Anonym skriver:
Jeg har termin om et par uger med vores første barn, og vores familier har selvfølgelig givet udtryk for at de vil besøge os, når den lille er født - hvilket jo er dejligt, især når vi ikke ser dem så ofte. 
Vi bor langt væk fra vores familier, så derfor er overnatning ved besøg, et must.
MEN min kæreste og jeg har snakket meget frem og tilbage, og er lidt i tvivl om hvordan vi skal håndtere det. Vi er selvfølgelig glade for at de viser interesse for den lille, men samtidig har vi ikke lyst til at have overnattende gæster i flere dage, når vi er kommet hjem fra hospitalet og skal lære den nye rolle som forældre... Især jeg, er måske lidt bange for indblanding af den "ældre generation" om hvordan jeg skal amme, ordne bleskift osv osv..
Derfor overvejer jeg nu at skrive ned hvad vi kunne tænke os, enten at det er max én overnatning efter vi er kommet hjem, eller at de må finde et hotel/vandrehjem/B&B at overnatte på, så vi kan finde vores nye roller.. Altså så de er forberedt, og vi ikke skal spekulere over det, på vej hjem fra hospitalet..
Forresten drejer det sig om 3 personer fra min familie, og 5 personer fra min mands familie (dog tror jeg min familie vil vente en uge til 14 dage, med at komme, så det ikke ramler sammen)
Men hvad gjorde du eller hvad ville du gøre, hvis du ikke har været i denne situation, men forestiller dig at det var dig?
Hvis det var mig vil jeg nok vise den lille over Skype og sige at de ka komme efter 1-3 uger og overnatte. Familien kan lave mad og gøre rent og hjælpe med den lille også. Man bliver rigtig trætt af de søvnløse nætter og det er rart med hjælp så længe de passer sig selv.
Personligen hvis min familie vil blande sig for meget om hvordan baby skal sove og ammes så siger jeg bare nej det vil jeg ikk gøre med mit barn punktum Hehe