Test positiv? Hvordan skal jeg forholde mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2013

Dididid

crish89 skriver:

Hej. Jeg har haft min mens den 29 oktober sidst, men den har udebleven i lang tid op til, jeg har dog ikke haft den siden. Den 11 november, startede jeg med stærke mens smerter og smerter i lænden, meget øget vandladning og lidt feber. Jeg havde det sådan i ca 14 dage og har siden haft en masse symptomer på graviditet. Jeg tog en test den 30 november et par dage efter retssagen, den var svagt postiv og siden har jeg testet meget svagt positiv, men alligevel så man lige kan ane stregen. Jeg ved nu ikke om jeg skal tro på den er der, jeg er Idag 8+1 hvis den er der..

Hvis jeg lige lægger lidt billeder op, vil i så hjælpe med at tyde dem?

Har Idag for sjov prøver med en apps hvor man kunne hører hjertelyd, den var meget tydelig.. Ca 135-155 slag i minuttet..

På det sidste billed kan jeg godt se stregen og for mig ser det ud til, at du er gravid Synes du skal tage til lægen og få taget en test for at være helt sikkert, da hjemme tester kan snyde. Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

crish89

isabellasmor skriver:

Jeg har erfarring med den, angelsound, den blev brugt meget flittigt da jeg ventede vores datter. fik den omkring uge 10 og kunne finde hjertelyden med det samme. 

skal have fat i en ny nu her, så er på stærkt udkig efter en, synes dog ikke der er mange steder hvor de sælger den  

Det lyder dejligt du har god erfaring med den det os fordi jeg ik er helt sikker på om jeg nu er gravid, jeg har testet svagt postiv i alle 8+2 uger nu og ved ik om jeg skal tro på det.
Så tænker hvis jeg kan hører hjertelyd om et par uger, så må den være der..

Nej den er ikke nem at finde. Men jeg har lige købt den på hjemmesiden: med24.dk der koster den 349kr.. Så venter spændt på at få den med posten

Anmeld

27. december 2013

crish89

Cfm8 skriver:

På det sidste billed kan jeg godt se stregen og for mig ser det ud til, at du er gravid Synes du skal tage til lægen og få taget en test for at være helt sikkert, da hjemme tester kan snyde. Held og lykke

Dejligt at hører tusind takker.. Men lægen siger at når den er positiv er den der, men jeg skal se om den ik bliver tydeligere. Men synes bare det syet at vente for længe, for så at gå glip af nakkefolds scanningen, men ved os mange ikke får en helt tydelig test men kun svagt positiv.. Så hvem siger den bliver tydeligere.

Anmeld

27. december 2013

lineog4

crish89 skriver:

Dejligt at hører tusind takker.. Men lægen siger at når den er positiv er den der, men jeg skal se om den ik bliver tydeligere. Men synes bare det syet at vente for længe, for så at gå glip af nakkefolds scanningen, men ved os mange ikke får en helt tydelig test men kun svagt positiv.. Så hvem siger den bliver tydeligere.

Nu kan jeg godt se din test især de sidste ikke lyser positive (kan være stregen kan ses når man ikke er på iPad) og der derfor kan være tvivl. Men vil sige jeg aldrig har fået en test hos lægen - hun gik bare udfra det som mine egne teste havde vist. Jeg var først til lægebesøg ved fulde 9 uger og fik så en tid til nakkefold. Måske er det på tide du bestiller en tid til lægen, tager endnu en test med morgenurin og hvis den ikke er uden skygge af tvivl negativ, så få lavet en vandrejournal og så få tid til en nakkefold. 

Og tænker frem for babylytter var det måske en ide med scanning

Anmeld

27. december 2013

Dididid

crish89 skriver:

Du kan ringe til hospitalet og fortælle hvornår du sidst havde menstruation og der kan de ca regne ud hvor langt du er henne. Så skal du spørge om de sender en tid ud automatisk til
Nf scanning eller om i kan lave den nu

Anmeld

27. december 2013

crish89

lineog4 skriver:

Nu kan jeg godt se din test især de sidste ikke lyser positive (kan være stregen kan ses når man ikke er på iPad) og der derfor kan være tvivl. Men vil sige jeg aldrig har fået en test hos lægen - hun gik bare udfra det som mine egne teste havde vist. Jeg var først til lægebesøg ved fulde 9 uger og fik så en tid til nakkefold. Måske er det på tide du bestiller en tid til lægen, tager endnu en test med morgenurin og hvis den ikke er uden skygge af tvivl negativ, så få lavet en vandrejournal og så få tid til en nakkefold. 

Og tænker frem for babylytter var det måske en ide med scanning

Jeps de er mere tydelig når der ikke er på iPad eller mobil..
Okay det kan være det er derfor min læge ikke vil lave en test. Jeg tror jeg prøver en clear blue digital test om et par dage, så håber jeg den viser noget. Tror jeg vil bestille tid til lægen efterfølgende. Skal man bare bede om at få lavet en tid til vandre journal? Hvad nu hvis
man så får tid til nakkefolds og det så ik er noget? Det gør ikke noget eller..

Tror hvis testen stadig er svagt positiv, så bestiller jeg tid til tidlig scanning og ser hvad den siger... Tror bare jeg frygter der ikke er noget..

Anmeld

27. december 2013

crish89

Cfm8 skriver:

Du kan ringe til hospitalet og fortælle hvornår du sidst havde menstruation og der kan de ca regne ud hvor langt du er henne. Så skal du spørge om de sender en tid ud automatisk til
Nf scanning eller om i kan lave den nu

Det lyder godt, det må jeg hellere gøre. Vidste ik man kunne gøre det direkte ??
Hvilken afdeling er det man skal ringe til,

Anmeld

27. december 2013

Kløver

Vil desværre sige den første er ugyldig og nr 2 ser desværre negativ ud, ville nok forhøre ved lægen alligevel hvis din cyklus plejer at være stabil

Anmeld

27. december 2013

Kløver

Vil desværre sige den første er ugyldig og nr 2 ser desværre negativ ud, ville nok forhøre ved lægen alligevel hvis din cyklus plejer at være stabil

Anmeld

27. december 2013

Dididid

crish89 skriver:

Det lyder godt, det må jeg hellere gøre. Vidste ik man kunne gøre det direkte ??
Hvilken afdeling er det man skal ringe til,

Hvis du ringer til information kan du spørge af, da jeg ikke er helt sikker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.