Spørgsmål om gravidet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

875 visninger
15 svar
3 synes godt om
15. december 2013

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har nogle spørgsmål jeg håber i kan hjem med.

Sagen er den at vi i dag har fået af vide at min mands bror skal være far. Hans kæreste har ADHA og får medicin hun har også boderline og skær i sig selv og for noget tid siden har hun været indlagt på den lukkede det skal også lige siges at hun er under 18. Der er ikke nogle det kan tag vare på sig og de ved ikke hvor de skal bo.

Hvor stor chance er der for at kommunen går ind og hjælper dem så de kan blive en familie og hvor stor er chancen for at barnet bliver tage fra dem efter det er kommet til verden ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

Anonym trådstarter

Slet ikke nogle ?

Anmeld

16. december 2013

HHC88

Umiddelbart vil jeg sige, at det ikke er de optimale omstændigheder kommunen har at vurdere ud fra hvis det er. Alene dét at hun er under 18 år, vil nok gøre at de holder lidt ekstra øje, men at der så er disse problematikker oveni og pt. er noget som foregår her og nu, så er oddsene nok ikke gode for at barnet får lov at blive. Det afhænger nok alt sammen af, hvorvidt barnets far og hende forbliver sammen, om hun på noget tidspunkt står alene med barnet og hvilke rammer det står til at vokse op i. For hvis barnets far vurderes til at kunne tage ansvaret m.v., er det ikke sikkert de lader vurderingen foretage ud fra hende alene, men det er rigtig svært at sige..

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

HHC88 skriver:

Umiddelbart vil jeg sige, at det ikke er de optimale omstændigheder kommunen har at vurdere ud fra hvis det er. Alene dét at hun er under 18 år, vil nok gøre at de holder lidt ekstra øje, men at der så er disse problematikker oveni og pt. er noget som foregår her og nu, så er oddsene nok ikke gode for at barnet får lov at blive. Det afhænger nok alt sammen af, hvorvidt barnets far og hende forbliver sammen, om hun på noget tidspunkt står alene med barnet og hvilke rammer det står til at vokse op i. For hvis barnets far vurderes til at kunne tage ansvaret m.v., er det ikke sikkert de lader vurderingen foretage ud fra hende alene, men det er rigtig svært at sige..

Faren til barnet har ikke et stabilt liv han er så ustabil at hans forælder har skrevet under på når det kommet til storer beslutninger så skal de være med ind over og han er 21. De ved ikke hvor de skal bo da de ikke kan bo hende da hendes mor er ligeglad med dem og de kan ikke bo hos ham da man ikke må ha børn hvor han bor.

Det er kommet som et så stort chok for hele familien og kan derfor ikke være glade på deres vejen hun er 6+ ? Uger henne og de har 6-7 uger

Anmeld

16. december 2013

Soleil

Er kommunen allerede inde over?

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

Soleil skriver:

Er kommunen allerede inde over?

Nej det er de ikke

Anmeld

16. december 2013

Sandratoft

Anonym skriver:

Hej

Sagen er den at vi i dag har fået af vide at min mands bror skal være far. Hans kæreste har ADHA og får medicin hun har også boderline og skær i sig selv og for noget tid siden har hun været indlagt på den lukkede det skal også lige siges at hun er under 18. Der er ikke nogle det kan tag vare på sig og de ved ikke hvor de skal bo.

Hvor stor chance er der for at kommunen går ind og hjælper dem så de kan blive en familie og hvor stor er chancen for at barnet bliver tage fra dem efter det er kommet til verden ?

Det er meget svært at svare på chancerne for det ene, eller det andet, men det er forståeligt, at det er noget du bekymrer dig om.

Jeg har selv skåret i mig selv, været meget syg og været indlagt på den lukkede, men med den rette behandling og medicin, har jeg fået det SÅ meget bedre, at jeg idag næsten ikke mærker noget til det. 

Måske din brors kæreste vokser med opgaven eller måske hun går helt ned med flaget. Det vigtigste her, er at de får alt den hjælp de har behov for. Har i mulighed for at være en støtte for dem?

Anmeld

16. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej

Den familiebehandler vi havde da min søns far og jeg gik fra hinanden sagde at jeg var så dårlig til at tage vare på min søn at jeg ikke måtte have ham mere end et døgn ad gangen... Jeg har så fundet sammen med en ny mand og da jeg blev gravid gik jeg selv til FamilieCenteret og sagde "sådan her er vores situation, hvad kan vi gøre?" og vi har så fået et par besøg af en Familiesagsbehandler og er ved at få lavet en såkaldt §50 undersøgelse.

Anmeld

16. december 2013

Mor til Majbørn

Jeg synes det er meget svært at svare på - kommunen tvangsfjerner jo ikke børn for sjovt, og man ser både eksempler hvor kommunen træder for tidligt ind og andre gange for de kommer for sent.

... men din brors kæreste er nok allerede under overvågning i form af sine indlæggelser og sygdom, så mon ikk de er 'nogen' som er ret fokuseret på hende allerede?

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Det er meget svært at svare på chancerne for det ene, eller det andet, men det er forståeligt, at det er noget du bekymrer dig om.

Jeg har selv skåret i mig selv, været meget syg og været indlagt på den lukkede, men med den rette behandling og medicin, har jeg fået det SÅ meget bedre, at jeg idag næsten ikke mærker noget til det. 

Måske din brors kæreste vokser med opgaven eller måske hun går helt ned med flaget. Det vigtigste her, er at de får alt den hjælp de har behov for. Har i mulighed for at være en støtte for dem?

Vi tror ikke at han vokser med opgaven han skulle ha været gudfar til vores datter men det magtede han ikke lige, han havde på et tidspunkt en hund med efter nogle uger måtte han gå af med den da han heller ikke lige magtede den, når han ikke lige gider at ryde op ringer han til sin mor og spørger om hun gider at gøre det.

Vi vil gerne støtte op om det men har ikke overskud til det da vi selv har nok at kæmpe med vores datter ryger ind og ud af hospitalet og ikke engang det tænker han på.

Hun bor hjemme hos sine forældre som den eneste ud af 4 børn da de 3 andre er fjernet hjemme fra og må ikke se deres forældre.

I går da vi fik af vide hun var gravid var der 2 episoder hvor jeg måtte sige til hende at hun skulle passe på vores datter da hun var ved at sætte sig på hende og kaste en dukke i hovede på hende hvor hun så bare svare hun havde ikke set den (altså vores lille datter) lå der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.