Hvorfor er det ok at sige folk er for tynde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2014

Lilotte87

Det har jeg også undret mig over.

Jeg er ganske almindelig slank og har da ofte fået kommentarer "pas på du ikke blæser væk" osv. Det generer mig ikke, men hvis personen bag kommentaren er kraftig og jeg fx sagde "pas jorden ikke braser sammen under dig" så ville jeg være den tarvelige. (Jeg kunne naturligvis aldrig finde på at sige sådan)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2014

Xana

Story of my life.

Har været undervægtig indtil jeg begyndte at træne Crossfit som regulerede min appetit til perfektion, samt gav mig en passende muskelmasse.

Men før det blev jeg konstant mødt af folks kommentarer om, at jeg var for tynd og folk holdt øje med, hvor meget jeg spiste og dermed om jeg havde en spiseforstyrrelse (har altid været glad for mad) osv. Jeg var vildt såret over det og en overgang holdt jeg op med at spise sammen med folk, fordi det stressede mig så meget, så jeg ikke kunne spise, når de sad og holdt øje. Og på den måde blev det jo en selvopfyldende profeti. For dem.

Det var vildt ubehageligt og jeg prøvede at sige det til folk.

Jeg har aldrig været særlig undervægtig. Jeg har faktisk kun ligget på grænsen. Men fordi jeg er meget spinkelt bygget, så snyder det blikket.

Men nu har jeg taget hævn. Nu er jeg stærkere end de mange af dem og jeg kan udmærket spise om kap med dem. Og så har jeg fået en meget flottere krop. Så kan de lære det kan de

Anmeld

4. januar 2014

Happiness

Efter min sidste graviditet blev jeg ved med at tabe mig. Jeg KÆMPEDE med at holde vægten oppe. Min læge var bekymret, og jeg fik lavet en kostplan, så jeg kunne tage på. 

Jeg fik hele tiden stukket i hovedet at du er da ALT for tynd, og fik rigtig mange ubehagelige ting at vide. Bl.a. at det da ikke er pænt at veje så lidt! Jeg var målløs. Forklarede folk at jeg altså kæmpede for at holde vægten oppe, men de troede ikke på mig, og blev ved med at komme med stikpiller. Jeg var så ked af det i lang tid, og de gjorde det 10 gange værre. En dag kammede det over, og jeg fik sagt til én at hun måske også skulle kigge på sig selv, i stedet for at koncentrere sig om min vægt... (hun var overvægtigt) Og så synes folk at JEG var grov. Det var jeg også, indrømmet! Men jeg mener det er lige så slemt at kommentere på at folk er for tynde. Jeg havde bare fået nok. Det var gået over til direkte mobning! Selv om det måske ikke var hensigten, så var det sådan det føltes.

Jeg frygter at det bliver det samme efter den her graviditet. Ville bare gerne være af ganske almindelig af bygning. 

Det kan også være en sygdom at være for tynd, som at være for overvægtig. Det behøver ikke være psykisk, dog hjælper det tværtimod ikke at folk kommentere det. Jeg havde svært ved at spise foran folk til sidst, fordi de kommenterede det jeg spiste, og snakkede om jeg nu tog nok mad! Så jeg kunne lige så godt have udviklet en spiseforstyrrelse pga dem!

Så selv om I er bekymret, så giver det jer ingen ret til at kommentere på andres vægt! Lige så vel som jeg heller ikke kommentere på at nogen har taget på! (andet end den ene gang hvor det hele blev for meget!)

Anmeld

4. januar 2014

Muhmi

Jeg er ganske almindelig slank og har da ofte fået kommentarer "pas på du ikke blæser væk" osv. Det generer mig ikke, men hvis personen bag kommentaren er kraftig og jeg fx sagde "pas jorden ikke braser sammen under dig" så ville jeg være den tarvelige. (Jeg kunne naturligvis aldrig finde på at sige sådan)

Hahahaha!!! Ville ellers være fed at få smidt i hovedet

Anmeld

4. januar 2014

Annette A

Muhmi skriver:

Tror det kommer lidt an på at, det hurtigt kommer til at se skelet-agtig ud hvis man er for tynd, men hvis man bare er en 10-15 kilo over sin normal vægt, så ser det nærmest lidt "sundt" ud...

Men derfor er det jo stadig ikke i orden at bestemme hvordan andre skal tabe sig, eller tage på.. Men vil så sige at folk da bestemt ikke er blege for at fortælle mig de synes jeg skal tabe mig... Har ikke hørt på andet de sidste 10 år.. Fortæller folk at det styrer jeg selv og jeg taber mig når jeg har 100% motivation og styr på hvordan jeg skal gøre Men håber da at 2014 er året hvor der ryger kiloer af

Men synes generelt folk er ret tarvelige når de skal ytre deres mening om andres vægt problemer om det er den ene eller den anden vej

Ja det kan jeg da godt forstå du bliver træt af. Man skal jo være 100% dedikeret og det bliver man jo ikke af at folk presser på en. Men det er nok det med at balnacen er svær at finde. enten er man for tynd eller for tyk i andres øjne og det handler jo om hvad man selv er tilpas med.

Anmeld

4. januar 2014

Annette A

Lilotte87 skriver:

Hvor har du ret og nej selvfølgelig ville man ikke sige sådan, men ja kommentaren om at blæse væk er vist ret brugt og man bliver jo lidt trist for man skal ligesom bare acceptere sådan en kommentar. Men som nogen skriver kan det måske også være en grad af misundelse.

Anmeld

4. januar 2014

Annette A

Xana skriver:

Story of my life.

Har været undervægtig indtil jeg begyndte at træne Crossfit som regulerede min appetit til perfektion, samt gav mig en passende muskelmasse.

Men før det blev jeg konstant mødt af folks kommentarer om, at jeg var for tynd og folk holdt øje med, hvor meget jeg spiste og dermed om jeg havde en spiseforstyrrelse (har altid været glad for mad) osv. Jeg var vildt såret over det og en overgang holdt jeg op med at spise sammen med folk, fordi det stressede mig så meget, så jeg ikke kunne spise, når de sad og holdt øje. Og på den måde blev det jo en selvopfyldende profeti. For dem.

Det var vildt ubehageligt og jeg prøvede at sige det til folk.

Jeg har aldrig været særlig undervægtig. Jeg har faktisk kun ligget på grænsen. Men fordi jeg er meget spinkelt bygget, så snyder det blikket.

Men nu har jeg taget hævn. Nu er jeg stærkere end de mange af dem og jeg kan udmærket spise om kap med dem. Og så har jeg fået en meget flottere krop. Så kan de lære det kan de

Dejligt at høre og godt du har været stærk nok til at følge din egen vej.

Tror du har meget ret i det med muskelmassen for er man spinkelt bygget ser man let lidt senet ud uden muskelmasse. Det er et af mine problemer. Mine overarme og ryg ser benet og skeletagtig ud, fordi jeg ikke ejer muskelmasse og har derfor også overvejet at træne lidt vægt,e men er bare mest til konditionstræning og løber mest. Men tak for dit svar for det giver mig en forklaring og evt løsning på mit eget problem, som tit har forledt mig til at tro jeg er for tynd. Det er jo nok bare kroppen der mangler muskler og skal formes af flere træningsmetoder.

Men dejligt at høre du er glad for din krop for det er jo det som det handler om hvadenten man er slank eller mere til former.

Anmeld

4. januar 2014

Annette A

Happiness skriver:

Efter min sidste graviditet blev jeg ved med at tabe mig. Jeg KÆMPEDE med at holde vægten oppe. Min læge var bekymret, og jeg fik lavet en kostplan, så jeg kunne tage på. 

Jeg fik hele tiden stukket i hovedet at du er da ALT for tynd, og fik rigtig mange ubehagelige ting at vide. Bl.a. at det da ikke er pænt at veje så lidt! Jeg var målløs. Forklarede folk at jeg altså kæmpede for at holde vægten oppe, men de troede ikke på mig, og blev ved med at komme med stikpiller. Jeg var så ked af det i lang tid, og de gjorde det 10 gange værre. En dag kammede det over, og jeg fik sagt til én at hun måske også skulle kigge på sig selv, i stedet for at koncentrere sig om min vægt... (hun var overvægtigt) Og så synes folk at JEG var grov. Det var jeg også, indrømmet! Men jeg mener det er lige så slemt at kommentere på at folk er for tynde. Jeg havde bare fået nok. Det var gået over til direkte mobning! Selv om det måske ikke var hensigten, så var det sådan det føltes.

Jeg frygter at det bliver det samme efter den her graviditet. Ville bare gerne være af ganske almindelig af bygning. 

Det kan også være en sygdom at være for tynd, som at være for overvægtig. Det behøver ikke være psykisk, dog hjælper det tværtimod ikke at folk kommentere det. Jeg havde svært ved at spise foran folk til sidst, fordi de kommenterede det jeg spiste, og snakkede om jeg nu tog nok mad! Så jeg kunne lige så godt have udviklet en spiseforstyrrelse pga dem!

Så selv om I er bekymret, så giver det jer ingen ret til at kommentere på andres vægt! Lige så vel som jeg heller ikke kommentere på at nogen har taget på! (andet end den ene gang hvor det hele blev for meget!)

Tak for dit indlæg med din historie.

Du har jo helt ret. Det er ikke i orden at køre på en uanset hvilken retning vægten er i. Så kan da godt forstå du reagerede på det til sidst. Det er jo hensynsløst når folk siger til en om man ikke burde spise noget mere. Det oplever jeg selv tit og kunne aldrig selv finde på at blande mig i hvad andre spiser.

Det må være rigtigt svært for dig at det er så problematisk med din vægt ift graviditet. Det er kedeligt folk ikke lige tænker sig lidt om eller sætter sig ind i tingene inden de buser ud med deres antagelser om andres vægt.

Anmeld

6. januar 2014

Xana

Happiness skriver:

Det kender jeg så godt, det med pludselig ikke at kunne spise ude blandt andre, fordi de er så travlt optaget med at kigge og kommentere på, hvor meget man spiser

Jeg kunne det slet, slet ikke. Jeg har altid spist alt og altid været meget glad for mad. Men det der kunne jeg slet ikke holde ud. Så i en overgang spiste gik jeg bare ikke ud og spiste. Jeg fik stress over at blive holdt øje med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.