Fødsel og familie langvejs fra -hvad gjorde i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Er glad for at høre at flere har det sådan 

Hvor længe havde du det sådan mht overnattene gæster? Kun et par dage, eller 1 måned eller?

Jeg må indrømme at selvom vi var indstillet på at det ville blive hårdt osv. så synes jeg virkelig de første 4 måneder var super hårdt. Nu sov mit barn ikke så godt og græd meget (han havde meget af tiden ondt i maven). Men det kan selvfølgelig også være en hjælp. Jeg ville vente 1 måned og se det an
Held og lykke med det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Det drejer sig om ca. 3-3.5 times transport hver vej for dem og den ene del har færge, og den anden del har bro, så det gør jo desværre turen lidt dyrere for dem.. Men det er jo deres valg, hvis de så vil komme et par timer af gangen, flere dage i træk  Det tror jeg dog ikke de gør, men man ved aldrig nu da det er første barnebarn.. 

Er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der har det sådan, og min plan er også at oplyse dem om min/vores forventninger til det hele 

Åhh min familie har hverken bro eller færge, det gør det selvfølgelig lidt nemmere. Jeg forstår dig fuldt ud, og det tror jeg også din/jeres familie gør, hvis I får det forklaret

Anmeld

29. december 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Åhh min familie har hverken bro eller færge, det gør det selvfølgelig lidt nemmere. Jeg forstår dig fuldt ud, og det tror jeg også din/jeres familie gør, hvis I får det forklaret

Ja det regner jeg da også med at de gør.. 

Har prøvet at skrive noget ned, men det synes kæresten lød heeelt forkert 

Anmeld

29. december 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg må indrømme at selvom vi var indstillet på at det ville blive hårdt osv. så synes jeg virkelig de første 4 måneder var super hårdt. Nu sov mit barn ikke så godt og græd meget (han havde meget af tiden ondt i maven). Men det kan selvfølgelig også være en hjælp. Jeg ville vente 1 måned og se det an
Held og lykke med det hele

Tak for det... 

Tror dog ikke de venter en hel måned med at komme på besøg 

Så det var lige hvordan vi strikkede den sammen - for min familie arbejder og vil nok derfor vente til kommende weekend eller weekenden efter med at komme. Men kærestens familie arbejder ikke, og har derfor mere mulighed for at komme på dagen hvis det er en hverdag.. 

Men må jo nok bare forsøge at skrive lidt ned, hvad vi har i tankerne..

Hvordan ville du sige det?

Anmeld

29. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tak for det... 

Tror dog ikke de venter en hel måned med at komme på besøg 

Så det var lige hvordan vi strikkede den sammen - for min familie arbejder og vil nok derfor vente til kommende weekend eller weekenden efter med at komme. Men kærestens familie arbejder ikke, og har derfor mere mulighed for at komme på dagen hvis det er en hverdag.. 

Men må jo nok bare forsøge at skrive lidt ned, hvad vi har i tankerne..

Hvordan ville du sige det?

Nej nej de skal heller ikke holde sig væk i en måned. Men de må overnatte og spise aftensmad et andet sted

Anmeld

30. december 2013

Mariam90

Anonym skriver:

Jeg har termin om et par uger med vores første barn, og vores familier har selvfølgelig givet udtryk for at de vil besøge os, når den lille er født - hvilket jo er dejligt, især når vi ikke ser dem så ofte. 

Vi bor langt væk fra vores familier, så derfor er overnatning ved besøg, et must.

MEN min kæreste og jeg har snakket meget frem og tilbage, og er lidt i tvivl om hvordan vi skal håndtere det. Vi er selvfølgelig glade for at de viser interesse for den lille, men samtidig har vi ikke lyst til at have overnattende gæster i flere dage, når vi er kommet hjem fra hospitalet og skal lære den nye rolle som forældre... Især jeg, er måske lidt bange for indblanding af den "ældre generation" om hvordan jeg skal amme, ordne bleskift osv osv..

Derfor overvejer jeg nu at skrive ned hvad vi kunne tænke os, enten at det er max én overnatning efter vi er kommet hjem, eller at de må finde et hotel/vandrehjem/B&B at overnatte på, så vi kan finde vores nye roller.. Altså så de er forberedt, og vi ikke skal spekulere over det, på vej hjem fra hospitalet..

Forresten drejer det sig om 3 personer fra min familie, og 5 personer fra min mands familie (dog tror jeg min familie vil vente en uge til 14 dage, med at komme, så det ikke ramler sammen)

Men hvad gjorde du eller hvad ville du gøre, hvis du ikke har været i denne situation, men forestiller dig at det var dig?

Lyder hyggeligt men lidt for mange mennesker. 

Hvis det var mig vil jeg nok vise den lille over Skype og sige at de ka komme efter 1-3 uger og overnatte. Familien kan lave mad og gøre rent og hjælpe med den lille også. Man bliver rigtig trætt af de søvnløse nætter og det er rart med hjælp så længe de passer sig selv. 

Syns ikk hotel osv er en god ide for min del hvis man har plads i lejligheden. 

Personligen hvis min familie vil blande sig for meget om hvordan baby skal sove og ammes så siger jeg bare nej det vil jeg ikk gøre med mit barn punktum Hehe

held og lykke med det hele

Anmeld

30. december 2013

Annemette07

Anonym skriver:

Jeg har termin om et par uger med vores første barn, og vores familier har selvfølgelig givet udtryk for at de vil besøge os, når den lille er født - hvilket jo er dejligt, især når vi ikke ser dem så ofte. 

Vi bor langt væk fra vores familier, så derfor er overnatning ved besøg, et must.

MEN min kæreste og jeg har snakket meget frem og tilbage, og er lidt i tvivl om hvordan vi skal håndtere det. Vi er selvfølgelig glade for at de viser interesse for den lille, men samtidig har vi ikke lyst til at have overnattende gæster i flere dage, når vi er kommet hjem fra hospitalet og skal lære den nye rolle som forældre... Især jeg, er måske lidt bange for indblanding af den "ældre generation" om hvordan jeg skal amme, ordne bleskift osv osv..

Derfor overvejer jeg nu at skrive ned hvad vi kunne tænke os, enten at det er max én overnatning efter vi er kommet hjem, eller at de må finde et hotel/vandrehjem/B&B at overnatte på, så vi kan finde vores nye roller.. Altså så de er forberedt, og vi ikke skal spekulere over det, på vej hjem fra hospitalet..

Forresten drejer det sig om 3 personer fra min familie, og 5 personer fra min mands familie (dog tror jeg min familie vil vente en uge til 14 dage, med at komme, så det ikke ramler sammen)

Men hvad gjorde du eller hvad ville du gøre, hvis du ikke har været i denne situation, men forestiller dig at det var dig?

Jeg havde personligt ikk overskud til at skulle have længere besøg, idet man ønsker at komme ordentlig ind i rollen selv og man lige skal vænne sig til at blive vækket om natten osv, men når det så er sagt, ville jeg(hvis jeg stod i jeres situation) sige til jeres familie at de gerne må komme, men at de ikke skal forvente ret meget og at de nok er nød til at hjælpe f.eks med at lave og sådan.

Jeg havde hvert fald ikk mulighed(har det faktisk stadig ikk) for at lave mad, da jeg altid ammer fra ca 17-18.30, så hvis jeg lave det blev det alt for sent

Anmeld

30. december 2013

tweety2060

Vores pårørende bor tæt på så ingen problemer der. Men jeg var ovenud lykkelig for at være alene med manden og min datter, da vi kom hjem brød jeg fuldstændigt sammen(hormoner) og tudede i en halv time.... Glad for at familien ikke stod der og så lalleglade ud....
Hotel eller hjem samme dag stemmer jeg for.
Pøj pøj

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

Mariam90 skriver:

Lyder hyggeligt men lidt for mange mennesker. 

Hvis det var mig vil jeg nok vise den lille over Skype og sige at de ka komme efter 1-3 uger og overnatte. Familien kan lave mad og gøre rent og hjælpe med den lille også. Man bliver rigtig trætt af de søvnløse nætter og det er rart med hjælp så længe de passer sig selv. 

Syns ikk hotel osv er en god ide for min del hvis man har plads i lejligheden. 

Personligen hvis min familie vil blande sig for meget om hvordan baby skal sove og ammes så siger jeg bare nej det vil jeg ikk gøre med mit barn punktum Hehe

held og lykke med det hele

Uha, tror slet ikke vi kan få dem til at holde sig væk så længe 

Det længste, tror jeg bliver at de strækker det til nærmeste weekend, eller weekenden efter, da nogle af dem arbejder til hverdag

Men ja, tror måske det er en god idé bare at sige fra, hvis de kommer med for mange guldkorn. De har allerede kommet med flere råd, som jeg vha google kan læse mig til, bare er gamle skrøner... 

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

Annemette07 skriver:

Jeg havde personligt ikk overskud til at skulle have længere besøg, idet man ønsker at komme ordentlig ind i rollen selv og man lige skal vænne sig til at blive vækket om natten osv, men når det så er sagt, ville jeg(hvis jeg stod i jeres situation) sige til jeres familie at de gerne må komme, men at de ikke skal forvente ret meget og at de nok er nød til at hjælpe f.eks med at lave og sådan.

Jeg havde hvert fald ikk mulighed(har det faktisk stadig ikk) for at lave mad, da jeg altid ammer fra ca 17-18.30, så hvis jeg lave det blev det alt for sent

Så selvom du ikke ville have overskud til længere besøg, ville du have det okay med en overnatning eller to, så længe de selv stod for maden osv?? 

Jeg er nok lidt en privat person, og forestiller mig at jeg slet ikke har lyst eller overskud til mange gæster når vi lige er kommet hjem fra hospitalet. Er nok bange for at jeg er ødelagt dernede og har ondt og amning vil jeg heller ikke mens andre ser på, samtidig med at vi skal lære den lille at kende, indblanden fra andre osv osv.

Ihh det er irriterende jeg ikke lige ved hvad jeg selv vil.. For normalt er det jo rigtig hyggeligt at have dem på besøg 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.