Skal dine børn med i kirke juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Abemor skriver:

Ja altså de lidt større børn??? Jeg skal have min søn på 5 med. Det var vi også sidste år og det var super hyggeligt, og vi fik en god snak om julen, Jesus fødsel, osv. Han synes selv det ar super hyggeligt, og vil gerne afsted igen i år. 

Jeg har altid været vant til, at man tog i kirke juleaften ( nogle år gad jeg selfølgelig ikke, men sådan var det i min familie, og jeg er glad i dag glad for, at jeg lærte det) og denne tradition vil jeg gerne give videre til mine børn. Jeg synes det giver aftenen noget "magi" og løfter juleaften til noget helligt fremfor bare gave/spise orgie, som så mange andre højtider vi har. Vi er ikke vildt religiøse, men mine børn er døbt og bliver opdraget efter de kristne værdier, og synes derfor også de skal lære at komme i kirken

hvad med jer? Skal I i kirke juleaften ?  

Glædelig jul

Ja det skal de. Begge børn var 9 mdr ved første jul.
Nu er de 2-5 år og skal begge med. Julen er børnenes fest.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2013

MorTil4<3

Abemor skriver:

Ja altså de lidt større børn??? Jeg skal have min søn på 5 med. Det var vi også sidste år og det var super hyggeligt, og vi fik en god snak om julen, Jesus fødsel, osv. Han synes selv det ar super hyggeligt, og vil gerne afsted igen i år. 

Jeg har altid været vant til, at man tog i kirke juleaften ( nogle år gad jeg selfølgelig ikke, men sådan var det i min familie, og jeg er glad i dag glad for, at jeg lærte det) og denne tradition vil jeg gerne give videre til mine børn. Jeg synes det giver aftenen noget "magi" og løfter juleaften til noget helligt fremfor bare gave/spise orgie, som så mange andre højtider vi har. Vi er ikke vildt religiøse, men mine børn er døbt og bliver opdraget efter de kristne værdier, og synes derfor også de skal lære at komme i kirken

hvad med jer? Skal I i kirke juleaften ?  

Glædelig jul

absolut NEJ

vi er slet ikke troende på det punkt at vi vil gå i kirke
der er alt for meget at se til juleaftensdag, såå nope, vi er hjemme og forbereder og hygger hjemme

Anmeld

14. december 2013

Momo

Vi har ikke været det før, men min søn var afsted sidste år der var han 3 og det gjorde  virkelig et stort indtryk på ham og han snakket om det længe efter. Så i år har jeg besluttet at selvfølgelig skal han da afsted igen og denne gang tager jeg også med. 

Han kunne nærmest sidder og fortælle alt hvad der skete så han har virkelig haft spidset ørene og været meget intresseret

Anmeld

14. december 2013

Bshizzle

Her hjemme har vi aldrig været i kirke sammen juleaften 

Selvom jeg syntes det lyder rigtigt hyggeligt at læse jeres mening/holdning, så tror jeg simpelhen at vi har alt for travlt i forvejen den dag.. 

Men HVIS vi kan nå det, så blir det kun min store dreng på 8 år og jeg 

- Manden min skal passe gryderne der hjemme 

Anmeld

14. december 2013

kesuh

Yup, jeg tager chancen i år og prøver at tage ham med i kirke+ et par pakker rosiner, som back-up. 3 kvarter er lang tid alligevel for en næsten 3-årig at sidde stille 

Anmeld

14. december 2013

Tulipan

Kan du ikke bare spørge børnene om det er noget de gerne vil?
Jeg synes at gå i kirke skal være noget frivilligt, fx har jeg selv fravalgt det, mens der stadig er flere i min familie der gør det juleaftensdag.

Anmeld

14. december 2013

Mum33

Tulipan skriver:

Kan du ikke bare spørge børnene om det er noget de gerne vil?
Jeg synes at gå i kirke skal være noget frivilligt, fx har jeg selv fravalgt det, mens der stadig er flere i min familie der gør det juleaftensdag.

Nu ved jeg ikke om spørgsmålet er henvendt til mig?  Men når man er 4 år, så synes jeg det er forældrene der sætter programmet. Men han vil heldigvis gerne, så det er ingen tvang. Jeg har altid selv været i kirke da jeg var barn. Synes selvfølgelig det var ondsvagt, da jeg var teenager, men er i dag glad for mine forældre tog med med

Anmeld

15. december 2013

Tulipan

Abemor skriver:

Nu ved jeg ikke om spørgsmålet er henvendt til mig?  Men når man er 4 år, så synes jeg det er forældrene der sætter programmet. Men han vil heldigvis gerne, så det er ingen tvang. Jeg har altid selv været i kirke da jeg var barn. Synes selvfølgelig det var ondsvagt, da jeg var teenager, men er i dag glad for mine forældre tog med med

Det var til dig Skrev du ikke at du havde en søn på 5 år med sidste år? Så er han vel stor nok til at give udtryk for om han vil eller ej, hvis han kan huske at han var med sidste år

Anmeld

15. december 2013

Mum33

Tulipan skriver:

Det var til dig Skrev du ikke at du havde en søn på 5 år med sidste år? Så er han vel stor nok til at give udtryk for om han vil eller ej, hvis han kan huske at han var med sidste år

Jo - det står der også i indlægget  At han var med sidste år, og synes det var super hyggeligt og derfor gerne vil med igen i år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.