Efter min sidste graviditet blev jeg ved med at tabe mig. Jeg KÆMPEDE med at holde vægten oppe. Min læge var bekymret, og jeg fik lavet en kostplan, så jeg kunne tage på.
Jeg fik hele tiden stukket i hovedet at du er da ALT for tynd, og fik rigtig mange ubehagelige ting at vide. Bl.a. at det da ikke er pænt at veje så lidt! Jeg var målløs. Forklarede folk at jeg altså kæmpede for at holde vægten oppe, men de troede ikke på mig, og blev ved med at komme med stikpiller. Jeg var så ked af det i lang tid, og de gjorde det 10 gange værre. En dag kammede det over, og jeg fik sagt til én at hun måske også skulle kigge på sig selv, i stedet for at koncentrere sig om min vægt... (hun var overvægtigt) Og så synes folk at JEG var grov. Det var jeg også, indrømmet! Men jeg mener det er lige så slemt at kommentere på at folk er for tynde. Jeg havde bare fået nok. Det var gået over til direkte mobning! Selv om det måske ikke var hensigten, så var det sådan det føltes.
Jeg frygter at det bliver det samme efter den her graviditet. Ville bare gerne være af ganske almindelig af bygning.
Det kan også være en sygdom at være for tynd, som at være for overvægtig. Det behøver ikke være psykisk, dog hjælper det tværtimod ikke at folk kommentere det. Jeg havde svært ved at spise foran folk til sidst, fordi de kommenterede det jeg spiste, og snakkede om jeg nu tog nok mad! Så jeg kunne lige så godt have udviklet en spiseforstyrrelse pga dem!
Så selv om I er bekymret, så giver det jer ingen ret til at kommentere på andres vægt! Lige så vel som jeg heller ikke kommentere på at nogen har taget på! (andet end den ene gang hvor det hele blev for meget!)
Anmeld