PrincessTanja skriver:

Tusind tak for svar allesammen. Sætter pris på jeres åbenhed omkring emnet.
Ja nu er jeg jo ikke anonym, min fejl!, men f... nu det, må bare håbe ingen uvedkommende finder mig her.
Sagen er den, jeg har sammen med min kæreste en dejlig datter på10 måneder. Men jeg har en uhyggelig fortid med selvskade, selvmordstanker-og forsøg og 2 voldelige forhold (det ene gennem 5 år hvor min daværende kæreste tæskede mig flere gange ugentligt og i slutningen forsøgte han flere gange og slå mig ihjel).
Derudover lider jeg af svær OCD (siden jeg var 6 år), socialangst, depressioner og PTSD (efter mine voldelige forhold).
Pga. disse ting har kommunen haft en sag på os da jeg blev gravid med vores datter og har været igennem en paragraf 50 undersøgelse og haft familiekonsulent i hjemmet. Det hele er gået skide godt, blev erklæret egnet som forældre og ovenikøbet en god mor, så kommunen lukkede sagen. Fik og vide vi altid selv kunne søge hjælp i familieafd. hvis vi havde brug for det.
Nu er det så filmen knækker. Min kæreste er en god far og kæreste og vi har altid haft et super godt forhold, men efter vi er blevet forældre har vi selvfølgeligt haft nogle udfordringer. Men vi er begge begyndt og føle os triste og mangler enormt overskud. Vi har brug for pusterum og "os-som-et-par"-tid. Vores forhold har som sagt altid været tæt på perfekt, men det har virkeligt taget hårdt på os og blive forældre. Vi kører sur i hverdagen og kommer lidt op og diskuterer pga. vores manglende overskud. Vil dog lige understrege: vores datter har det godt hos os og lider ikke under vores problemer, hun er første prioritet!
Og det var så her, jeg tænkte på hvordan vi kunne få noget hjælp? Om aflastningsfamilie er noget? Eller findes der andre hjælpemuligheder? Og hvordan søger vi hjælp? Min største frygt er hvis vi søger hjælp om de så tvangsfjerner vores datter; jeg mener nu hvor vi har været i systemet før (selvom sagen blev lukket og vi blev erklæret egnet som forældre, frygter jeg det stadig)?!
Håber i har nogle råd.
Der skal voldsomt meget til før et barn bliver fjernet 
Jeg synes det er SÅ dejligt at læse at I selv kan se der måske skal noget hjælp på banen 
Har I evt en i jeres famile ,vennekreds der kunne være oplagt som aflastning?
Det kan også være en pædagog i jeres datters inst hvis hun er i sådan en 
Og det I kan gøre er at kontakte familiecentret i jeres kommune,du kan også gå igennem sp eller egen læge hvis du hellere vil have lidt støtte /hjælp til det.
Åh det er så svært at skrive og berolige...MEN du skal simpelthen have tiltro til dig selv. Du er erklæret egnet,du har været i gennem undersøgelser og kommunen HAR lukket jeres sag.
Så fordi I nu helt selv kan se at I har brug for lidt hjælp for at I kan fortsætte med den gode sunde vej I er ,så er der ingen der vil komme susende og snuppe jeres datter .
Brug kommunen som hjælp og sparringspartner ,og giv jer selv lov til at klappe jer selv på skulderen -Det er f*nme SÅ flot at have så meget selvindsigt,og det er gode forældre der beder om hjælp og sætter deres børn foran alt andet 
Håber jeg har skrevet et fornuftigt indlæg-ellers bare spørg