Så fik jeg også 2 streger :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.955 visninger
29 svar
0 synes godt om
28. juli 2009

Snuffler25

Hejsaa
Så fik jeg også 2 streger - wee
Jeg har taget 2 tests igår og en imorges, som alle viser en streg - lidt utydelig er test-stregen, men den ER der. Så lægen sagde tillykke da jeg ringede til hende idag (efter at have spurgt om det var ønsket/planlagt hehe - og det er det!)

Jeg har først fået tid til 31/8 - er det normalt? Synes jeg læser her, at folk skal til lægen allerede i uge 5-6... - men min læge sagde, at det ikke var nødvendigt at tjekke mig før uge 8 eller 10, da der ikke rigtig er noget at tjekke før, andet end bekræfte at man ER gravid 
D. 31/8 vil jeg nok være 8 uger henne (havde sidste 1. mens dag d. 29/7) og der skal jeg have en GU, hvor det tjekkes om livmoderen vokser som den skal, plus der skal tages blodprøver og snak om det hele

Men er det normalt, at først komme til lægen til undersøgelse i uge 8 ? 
Selvfølgelig fik jeg at vide, at hvis der skete det mindste inden min tid, altså at jeg fik ondt eller blødte eller lignende, skulle jeg endelig bare ringe til dem.

Glæder mig til at pludre med jer allesammen det næste stykke tid 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

H+S Skjolgborg.

Mega tillyke.....

Det er lidt forskeligt..Nogle vl godt lige se en og test.Andre vi ventet til  efter uge 8.

mvh henrietté 19+0

Anmeld

28. juli 2009

mortil(nichlasogmathias)

Snuffler25 skriver:

Hejsaa
Jeg har taget 2 tests igår og en imorges, som alle viser en streg - lidt utydelig er test-stregen, men den ER der. Så lægen sagde tillykke da jeg ringede til hende idag (efter at have spurgt om det var ønsket/planlagt hehe - og det er det!)

Jeg har først fået tid til 31/8 - er det normalt? Synes jeg læser her, at folk skal til lægen allerede i uge 5-6... - men min læge sagde, at det ikke var nødvendigt at tjekke mig før uge 8 eller 10, da der ikke rigtig er noget at tjekke før, andet end bekræfte at man ER gravid 
D. 31/8 vil jeg nok være 8 uger henne (havde sidste 1. mens dag d. 29/7) og der skal jeg have en GU, hvor det tjekkes om livmoderen vokser som den skal, plus der skal tages blodprøver og snak om det hele

Selvfølgelig fik jeg at vide, at hvis der skete det mindste inden min tid, altså at jeg fik ondt eller blødte eller lignende, skulle jeg endelig bare ringe til dem.

stort tillykke, hvor er det dejligt.....
det er meget normaltførst at komme til læge i uge 8, der får du lavet en vandre journal og bliver mærket på hvor langt du ca er henne, så bliver din termin regnet ud efter din sidste mens dag..
held og lykke med graviditeten..
knus karina 12+0

Anmeld

28. juli 2009

Mormilla

Stort tillykke med den lille spire inde i din mave

Anmeld

28. juli 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Stort tillykke

Anmeld

28. juli 2009

forår

stort tillykke...
og ja det er helt normalt at komme til første lægebesøg på det tidspunkt..held og lykke med det hele

Dea 20+3

Anmeld

28. juli 2009

BubbieBear

Jeg ved godt jeg har sagt det før men her kommer den altså igen:

TILLYKKE min søde!!!!

Anmeld

28. juli 2009

Musen5

Tillykke tillykke tillykke  

Kan helt ærligt ikk huske hvornår jeg var til lægen første gang....

Er det jeres 1. bebs????

Endnu en gang tløk...

/mette uge 34+3 med 3. barn

Anmeld

28. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
putte, hvor mange steder kan jeg nå at skrive tillykke!?
TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE (igen)!!

Anmeld

28. juli 2009

Zelania

Snuffler25 skriver:

Hejsaa

Hej du!
-lig tillykke med de 2 streger =)

Altså, hos de fleste kommer man nok til læge omkring 5-6 uge som du selv siger. Men det der som regel sker til dette lægebesøg er naturligvis at du muligvis bliver testet med urinprøve om du er gravid, så regner de ud hvor langt du er henne ca og du får en vandre journal.

jeg har heller ikke været til lægen endnu, men det er nu mere fordi vi flytter til en ny kommune her d 1, og jeg vil helst have hele forløbet hos den samme læge

Men kan forestille mig det er ret individuelt =)

Hilsen Anne Mette som også testede positiv her d. 19 =)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.