Nicolines brandsår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2013

liten-mamma

Ms.Sunshine skriver:

jeg fik lige set at der er flere der foreslog dig at bruge aloe vera creme...

Både min søn og jeg kan ikke bruge aloe vera på irriteret hud - om det så bare er en smule alm. tør hud - uden at det svier, så vi bruger Usynlig handske (som egentlig hedder Kerodex71)... Den er også god til at smøre næsen med hvis man pudser næse meget, for så bliver man ikke hudløs....

Den kan købes på apoteket til ikke særlig mange penge...

Tak for info! Tror jeg vil prøve at høre apoteket ad, om hvilken creme jeg skal anvende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

liten-mamma

2babygirls skriver:

Åh nej lille trold
Som de andre skriver heler børn flot og når hun er så lille tror jeg næsten ikke det kan ses om nogle år

Jeg håber og krydser fingre for det heler flot! 

Hun har bare allerede et ordenligt modermærke der på benet og tænk hvis der så kommer et stort ar oven i, øv 

Anmeld

18. december 2013

Lykke:)

liten-mamma skriver:

Ja, jeg så jo såret for første gang da hendes forbinding røg af og fik da også noget af et chok...

Gid vi mødre bare kunne være lige så seje og ligeglade som vores kære bøn 

Dét kan jeg godt forstå!

Ja! Det ville da være meget nemmere hvis man ikke bekymrede sig SÅ meget

Anmeld

18. december 2013

MorDk

AV! Men det ser flot ud af et brandsår at være. Tror ikke du skal være bekymret. Børn heler flot op. Det ser "harmløst" ud. God bedring med hende. 

Har hun været på skadestuen?

Anmeld

18. december 2013

liten-mamma

AV! Men det ser flot ud af et brandsår at være. Tror ikke du skal være bekymret. Børn heler flot op. Det ser "harmløst" ud. God bedring med hende. 

Har hun været på skadestuen?

Ja hun var på skadestuen den dag det skete. Vi skulle også ha været på rigshopitalet imorgen, men da jeg forklarede lægen hvordan såret så ud, mente hun ikke vi skulle komme imorgen alligevel. 

Anmeld

18. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
liten-mamma skriver:

Tak for info! Tror jeg vil prøve at høre apoteket ad, om hvilken creme jeg skal anvende

min mor brugte den faktisk også på min numse i stedet for zink... den trækker hurtigere ind i huden så man føler sig ikke fugtig så længe...

Anmeld

18. december 2013

majba

liten-mamma skriver:

Nicoline var med sin far hos farmor i sidste uge og hun fik væltet en kande varm the ned over benet  Hun har haft speciel forbinding på, men den er faldet af.

Såret ser således ud og mit spørgsmål til jer kloge kvinder er, tror i det bliver til et grimt ar? 

Jeg lavede selv en god forbrænding sidste år på pegefingerne med en omgang bolche masse der brændte sig fast og fik en 2.grads forbrænding der ligner din datters rigtig meget. Min finger var rød i området i 3-4 måneder tror jeg, og nu kan man overhoved ikke se noget og mit helet ellers ikke særlig pænt op! 
Jeg vil sige at din datters sår er helet UTROLIG flot og du skal overhoved ikke været nervøs! Det vil nok være rød resten af vinteren men om max 1 år er det meget utydelig hvis ikke helt væk. 
Jeg har været spejder i 10, og har set rigtig mange forbrændinger både med spit, ild og kogende ting og de er alle sammen blevet utrolig flotte 

Anmeld

22. december 2013

liten-mamma

majba skriver:

Jeg lavede selv en god forbrænding sidste år på pegefingerne med en omgang bolche masse der brændte sig fast og fik en 2.grads forbrænding der ligner din datters rigtig meget. Min finger var rød i området i 3-4 måneder tror jeg, og nu kan man overhoved ikke se noget og mit helet ellers ikke særlig pænt op! 
Jeg vil sige at din datters sår er helet UTROLIG flot og du skal overhoved ikke været nervøs! Det vil nok være rød resten af vinteren men om max 1 år er det meget utydelig hvis ikke helt væk. 
Jeg har været spejder i 10, og har set rigtig mange forbrændinger både med spit, ild og kogende ting og de er alle sammen blevet utrolig flotte 

Tusind tak for svar og de beroligende ord! Dejligt at høre så mange solstråle historier.

Anmeld

22. december 2013

Isabella_mor

Hvis det bliver passet og plejet korrekt, og der ikke bliver pillet ved det, så kommer der forhåbentlig ikke til at være noget at se når det er helet som de andre siger. Børn heler rigtig flot og godt  

Anmeld

22. december 2013

liten-mamma

Hvis det bliver passet og plejet korrekt, og der ikke bliver pillet ved det, så kommer der forhåbentlig ikke til at være noget at se når det er helet som de andre siger. Børn heler rigtig flot og godt  

Hvordan passer og plejer man det korrekt? Såret er faldet af og det hele er nu lyserødt. Jeg smøre bare crene på når jeg synes det ser tørt ud, men ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.