Hvorfor er det ok at sige folk er for tynde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2014

lille-fisen

Næh synes egentlig bare folk skal holde mund - med mindre det er et meget tæt familiemedlem eller kæreste. Hvor meget vejer du da for lidt nu? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

M (:

Annette A skriver:

Ja det frustrende. Specielt når man er glad for sin nye livsstil og føler sig godt tilpas i sin krop og sit tøj. Men måske er det fordi folk tror man er blevet besat af vægt og træning som andre i tråden skriver men man bliver jo lidt trist når man selv oplever det som en succes.

Men tillykke med resultatet skal det lyde herfra.

Ja og det er da fint at folk bekymrer sig, hvis der er grund til det! Men helt ærligt; har deltaget i diverse julefrokoster, spiser til alle måltider (også dessert her i december) og er jo helt normalvægtig!

Tror det mange gange handler om andres dårlige samvittighed og misundelse over ens nye livsstil. Har flere gange været i situationer, hvor jeg er blevet helt flov over min nye krop, fordi andre gør en uhyggeligt selvbevidst og man får næsten en skamfølelse over sine resultater og vejen dertil.. 

Anmeld

3. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Annette A skriver:

Og ikke hvis folk er for runde? Undrer mig lidt fordi jeg efter et større vægttab har tabt mig lidt mere end jeg skal og i øjeblikket konstant hører folk sige: Nu skal du da ikke tabe dig mere eller hvorfor løber du når du er så tynd. Da jeg var for stor var der ingen der sagde noget andet end nogle enkelte der syntes det klædte mig at have lidt mere sul på kroppen. Skal siges jeg er spinkel af bygning og kommer let til at se rund ud hvis jeg vejer bare et for kilo for meget.

Men ærgeligt talt bliver jeg lidt irreteret for hvis nu jeg vil være meget slank er det vel min egen sag og det er da både farligt at blive for tyk som for tynd hvis det er mit helbred de tænker på. Jo jeg kan godt selv se jeg er for tynd nu ligesom jeg godt kunne se det da jeg var tyk, men ingen sagde noget dengang, men nu er selv postmanden begyndt at stikke til mig om min nuværende vægt.

Hvad skal man svare og synes I det er ok at sige til folk de er for tynde og for tykke eller skal man helt blande sig udenom?

jeg vil ikke have noget imod hvis jeg havde tabt mig og folk sagde positive ting, men jeg mener ikke man skal sige negative ting om andre folks vægt - lige meget om den er for stor eller for lav....

Anmeld

3. januar 2014

Mettefpigen

Jeg oplever ikke at det er et problem at sige det ene eller det andet... men vil så sige at hvis du er nede på de 50 kg så ville jeg også selv sige noget....

Anmeld

3. januar 2014

Mom2

Og ikke hvis folk er for runde? Undrer mig lidt fordi jeg efter et større vægttab har tabt mig lidt mere end jeg skal og i øjeblikket konstant hører folk sige: Nu skal du da ikke tabe dig mere eller hvorfor løber du når du er så tynd. Da jeg var for stor var der ingen der sagde noget andet end nogle enkelte der syntes det klædte mig at have lidt mere sul på kroppen. Skal siges jeg er spinkel af bygning og kommer let til at se rund ud hvis jeg vejer bare et for kilo for meget.

Men ærgeligt talt bliver jeg lidt irreteret for hvis nu jeg vil være meget slank er det vel min egen sag og det er da både farligt at blive for tyk som for tynd hvis det er mit helbred de tænker på. Jo jeg kan godt selv se jeg er for tynd nu ligesom jeg godt kunne se det da jeg var tyk, men ingen sagde noget dengang, men nu er selv postmanden begyndt at stikke til mig om min nuværende vægt.

Hvad skal man svare og synes I det er ok at sige til folk de er for tynde og for tykke eller skal man helt blande sig udenom?

Årh det kender jeg godt, tog kun 2 kilo på under min graviditet, men tabte mig tilgengæld en hel del så jeg endte på 50kg efter (bl.a. fordi jeg ammede) selvom jeg kamp spiste. Det er bare mega belastende/træls hele tiden at hører for det  :/

Anmeld

3. januar 2014

ano14316

Annette A skriver:

Jeh tror det er ren er skær bekymring for dig... Fordi man er mere bekymret for nogen der er for tynde end for tykke... Ikke at det er rationelt men tror det er sådan...
Og hvis man har været igennem et stort vægttab kan det også handle om at sige du er smuk nu som du er nu skal du ikke tabe mere... Eller bekymring for om du ikke kan stoppe vægttabet

Anmeld

4. januar 2014

Annette A

lille-fisen skriver:

Næh synes egentlig bare folk skal holde mund - med mindre det er et meget tæt familiemedlem eller kæreste. Hvor meget vejer du da for lidt nu? 

Ja men det synes jeg også. Det svinger lidt. Måske en 3 kilo for lidt, men det er jo til at overskue.

Anmeld

4. januar 2014

Annette A

Mettefpigen skriver:

Jeg oplever ikke at det er et problem at sige det ene eller det andet... men vil så sige at hvis du er nede på de 50 kg så ville jeg også selv sige noget....

Men det skal altså siges jeg er meget spinkel af bygning og skal måske veje 53 kg ideelt. Min mor og far er også meget spinkle og min mor vejer 45 kg og skal ikke veje mere. Jeg ejer ikke muskelmasse så derfor lyder det nok værre end det er. Hvis jeg fik lidt muskler tror jeg ikke folk ville synes det var så slemt.

Anmeld

4. januar 2014

Pcokate

Annette A skriver:

Jeg siger ikke at det er ok. 

Men jeg tror folk gør det af omsorg. De har set dit flotte vægttab, men bliver nervøs for om du selv ved hvornår du skal stoppe (at det ikke udvikler sig til en sygdom).

Mange ved godt at overvægtige mennesker ved de skal tabe sig og har det dårligt med det. Derfor er der heller ingen grund til at sige noget... 

Anmeld

4. januar 2014

Muhmi

Annette A skriver:

Tror det kommer lidt an på at, det hurtigt kommer til at se skelet-agtig ud hvis man er for tynd, men hvis man bare er en 10-15 kilo over sin normal vægt, så ser det nærmest lidt "sundt" ud...

Men derfor er det jo stadig ikke i orden at bestemme hvordan andre skal tabe sig, eller tage på.. Men vil så sige at folk da bestemt ikke er blege for at fortælle mig de synes jeg skal tabe mig... Har ikke hørt på andet de sidste 10 år.. Fortæller folk at det styrer jeg selv og jeg taber mig når jeg har 100% motivation og styr på hvordan jeg skal gøre Men håber da at 2014 er året hvor der ryger kiloer af

Men synes generelt folk er ret tarvelige når de skal ytre deres mening om andres vægt problemer om det er den ene eller den anden vej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.