pusset næsen så meget at vi er ved at være hudløse på næsen...

Den kan desværre kun købes på apoteket, men man behøver ikke nogen recept, den er rimelig billig og trækker forholdsvis hurtigt ind i huden...

Anmeld

4. januar 2014

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Du klipper en stofble i små firkanter og så koger du dem og lader dem ligge i det kogte, men afkølet vand ved siden af pulsebordet.

Når du så skifter sønnike vrider du let en lille snip og putter den på det røde og så en ble udenover - det er et mirakel middel mod rød numse.

Nu ved jeg ikke om du vasker med vådservietter men det ville jeg skifte ud til alm skumklude også..

Skal jeg anbefale en creme så tag inotyol (staves) i stedet for zink og phaneteol (staves) creme..

Tak, det vil jeg prøve. 

Men er alm. skumklude ikke ret hårde mod huden?

Anmeld

4. januar 2014

Meyer

Profilbillede for Meyer
Annemette07 skriver:

For mig ligner det svamp. Det ligner hvert fald det Julius havde da han havde det., men kan også være det bare er mig :-)

Jeg synes også det ligner svamp

Anmeld

4. januar 2014

Victoria2013

Syntes det ser meget normalt ud. Jeg ville komme baby i bad og lade numsen lufttørre godt og zinksalve på...

Og hvis det ikke hjælper, så har vi også lige prøvet vidundermidlet kogtvandsklude med succes - vores datter havde fået rød numse natten til fredag i en grad så det ligefrem væskede Men efter et døgn med kogtvandsklude er det allerede meget bedre og forventer at det er mere eller mindre væk i morgen  

Jeg tog en gammel stofble, klippede i små firkanter, i en skål og hældte kogende vand over. De bliver opbevaret i en beholder ved puslebordet sammen med lidt af kogevandet, bliver lige vredet let og så på numsen under bleen... også om natten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.