Hvor mange julegaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2013

Mettefpigen

Lukas får kun gaver fra min mor, min far og mig så det bli'r nok en 5-6 stykker....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Ja det er hendes 2 eneste børnebørn. Jeg synes også det er vildt mange gaver. Vi giver selv 1 hver fra os. Og så får de 1 fra nissen og en fra julemanden. så 3 gaver. Vi har en stor familie så de får jo mange gaver. Og det er jo ik kun juleaften de bliver forkælede. Min mor giver dem altid noget. Det er også ok. det er jo bedste. Jeg er bare lidt nervøs for om de kan håndterer det på længere sigt. Håber vi som forældre kan banke fornuft i hovedet på dem ihvertfald.

Jeg ville nok fortælle hende det.
Det er super at hun vil forkæle sine børnebørn, men det kan også tage overhånd. De har ikke brug for alle de ting. Omkring 10gaver fra en person er for meget, det er overforkælelse..

Tager hun dem steder? Får nogle oplevelser med dem?

Jeg kan godt forstå at du frygte at de kan have svært at håndtere, for de kan jo ende med at forvente at få ligeså mange eller flere gaver hver jul.

Jeg ville ikke acceptere så mange gaver, og siger en eller to, når de også får så mange ting i løbet af året.
Det skal jo heller ikke ende med at de bare kan spørge bedste om noget og så får de det.
Hvad skal I købe til dem, hvis de får så meget af bedste??

Hvis du synes det overskrider dine grænser, skal du fortælle hende det, uden at lyde som om du anklager hende for noget og at du er glad for at hun vil forkæle sine børnebørn.

Anmeld

13. december 2013

mor88

Anonym skriver:

Det har du nok ret i. vil bare gerne lærer mine børn at sætte pris på det de får. Og være taknemlige. Og ikke bare have en forventning om mange gaver og store gaver. Kan ik klare det der MIG MIG MIG vil HA HA HA

Det kan jeg godt følge dig i men MIG MIG MIG er ikke et resultat af een dag om året med mange gaver, det stikker altså langt dybere end det så længe i sætter grænser og lærer rigtig/forkert osv, så tror jeg altså ikke at en masse julegaver skulle gøre den største forskel i opdragelsen

Anmeld

13. december 2013

TNBC

mor88 skriver:

Det kan jeg godt følge dig i men MIG MIG MIG er ikke et resultat af een dag om året med mange gaver, det stikker altså langt dybere end det så længe i sætter grænser og lærer rigtig/forkert osv, så tror jeg altså ikke at en masse julegaver skulle gøre den største forskel i opdragelsen

som hun skriver til mig får de også ting af hende resten af året. hun giver dem hele tiden noget. så de bliver forkælet hele året.
Det er fair nok at man vil forkæle sine børnebørn, men det kan også blive for meget.

Anmeld

13. december 2013

mor88

Yurie skriver:

som hun skriver til mig får de også ting af hende resten af året. hun giver dem hele tiden noget. så de bliver forkælet hele året.
Det er fair nok at man vil forkæle sine børnebørn, men det kan også blive for meget.

Ja, og det kan så selvfølgelig blive for meget! Min datter får også mange gaver i løbet af et år af mine forældre, men det er de færreste der er legetøj. Simpelt fordi jeg ikke vil acceptere fjelde af legetøj, som hun ikke gider lege med. Men hun får alligevel mange gaver, de kommer så i form af små gaver så som en yoghurt, ostehaps, juicebrikker el lign, og så giver de også gaver i form af tøj, feks har hun fået en god vinterjakke, nogle fine bluser og andet, og det er jeg meget taknemlig for

Anmeld

13. december 2013

TNBC

mor88 skriver:

Ja, og det kan så selvfølgelig blive for meget! Min datter får også mange gaver i løbet af et år af mine forældre, men det er de færreste der er legetøj. Simpelt fordi jeg ikke vil acceptere fjelde af legetøj, som hun ikke gider lege med. Men hun får alligevel mange gaver, de kommer så i form af små gaver så som en yoghurt, ostehaps, juicebrikker el lign, og så giver de også gaver i form af tøj, feks har hun fået en god vinterjakke, nogle fine bluser og andet, og det er jeg meget taknemlig for

Ja, og det lyder det som om det er i ts´ tilfælde..

Jeg køber heller ikke meget legetøj, jeg køber mere tøj eller tager et sted hen.. de leger jo ikke med al det legetøj de får, hvis de får smidt noget i hovedet måske flere gange om måneden. Så hellere vente til fødselsdag eller jul og så købe noget større.

Anmeld

13. december 2013

lycly

Anonym skriver:

Hvor mange julegaver får jeres børn?

Børnenes bedste altså min mor var forbi for nogle dage siden med nogen af børnenes gaver til jul så hun ikke skulle slæbe dem allesammen på selve dagen. Hun havde 7 gaver med til vores ældste. Og hun sagde at der var lidt flere. Nogle 4 af gaverne var ret store. Tænker det er lidt vildt. Han får jo også fra os og fra sine mostre osv. Vores yngste får også en del gaver. Jeg frygter bare juleaften med alle de gaver. Børnene bliver da helt overvældet. Skal jeg gemme nogle gaverne eller hvad? Tror den ældste kommer til at får 25/30 gaver til jul. Ikke alle på selve juleaften men de fleste. Jeg synes det er overdrevet. Kan slet ikke forstå det kommer så vidt? Jeg fik selv ret mange gaver som barn. Men jeg ønsker ikke at mine bærn skal tro at det ikke er en god jul med mindre man får store gaver og mange gaver. Hvad tænker I?

Holy sh*t 25-30 gaver?! Crazy. Jeg tror mine børn får omkring 2-3 gaver hver fra mine forældre, det samme fra min kærestes, 2 fra os og så lidt fra øvrig familie. Det synes jeg er meget passende.
Jeg synes det er "farligt" at give børn så mange gaver, for så er man nødt til at leve op til den standard hvert år. Personligt ville jeg frabede mig at mine børn fik så mange gaver.

Anmeld

13. december 2013

MyLove E

Elias får også mange gaver (tro jeg) Altså han får 6 gaver af os. Det er små pakker og i alt for 260kr. Jeg har købt det meste på loppemarkeder eller på tilbud.
Ved han får en gave af min mor og tror også kun en af hans oldemor og oldefar. Han får så en trøje af oldemor til januar, men hendes gigt er meget slem pt så hun kan ikke nå at blive færdig med den.
Om han får 1-2 eller 3 af de andre han får gaver af ved jeg ikke.
Men det bliver en blanding af legetøj, bøger, tøj og diverse.

Anmeld

13. december 2013

DesiraeR

Anonym skriver:

Hvor mange julegaver får jeres børn?

Børnenes bedste altså min mor var forbi for nogle dage siden med nogen af børnenes gaver til jul så hun ikke skulle slæbe dem allesammen på selve dagen. Hun havde 7 gaver med til vores ældste. Og hun sagde at der var lidt flere. Nogle 4 af gaverne var ret store. Tænker det er lidt vildt. Han får jo også fra os og fra sine mostre osv. Vores yngste får også en del gaver. Jeg frygter bare juleaften med alle de gaver. Børnene bliver da helt overvældet. Skal jeg gemme nogle gaverne eller hvad? Tror den ældste kommer til at får 25/30 gaver til jul. Ikke alle på selve juleaften men de fleste. Jeg synes det er overdrevet. Kan slet ikke forstå det kommer så vidt? Jeg fik selv ret mange gaver som barn. Men jeg ønsker ikke at mine bærn skal tro at det ikke er en god jul med mindre man får store gaver og mange gaver. Hvad tænker I?

Normalt vores børn får omkring 5 gaver. En eller to fra os, og en gave fra farmor, faster og farbror og fra min familie i Canada.

Men... i går vi fik 4 pakke fra min bror i Canada... så de vil have mere i år .. og jeg synes, det er en smule vild og for meget.

Da jeg var ung, jeg fik også mange gaver, så jeg forventede mange. Jeg ønsker ikke, at mine børn skal forvente masser af gaver på julen.

Anmeld

13. december 2013

MyLove E

LuLy skriver:

Holy sh*t 25-30 gaver?! Crazy. Jeg tror mine børn får omkring 2-3 gaver hver fra mine forældre, det samme fra min kærestes, 2 fra os og så lidt fra øvrig familie. Det synes jeg er meget passende.
Jeg synes det er "farligt" at give børn så mange gaver, for så er man nødt til at leve op til den standard hvert år. Personligt ville jeg frabede mig at mine børn fik så mange gaver.

Hvorfor er man NØD til at leve op til det hvert år?
Jeg syntes de skal lære at nogen gange får man store dyre gaver, hvilket gør man ikke kan få så mange. Og andre gange ønsker man sig billige gaver der gør man kan få lidt flere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.