Anonym skriver:
Ja det er hendes 2 eneste børnebørn. Jeg synes også det er vildt mange gaver. Vi giver selv 1 hver fra os. Og så får de 1 fra nissen og en fra julemanden. så 3 gaver. Vi har en stor familie så de får jo mange gaver. Og det er jo ik kun juleaften de bliver forkælede. Min mor giver dem altid noget. Det er også ok. det er jo bedste. Jeg er bare lidt nervøs for om de kan håndterer det på længere sigt. Håber vi som forældre kan banke fornuft i hovedet på dem ihvertfald.
Jeg ville nok fortælle hende det.
Det er super at hun vil forkæle sine børnebørn, men det kan også tage overhånd. De har ikke brug for alle de ting. Omkring 10gaver fra en person er for meget, det er overforkælelse..
Tager hun dem steder? Får nogle oplevelser med dem?
Jeg kan godt forstå at du frygte at de kan have svært at håndtere, for de kan jo ende med at forvente at få ligeså mange eller flere gaver hver jul.
Jeg ville ikke acceptere så mange gaver, og siger en eller to, når de også får så mange ting i løbet af året.
Det skal jo heller ikke ende med at de bare kan spørge bedste om noget og så får de det.
Hvad skal I købe til dem, hvis de får så meget af bedste??
Hvis du synes det overskrider dine grænser, skal du fortælle hende det, uden at lyde som om du anklager hende for noget og at du er glad for at hun vil forkæle sine børnebørn.
Anmeld