Hvad kan jeg lave med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.887 visninger
26 svar
13 synes godt om
28. december 2013

Trekløver(:

Svinemørbrad Skal lave en i aften, men har i en god ret eller ideer til tilberedningen ? Det skal ikke være mørbradgryde, det er det jeg plejer at lave.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

Karina84

Hmm vi får ofte svinemørbrad, men måske også tit det samme, men det vi laver af den er

- Mørbrad i fad, med kartofler eller mos til
- Hel mørbrad i ovn eller på panden (evt smurt ind i noget marinade, eller man kan skære den lidt op og komme persille i, eller vikle bacon rundt om) med fritter og sauce til.
- Indbagt mørbrad
- Mørbradgryde (som du også skriver) 

Mener også jeg har set nogle pastaretter med mørbrad, har dog aldrig prøvet dem 

Anmeld

28. december 2013

Trekløver(:

Karina84 skriver:

Hmm vi får ofte svinemørbrad, men måske også tit det samme, men det vi laver af den er

- Mørbrad i fad, med kartofler eller mos til
- Hel mørbrad i ovn eller på panden (evt smurt ind i noget marinade, eller man kan skære den lidt op og komme persille i, eller vikle bacon rundt om) med fritter og sauce til.
- Indbagt mørbrad
- Mørbradgryde (som du også skriver) 

Mener også jeg har set nogle pastaretter med mørbrad, har dog aldrig prøvet dem 

Det er nogle gode ideer, tror jeg vil prøve at lave en marinade og lave den i ovn. Har du ideer til marinade?

Anmeld

28. december 2013

Karina84

M_V skriver:

Det er nogle gode ideer, tror jeg vil prøve at lave en marinade og lave den i ovn. Har du ideer til marinade?

Hmm jamen om sommeren er det jo super med bbq og så op grillen, og det kan vi også godt finde på at komme på når vi ikke har grillen fremme.

Ellers bruger jeg typsik salt, peber og paprika... Eller hvad jeg ellers har i skabet.. Men jeg er også ret u opfindsom når det gælder krydderier  

Anmeld

28. december 2013

Trekløver(:

Karina84 skriver:

Hmm jamen om sommeren er det jo super med bbq og så op grillen, og det kan vi også godt finde på at komme på når vi ikke har grillen fremme.

Ellers bruger jeg typsik salt, peber og paprika... Eller hvad jeg ellers har i skabet.. Men jeg er også ret u opfindsom når det gælder krydderier  

Hehe jamen må prøve og finde en god opskrift. Elsker også BBQ

Tak.

Anmeld

28. december 2013

morlinen

Herhjemme er det et stort hit at "sprætte" den op, og så med presset hvidløg, oregano og fetastykker i. Herefter lukkes den med kødnåle, steges kort på panden og så i ovnen.

Håber det gav mening

Anmeld

28. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Skær den op på langs, kom urte smøreost i, og vikel bacon om.

Lave en urte marinade, og læg den på køl allerrede nu, så det ka marinere længe.

Lave en krydderi marinade, med jeres ynglings kryderrier, og læg den på køl nu, så den ka marinere længe.

Mørbrads bøffer, med salt peber, en smule sennep, også bacon viklet om, steges i ovnen. Vh stine

Anmeld

28. december 2013

Trekløver(:

StineW79 skriver:

Skær den op på langs, kom urte smøreost i, og vikel bacon om.

Lave en urte marinade, og læg den på køl allerrede nu, så det ka marinere længe.

Lave en krydderi marinade, med jeres ynglings kryderrier, og læg den på køl nu, så den ka marinere længe.

Mørbrads bøffer, med salt peber, en smule sennep, også bacon viklet om, steges i ovnen. Vh stine

Lyder godt nok lækkert.

Anmeld

28. december 2013

Trekløver(:

morlinen skriver:

Herhjemme er det et stort hit at "sprætte" den op, og så med presset hvidløg, oregano og fetastykker i. Herefter lukkes den med kødnåle, steges kort på panden og så i ovnen.

Håber det gav mening

Det gav fint mening og elsker feta, så det skal prøves næste gang

Anmeld

28. december 2013

Kløver

1 svinemørbrad deler jeg i ca 4 stykker, skærer på langs og løfter op( ligesom hvis man skar et aflangt flute i stykker og delte så man kan smøre smør på) så får de en tur med kødhammeren og vendes i æg og rasp og steges på panden. Bliver så lækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.