Fødsel og familie langvejs fra -hvad gjorde i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Det lyder godt.. 

Jeg ved ikke om man normalt har lov til at blive lidt længere? Vi har i hvert fald fået at vide af jm at man normalt er indlagt i 24 timer, og det giver jo ikke meget tid til at lære den lille at kende.. Og kan jo være svært på forhånd at se hvor længe vi er indlagt..  

Min familie har også givet udtryk for at de nok venter til vi er kommet hjem og på plads, men kærestens familie er jeg ikke helt klog på endnu, andet end at de har givet udtryk for at de vil komme så snart jeg har født.

Derfor overvejer jeg lidt om vi skulle skrive en mail til dem alle, for at sikre vores ønsker bliver opfyldt og vi ikke bliver overrendt. 

Jeg orker i hvert fald nok ikke, at skulle tage "diskussionen" samme dag jeg har født.. Så hellere have klare linjer inden.

Ta en snak med kæresten og hør om han måske kann fornemme om de vil komme samme dag, eller hvad... og ellers synes jeg ikke du skal skrive en mail - jeg ville ringe til dem, og sige det... Det andet er lidt upersonligt, men det er bare min mening  I skal sørge for at få det sagt i hvert fald.... Det er ikke sjovt at være helt ødelagt efter en fødsel, og så ha huset fuld af gæstr, som også skal overnatte  Men held og lykke med det hele....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Jeg har også haft tanken om, at vi skrev når veerne gik igang, også lagde en nøgle, så de kunne finde herhen og lukke sig selv ind og overnatte (imens vi var indlagt på hospitalet), også var de jo allerede hos os, når vi bliver udskrevet, men så kunne man måske bedre bede dem om at tage hjem, et par timer efter vi selv kom hjem... hmm..

Men ja, vi kan jo heller ikke sige, om vi kommer til at være indlagt i mere end de 24 timer som hospitalet har afsat til os.. 

Det jo det. Jeg var alligevel lidt glad for vi var indlagt mens de var i vores lejlighed så jeg også kunne få fred..

Anmeld

28. december 2013

et-ønske

Jeg ville også melde klart ud inden fødslen, for efter fødslen er man total følelsesladet og ja det er alle faktisk, især hvis det er første barnebarn.

Personligt ville jeg nok give besked når fødslen er igang, så de kan komme på besøg på sygehuset, og evt bo hjemme hos Jer så længe, men den dag jeg skulle hjem fra sygehuset skulle de være rejst igen.

Jeg ville under ingen omstændigheder dele de første dage hjemme med andre end min partner og den lille ny.

Håber I finder en løsning der fungere for Jer held og lykke med fødslen og den lille ny

Anmeld

28. december 2013

Mamalou

Nu ved jeg ikke hvor langt væk din familie bor væk. Min familie og (eks)svigerfamilie bor begge langt væk, 2,5 og 3 timers kørsel. Da de kom på besøg den første gang henholdsvis på fødselsdagen og dagen efter kørte de hjem efter et kort besøg. Min mor kom flere dage i træk og besøgte os på sygehuset, for hende betød det ingenting at køre 2,5 time og vi overvejede slet ikke, at hun skulle overnatte. Vi havde nok i at komme på plads i vores nye roller.

Jeg synes du/I skal tage snakken med jeres familie, og få forklaret dem hvordan I har det. Jeg har fuld forståelse for, at I gerne vil have noget ro omkring jer.

Jeg valgte at få afstemt forventninger med min veninder i forhold til besøg. Der var kun en enkelt veninde på besøg inden vi kom hjem. Jeg forventede på forhånd, at jeg/vi gerne ville begrænse besøgene de første dage, især fordi vi har en stor familie som kom i første række og det accepterede mine veninder. Vi var indlagt en lille uge efter fødslen og jeg var rigtig glad for, at jeg havde været åben inden.

Vh. Louise

Anmeld

29. december 2013

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Ta en snak med kæresten og hør om han måske kann fornemme om de vil komme samme dag, eller hvad... og ellers synes jeg ikke du skal skrive en mail - jeg ville ringe til dem, og sige det... Det andet er lidt upersonligt, men det er bare min mening  I skal sørge for at få det sagt i hvert fald.... Det er ikke sjovt at være helt ødelagt efter en fødsel, og så ha huset fuld af gæstr, som også skal overnatte  Men held og lykke med det hele....

Ja må lige prøve at høre hvad han fornemmer med dem..

Mht mail, er det meget normalt at sende en fællesmail ud, i den familie, hvis man har noget på hjertet 

Anmeld

29. december 2013

Anonym trådstarter

MiichellaMalou skriver:

Det jo det. Jeg var alligevel lidt glad for vi var indlagt mens de var i vores lejlighed så jeg også kunne få fred..

Ja det forstår jeg godt 

Anmeld

29. december 2013

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Jeg ville også melde klart ud inden fødslen, for efter fødslen er man total følelsesladet og ja det er alle faktisk, især hvis det er første barnebarn.

Personligt ville jeg nok give besked når fødslen er igang, så de kan komme på besøg på sygehuset, og evt bo hjemme hos Jer så længe, men den dag jeg skulle hjem fra sygehuset skulle de være rejst igen.

Jeg ville under ingen omstændigheder dele de første dage hjemme med andre end min partner og den lille ny.

Håber I finder en løsning der fungere for Jer held og lykke med fødslen og den lille ny

Tak for svar 

Det er også lidt de tanker jeg har haft, med at give besked når vi tog på sygehuset, så de kunne finde herhen og bo hos os imens, også måske køre senest et par timer efter vi var blevet udskrevet..

Mange tak, det bliver en meget stor oplevelse 

Anmeld

29. december 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Nu ved jeg ikke hvor langt væk din familie bor væk. Min familie og (eks)svigerfamilie bor begge langt væk, 2,5 og 3 timers kørsel. Da de kom på besøg den første gang henholdsvis på fødselsdagen og dagen efter kørte de hjem efter et kort besøg. Min mor kom flere dage i træk og besøgte os på sygehuset, for hende betød det ingenting at køre 2,5 time og vi overvejede slet ikke, at hun skulle overnatte. Vi havde nok i at komme på plads i vores nye roller.

Jeg synes du/I skal tage snakken med jeres familie, og få forklaret dem hvordan I har det. Jeg har fuld forståelse for, at I gerne vil have noget ro omkring jer.

Jeg valgte at få afstemt forventninger med min veninder i forhold til besøg. Der var kun en enkelt veninde på besøg inden vi kom hjem. Jeg forventede på forhånd, at jeg/vi gerne ville begrænse besøgene de første dage, især fordi vi har en stor familie som kom i første række og det accepterede mine veninder. Vi var indlagt en lille uge efter fødslen og jeg var rigtig glad for, at jeg havde været åben inden.

Vh. Louise

Det drejer sig om ca. 3-3.5 times transport hver vej for dem og den ene del har færge, og den anden del har bro, så det gør jo desværre turen lidt dyrere for dem.. Men det er jo deres valg, hvis de så vil komme et par timer af gangen, flere dage i træk  Det tror jeg dog ikke de gør, men man ved aldrig nu da det er første barnebarn.. 

Er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der har det sådan, og min plan er også at oplyse dem om min/vores forventninger til det hele 

Anmeld

29. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har termin om et par uger med vores første barn, og vores familier har selvfølgelig givet udtryk for at de vil besøge os, når den lille er født - hvilket jo er dejligt, især når vi ikke ser dem så ofte. 

Vi bor langt væk fra vores familier, så derfor er overnatning ved besøg, et must.

MEN min kæreste og jeg har snakket meget frem og tilbage, og er lidt i tvivl om hvordan vi skal håndtere det. Vi er selvfølgelig glade for at de viser interesse for den lille, men samtidig har vi ikke lyst til at have overnattende gæster i flere dage, når vi er kommet hjem fra hospitalet og skal lære den nye rolle som forældre... Især jeg, er måske lidt bange for indblanding af den "ældre generation" om hvordan jeg skal amme, ordne bleskift osv osv..

Derfor overvejer jeg nu at skrive ned hvad vi kunne tænke os, enten at det er max én overnatning efter vi er kommet hjem, eller at de må finde et hotel/vandrehjem/B&B at overnatte på, så vi kan finde vores nye roller.. Altså så de er forberedt, og vi ikke skal spekulere over det, på vej hjem fra hospitalet..

Forresten drejer det sig om 3 personer fra min familie, og 5 personer fra min mands familie (dog tror jeg min familie vil vente en uge til 14 dage, med at komme, så det ikke ramler sammen)

Men hvad gjorde du eller hvad ville du gøre, hvis du ikke har været i denne situation, men forestiller dig at det var dig?

jeg ville absolut ikke have overnattende gæster. Det kan være en ret stor omvæltning og jeg ville ikke ønske gæster i denne periode.

Anmeld

29. december 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

jeg ville absolut ikke have overnattende gæster. Det kan være en ret stor omvæltning og jeg ville ikke ønske gæster i denne periode.

Er glad for at høre at flere har det sådan 

Hvor længe havde du det sådan mht overnattene gæster? Kun et par dage, eller 1 måned eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.