Hvor mange julegaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2013

lycly

MyLove E skriver:

Hvorfor er man NØD til at leve op til det hvert år?
Jeg syntes de skal lære at nogen gange får man store dyre gaver, hvilket gør man ikke kan få så mange. Og andre gange ønsker man sig billige gaver der gør man kan få lidt flere

Det er jeg helt enig, fik heller ikke formuleret mig ordentligt tror jeg Mente at man risikerer at få forkælede/utaknemmelige børn hvis de overdynges med dyre gaver og de kan have svært ved at forstå det hvis de pludselig får mindre eller billigere gaver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2013

MyLove E

LuLy skriver:

Det er jeg helt enig, fik heller ikke formuleret mig ordentligt tror jeg Mente at man risikerer at få forkælede/utaknemmelige børn hvis de overdynges med dyre gaver og de kan have svært ved at forstå det hvis de pludselig får mindre eller billigere gaver

Ja det er rigtigt. Jeg vil gøre hvad mit til at min søn ved at der kan være forskel!

Anmeld

13. december 2013

1990h

Anonym skriver:

Hvor mange julegaver får jeres børn?

Børnenes bedste altså min mor var forbi for nogle dage siden med nogen af børnenes gaver til jul så hun ikke skulle slæbe dem allesammen på selve dagen. Hun havde 7 gaver med til vores ældste. Og hun sagde at der var lidt flere. Nogle 4 af gaverne var ret store. Tænker det er lidt vildt. Han får jo også fra os og fra sine mostre osv. Vores yngste får også en del gaver. Jeg frygter bare juleaften med alle de gaver. Børnene bliver da helt overvældet. Skal jeg gemme nogle gaverne eller hvad? Tror den ældste kommer til at får 25/30 gaver til jul. Ikke alle på selve juleaften men de fleste. Jeg synes det er overdrevet. Kan slet ikke forstå det kommer så vidt? Jeg fik selv ret mange gaver som barn. Men jeg ønsker ikke at mine bærn skal tro at det ikke er en god jul med mindre man får store gaver og mange gaver. Hvad tænker I?

tror vores får imellem 7-10..aner det ikke helt endnu..ved vi først juleaften hun er kun 8 måneder til jul så det ikke noget jeg ser som et problem endnu

Anmeld

14. december 2013

C-Dog

Jeg har ingen idé om hvor mange gaver ungerne får i år. Meget af familien ser vi desværre først efter nytår. Men. Jeg ser ikke problemet. Selv om jeg blev møg forkælet som lille, var jeg lige så glad for at få en tandbørste som for at få Barbie Malibu drømmehus. Jeg blev aldrig grisk eller utaknemmelig. Men sikke nogle jule, min søster og jeg svømmede i gaver og juletræet var altid prop fyldt. Det var en magisk tid og det har bare gjort at jeg altid selv har elsket at give gaver. Intet er bedre end gaver købt med kærlighed og om der er 1 eller 10 er lige meget bare alle hygger sig. Gaver er skønne :-D Julen er skøn!

Anmeld

14. december 2013

Moma

Anonym skriver:

Børnenes bedste altså min mor var forbi for nogle dage siden med nogen af børnenes gaver til jul så hun ikke skulle slæbe dem allesammen på selve dagen. Hun havde 7 gaver med til vores ældste. Og hun sagde at der var lidt flere. Nogle 4 af gaverne var ret store. Tænker det er lidt vildt. Han får jo også fra os og fra sine mostre osv. Vores yngste får også en del gaver. Jeg frygter bare juleaften med alle de gaver. Børnene bliver da helt overvældet. Skal jeg gemme nogle gaverne eller hvad? Tror den ældste kommer til at får 25/30 gaver til jul. Ikke alle på selve juleaften men de fleste. Jeg synes det er overdrevet. Kan slet ikke forstå det kommer så vidt? Jeg fik selv ret mange gaver som barn. Men jeg ønsker ikke at mine bærn skal tro at det ikke er en god jul med mindre man får store gaver og mange gaver. Hvad tænker I?

Jeg tænker ikke så meget på prisen. Den tror jeg børnene er ligeglade med. Men 25-30 gaver bliver alt for meget for børnene. Men de bliver jo givet i den bedste mening. Måske de kunne åbne et par stykker om formiddagn og om eftermiddagen. Og evt. et par stykker dagen efter? 

Ved godt magien forsvinder lidt - men det gør den også, hvis de er totalt overtrætte og slet ikke når at se, hvad de får.

Anmeld

14. december 2013

Moma

P.s. vores får 7 gaver, og det er kun fordi vi har købt 3 stk til dem hver.

Børnene behøver ikke blive overforkælede bare fordi de får mange gaver.

Man kan vel heller ikke forbyde sin familie at købe mange gaver til sine børn?

Anmeld

14. december 2013

MissTas

Anonym skriver:

Tror min datter på knapt to år får 14 gaver i alt. Det er fra mig og min kæreste, mormor og morfar, og lidt andet familie. Vi selv giver hende 4 gaver

synes heller ikke det kommer an på antallet af gaver. Jeg er glad så længe min datter får noget jeg ved hun bliver glad for ...

Anmeld

14. december 2013

lineog4

Vi er ikke så mange der udveksler gaver så mine børn får fra os, fra julemanden og fra mormor. Hvor mange det bliver ved jeg ikke endnu for ender altid med at købe mere end Jeg havde planlagt 

Men min erfaring er de er oprigtigt interesseret i de første 2-4 stykke og så bliver de andre bare åbnet for at åbne. Men så bliver de andre "opdaget" i dagene efter jul...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.