Mor og datter alt for rund!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2013

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

De fleste børn taber sig hurtigt ved en simpel kost ændring, da de vokser så meget i den alder. 1cm vokset uden vægtøgning er = med 1 kg. tabt. Stort set.
Så måske i skulle starte med at kigge på det ernæringsmæssige.

men derudover. Tror du ikke at hun ville sætte pris på at starte til en eller anden form for sport med sine venner i stedet?

Jo... Men jeg vil gerne tilbringe noget tid sammen med hende også da jeg arbejder rigtig meget. Og ikke ser hende så ofte andet end når vi skal lave lektier og sige farvel om morgnen. Ang kost Begynder jeg og lave sunde madpakker når hun begynder i skole igen den 2 januar. Aftensmaden sørger Far for primært..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2013

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Saa bliver det nok lidt svært, hvis ikke i vil starte med at løbe  Hmm... ved ik med badminton eller tennis? Om man kan faa lov til at komme og spille lidt, men saa bliver det nok uden træner.

Hm... Hun elsker Batminton. Det gør jeg også selv om jeg ligner en budding hver gang jeg hopper Det må jeg lige undersøge.

Anmeld

29. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Øv... Vil så gerne gå til firness/ træning med min datter (næsten 10) da både hende og jeg er ved at blive for rund! ... Min datter klager meget og jeg undgår og se mig selv i spejlet. Men lige meget hvilken side jeg er inde på må børn ikke træne med deres mor hvis de er under 15. Har i et godt råd ? Hader og løbe rundt derude. Tror at min datter ville elske yoga eller spinning. Men som det ser ud nu skal hun vente til hun er 15!

Jeg ville melde hende til noget sport, tror ikke at du ville kunne finde et træningssted hvor du kan have hende med.

Måske find nogen af hendes veninder, og deres forældre, hvor I kan lave noget sammen allesammen.

Anmeld

29. december 2013

Ciss

Hvad med at få jeres fælles konkurrenceinstinkt op?

Lav et skema med en masse aktiviteter på og en kolonne for hver af jer. For at få et kryss må man mindst have arbejdet effektivt med en aktivitet i f eks 30 min. Nogle ting kan I gøre sammen, nogle hver for sig. Det kan f eks være dans, styrkeøvelser på stuegulvet, gåtur i raskt tempo, cykeltur, klatring (hvis der er en klatrevæg i nærheden) eller andre ting, I kunne tænke jer at gøre eller gå til.

Så kan det godt være, at det bliver enklere at motivere sig selv eller hinanden til at prioritere den slags aktiviteter i hverdagen.

Så kan I se hvem, som får flest krydser og vinder hver måned. Sæt en eller anden morsom præmie op, f eks en badeand eller en smølfefigur eller en anden "for-sjov"-præmie, I kan vinde. Hele pointet er jo, at det skal være noget, man kan glæde sig til og gøre sammen og have det sjovt med. Hvis det bliver en sur pligt, så holder man ikke ud i længden.

Lykke til med det hele.

Anmeld

29. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Øv... Vil så gerne gå til firness/ træning med min datter (næsten 10) da både hende og jeg er ved at blive for rund! ... Min datter klager meget og jeg undgår og se mig selv i spejlet. Men lige meget hvilken side jeg er inde på må børn ikke træne med deres mor hvis de er under 15. Har i et godt råd ? Hader og løbe rundt derude. Tror at min datter ville elske yoga eller spinning. Men som det ser ud nu skal hun vente til hun er 15!

Hun er jo ikke særlig gammel. Jeg ville ikke mene fitness var nødvendigt. Det er kosten der skal laves om. Og hun kan evt. starte til noget sport/fritidsaktivitet. Det er også et godt sted at få venskaber udenfor skolen. Og så må du starte til noget sport/aktivitet for dig selv hvis det ikke er muligt at finde noget fælles. Og det kan være du kan møde en der vil træne sammen

Anmeld

29. december 2013

Karina84

Anonym skriver:

Jo... Men jeg vil gerne tilbringe noget tid sammen med hende også da jeg arbejder rigtig meget. Og ikke ser hende så ofte andet end når vi skal lave lektier og sige farvel om morgnen. Ang kost Begynder jeg og lave sunde madpakker når hun begynder i skole igen den 2 januar. Aftensmaden sørger Far for primært..

Som forældre til f.eks. holdsport, kan man jo ogsaa sagtens være med paa sidelinien, til kampe osv. Men det gælder ogsaa andet sport er jeg sikker paa.

Min far (og tit ogsaa mor), var med hver weekend da jeg var barn, til haandbold... Det gav da masser af kvallitetstid da han jo delte min glæde ved sporten  

Anmeld

29. december 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar tøser--- Er i tænke boks lige nu. Forresten hun har gået til kampsport i fleere år men blev nød til at melde fra da de flyttede af h.. til. HUn går kun til svømning en gang om ugen. Ellers har de også idræt 2 timer om ugen og svømning 1 gang om ugen i skolen. Kosten er vi lige begyndt og kigge på.

Anmeld

29. december 2013

Maja88

Hvad med noget zumba kids jr.

Anmeld

29. december 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Hvad med noget zumba kids jr.

hihi vil du have jeg skal danse med ungerne Sjovt nok var jeg lige ved at kigge på DGI's hjemme side Ang zumba. Men hold da op ! det er dyrt. 250 kr for 10 klip!

Anmeld

29. december 2013

Maja88

Anonym skriver:

hihi vil du have jeg skal danse med ungerne Sjovt nok var jeg lige ved at kigge på DGI's hjemme side Ang zumba. Men hold da op ! det er dyrt. 250 kr for 10 klip!

Ja ellers find det i et fitness center

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.