Hvor mange julegaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.382 visninger
27 svar
11 synes godt om
13. december 2013

Anonym trådstarter

Hvor mange julegaver får jeres børn?

Børnenes bedste altså min mor var forbi for nogle dage siden med nogen af børnenes gaver til jul så hun ikke skulle slæbe dem allesammen på selve dagen. Hun havde 7 gaver med til vores ældste. Og hun sagde at der var lidt flere. Nogle 4 af gaverne var ret store. Tænker det er lidt vildt. Han får jo også fra os og fra sine mostre osv. Vores yngste får også en del gaver. Jeg frygter bare juleaften med alle de gaver. Børnene bliver da helt overvældet. Skal jeg gemme nogle gaverne eller hvad? Tror den ældste kommer til at får 25/30 gaver til jul. Ikke alle på selve juleaften men de fleste. Jeg synes det er overdrevet. Kan slet ikke forstå det kommer så vidt? Jeg fik selv ret mange gaver som barn. Men jeg ønsker ikke at mine bærn skal tro at det ikke er en god jul med mindre man får store gaver og mange gaver. Hvad tænker I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Børnenes bedste altså min mor var forbi for nogle dage siden med nogen af børnenes gaver til jul så hun ikke skulle slæbe dem allesammen på selve dagen. Hun havde 7 gaver med til vores ældste. Og hun sagde at der var lidt flere. Nogle 4 af gaverne var ret store. Tænker det er lidt vildt. Han får jo også fra os og fra sine mostre osv. Vores yngste får også en del gaver. Jeg frygter bare juleaften med alle de gaver. Børnene bliver da helt overvældet. Skal jeg gemme nogle gaverne eller hvad? Tror den ældste kommer til at får 25/30 gaver til jul. Ikke alle på selve juleaften men de fleste. Jeg synes det er overdrevet. Kan slet ikke forstå det kommer så vidt? Jeg fik selv ret mange gaver som barn. Men jeg ønsker ikke at mine bærn skal tro at det ikke er en god jul med mindre man får store gaver og mange gaver. Hvad tænker I?

Jeg synes det er alt for mange gaver, især hvis flere af dem er store(Nu kan de godt være store og billige) men hvis det er store dyre ting, synes jeg altså at det er for meget.
25/30gaver er for vildt.. Tænk hvis det altsammen er legetøj, børnene kommer til at drukne i det.
Jeg ville ikke bryde mig om at mine børn fik så mange gaver, jeg synes 1-2gaver fra hver er rigeligt. eller en masse små..
Tænk på at købe så mange gaver, at man er nød til at gå to gange... eneste børnebørn hun har?

Anmeld

13. december 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

Den er lidt svær, jeg mener hellere ikke man skal proppe børn med gaver for det er ikke budskabet med juleaften, juleaften indeholder så meget mere end "bare" gaver, jeg syntes hurtigt det kan blive for meget hvis du forstår, men som jeg ser det, så er det bare en bedste som vil forkæle sine børnebørn og hvem ville ikke det? ;-) Min mor er på samme måde, min datter får 4 gaver fra hende, totalt gaveræs, men ja, det er jo kun fordi hun vil forkæle hende og hun har sagt at det er kun mens hun er helt lille at hun får så mange.. ;-)

Anmeld

13. december 2013

2babygirls

Anonym skriver:

Ved først hvor mange gaver de får juleaften ;-)

Anmeld

13. december 2013

mor88

Jeg tænker at dine børn har en god mormor der virkelig vil vise at hun sætter pris på dem tænker lige på de tråde jeg har set herinde hvor børnene ikke får så mange gaver og hvor pengene ikke rækker til en god jul.. Dine børn er heldige at have så mange mennesker der elsker dem

Så længe du lærer dine børn at julen ikke handler om gaverne og at de må huske at sige tak, så tror jeg det nok skal gå

Vores datter får også mange gaver, måske 40-50 stk, og vi har tænkt os at hun skal pakke nogle op om morgenen og så mange hun orker om aftenen resten gemmer vi til den 25'ende

Det hele er så ikke legetøj, hvis alle gaverne havde været legetøj, så tror jeg det ville være for overdrevet..

Vi er en rimelig stor familie, så jeg har også altid fået mange gaver, men jeg tror ikke jeg nogensinde har taget det som en selvfølge med alle gaverne.. Det kommer jo an på, hvad man lærer af sine forældre

Anmeld

13. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vores får gave fra 8 "afsendere", og nogen af dem har købt 2 gaver, men ikke alle, så han får vel ca 12-13gaver i alt.

Anmeld

13. december 2013

Tvillingemor80

Jeg synes det er alt for meget.. Jeg ville sige fra overfor det, af de samme grunde som du selv kommer ind på.. Mine får nok 9-10 stk. i alt fra familier og venner og det synes jeg er ALT rigeligt .. der er forresten 3,5 år.

Anmeld

13. december 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg synes det er alt for mange gaver, især hvis flere af dem er store(Nu kan de godt være store og billige) men hvis det er store dyre ting, synes jeg altså at det er for meget.
25/30gaver er for vildt.. Tænk hvis det altsammen er legetøj, børnene kommer til at drukne i det.
Jeg ville ikke bryde mig om at mine børn fik så mange gaver, jeg synes 1-2gaver fra hver er rigeligt. eller en masse små..
Tænk på at købe så mange gaver, at man er nød til at gå to gange... eneste børnebørn hun har?

Ja det er hendes 2 eneste børnebørn. Jeg synes også det er vildt mange gaver. Vi giver selv 1 hver fra os. Og så får de 1 fra nissen og en fra julemanden. så 3 gaver. Vi har en stor familie så de får jo mange gaver. Og det er jo ik kun juleaften de bliver forkælede. Min mor giver dem altid noget. Det er også ok. det er jo bedste. Jeg er bare lidt nervøs for om de kan håndterer det på længere sigt. Håber vi som forældre kan banke fornuft i hovedet på dem ihvertfald.

Anmeld

13. december 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Jeg tænker at dine børn har en god mormor der virkelig vil vise at hun sætter pris på dem tænker lige på de tråde jeg har set herinde hvor børnene ikke får så mange gaver og hvor pengene ikke rækker til en god jul.. Dine børn er heldige at have så mange mennesker der elsker dem

Så længe du lærer dine børn at julen ikke handler om gaverne og at de må huske at sige tak, så tror jeg det nok skal gå

Vores datter får også mange gaver, måske 40-50 stk, og vi har tænkt os at hun skal pakke nogle op om morgenen og så mange hun orker om aftenen resten gemmer vi til den 25'ende

Det hele er så ikke legetøj, hvis alle gaverne havde været legetøj, så tror jeg det ville være for overdrevet..

Vi er en rimelig stor familie, så jeg har også altid fået mange gaver, men jeg tror ikke jeg nogensinde har taget det som en selvfølge med alle gaverne.. Det kommer jo an på, hvad man lærer af sine forældre

Det har du nok ret i. vil bare gerne lærer mine børn at sætte pris på det de får. Og være taknemlige. Og ikke bare have en forventning om mange gaver og store gaver. Kan ik klare det der MIG MIG MIG vil HA HA HA

Anmeld

13. december 2013

M (:

Jeg tror vores søn får omkring 8 gaver. 

(To fra os, en fra farmor/farfar, en fra mormor, en fra morfar, en fra fars søskende og en fra mine søskende, og en fra en af mine veninder. Måske en enkelt fra oldeforældrene.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.